עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

הימים הראשונים בבית לאחר הלידה

הימים הראשונים בבית לא קלים ובהחלט מתישים אך הם התקופה הראשונה במהלך החיים החדשים והנפלאים שמחכים לכם יחד. תאהבו את הימים הללו ותדעו גם להנות מהם כי עם כל הקושי, הם לא חוזרים ובסוף גם מתגעגעים אליהם (במידה מסויימת :) )
הימים הראשונים בבית

תוכן עניינים

הימים הראשונים בבית לא קלים ובהחלט מתישים אך הם התקופה הראשונה במהלך החיים החדשים והנפלאים שמחכים לכם יחד.

דקה לפני שחוזרים

בבית החולים/ מלונית היה כיף ומרגש, כולם באו לבקר, מתנות מכל כיוון, אתם במרכז העניינים, יש לכם עזרה צמודה, הנחייה מקצועית וכמובן שיש את ההתרגשות הגדולה לקראת השחרור מבית החולים וההגעה הביתה עם האוצר החדש.

התסכול הראשוני

עם החזרה הביתה מתעוררות תחושות שונות של שמחה, התרגשות, דאגה והרבה חוסר ודאות. כל שינוי שהוא דורש הסתגלות והרבה סבלנות ובטח השינוי בתא המשפחתי עם הגעתו של בן המשפחה חדש שכל עולמכם הופך להיות סביבו. חשוב שתדעו שזה מוכר ולא קל לכולם (לחלק יותר ולחלק פחות) אך בסוף אי אפשר לתאר את החיים בלעדיו.

בימים הראשונים ייתכנו עדיין ביקורים של חברים ומשפחה, הביקורים יכולים לשמח אתכם ולתת הרגשה טובה אך יש מקרים שבהם רוצים להיות לבד, בשקט ולא לארח אורחים. במידה ואתם לא מעוניינים באורחים, דאגו להבהיר זאת (כמובן שבצורה נעימה) ותגנו על השקט שלכם בכדי לא ליצור מצב של אווירה לא נעימה או לחוצה בביתכם. ויחד עם זאת יגיעו הקשיים של העייפות והדאגה המתמדת. בעיקר אם מדובר בילד הראשון, קיימת השאלות והספקות של: האם אנו פועלים כמו שצריך? למה הוא בוכה? האם הוא רעב שוב? האם כואב לו משהו? מה אנחנו עושים לא בסדר? בגדול, זה שהוא יבכה ולא תמיד תבינו למה, ככל שהזמן יעבור תלמדו לזהות את סוג הבכי שלו ולהבין האם מדובר ברעב, עייפות או כאב מסוג מסויים (גזים, שיניים וכו').
חשוב שבימים הראשונים תהיו קשובים זה לזה ותדעו לתת אחד לשני את הזמן להשלים שעות שינה או אפילו את הזמן סתם לצאת ולנקות את הראש.

סידורים ראשונים

תוך כדי ההסתגלות חשוב לתאם תור ראשוני לטיפת חלב לבדיקה ראשונית של התינוק/ת (שקילה, מדידות ופתיחת תיק) ולתאום חיסונים עתידיים.
במידה ומדובר בבן והכל תקין, תצטרכו גם לפעול במהירות על מנת לתאם את ברית המילה. במידה ותרצו לשלב את הטקס עם החגיגה תצטרכו לחפש במהירות אולם או מקום לחגוג בו ושם לבצע את טקס החיתוך, במידה ולא תרצו לשלב את החגיגה, תצטרכו לחפש רק מוהל או רופא מנתח אשר מתמחה בחיתוך בריתות.

בכל מקרה ב -2 המקרים יש לכם שבוע מיום הלידה לבצע את הברית כהלכה.
חשוב שתתאמי תור לרופא הנשים שלך ל-6 שבועות מהלידה על מנת לוודא שהכל חזר לעצמו והכל תקין וגם כדי להחליט על סוג אמצעי המניעה המתאימים לכם בהמשך.

מה קורה לי?

הדימום שהחל מיד לאחר הלידה נמשך גם בבית (בדר"כ נמשך עד חודש פחות או יותר) והוא לא תמיד קל כמו מחזור חודשי רגיל. במידה ואת מניקה את יכולה לחוות קשיים מסוג: התינוק לא מתחבר לפטמה, חוסר וודאות כמה הוא אכל, כאבים בפטמות, גודש ועוד. במקרה של קשיים בהנקה, במידה ואת מעוניינת להמשיך להניק, את יכולה לפנות ליועצת הנקה דרך קופת החולים/ טיפת חלב/ באופן פרטי על מנת לקבל הכוונה ותמיכה.

בשל השתוללות ההורמונים בגופך והחוסר בשעות שינה, ייתכן ותמצאי את עצמך רגישה יותר ובמצב של בכי בתדירות גבוהה. זה תקין אך חשוב שתשימי לב שזה משתפר וכי לא עוברות בראשך מחשבות שליליות. במידה ואת מרגישה שמשהו לא בסדר ומצב הרוח שלך ירוד בצורה דרסטית, גשי לרופאת המשפחה לקבלת עזרה. דכאון אחרי לידה זה נושא חשוב ואסור להקל בו ראש!

הימים הראשונים בבית לא קלים ובהחלט מתישים אך הם התקופה הראשונה במהלך החיים החדשים והנפלאים שמחכים לכם יחד. תאהבו את הימים הללו ותדעו גם להנות מהם כי עם כל הקושי, הם לא חוזרים ובסוף גם מתגעגעים אליהם (במידה מסויימת 🙂 )

בעיקר בלידה ראשונה, הימים הראשונים בבית הם בהחלט לא קלים ודי מוזרים יש לומר אך זו תקופה קצרה ביחס לחיים שלמים של אהבה ומשפחתיות. אל תדאגו, הימים הראשונים לא פשוטים לכולם והם עוברים, מבטיחים!

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

בחירת מין הילוד – אפשרי? ,מוסרי? כל התשובות כאן

ישנן מספר תאוריות ברמה מדעית כזו או אחרת, בנושא היכולת שלנו לבחור את מין העובר. ראוי לציין שמבחינה רפואית ומוסרית הן שנויות במחלוקת. בסיסן של תיאוריות אלו הוא שהזירעונים הזכריים מהירים יותר אך עמידים פחות לעומת הזירעונים ממין נקבה ומתוך התיאוריות הללו צמחו מספר גורמים אשר יכולים להשפיע על מין העובר

שלום כיתה א'

מוכנות לכיתה א

אנחנו מנסים לגדל דור שהכל ילך לו "חלק" יותר. לפני לידה של אח או אחות אנחנו קוראים איך להכין את הילד ללידה, קונים ספרים, שרים שירים, נותנים מתנות ועושים הכל כדי להבטיח שהשינוי יהיה קל. כך גם לפני מעבר דירה, וכמובן לפני עליה לכיתה א'- לוקחים אותם למומחים, לקורסים של מוכנות, הולכים לקבל הדרכה איך להכין אותם, הכל במטרה להבטיח שהחוויה תהיה נעימה וקלה.

שקרים אצל ילדים

שקרים אצל ילדים

התמודדות עם אמירת אמת לא נעימה, הינה היכולת של ילדינו לומר באומץ את אשר קרה ולהתמודד עם תחושת אכזבה מעצמו ומצד הוריו/החברה. וכן, להתמודד עם תוצאות מעשיו.

גמילה מחיתולים והקשר בטמפרמנט של הילד

לקראת תחילת תהליך הגמילה וכחלק מההכנה הנפשית שלנו ההורים לתהליך הגמילה שטומן בחובו התמודדות רגשית וגם פיזית לא פשוטה, אני מציעה שכל הורה יעצור ויחשוב רגע איך עד היום הגיב הילד שלו למצבים חדשים/מעברים/שינויים בהם נתקל בחייו