עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער – ADHD

כמעט כל הילדים ובני הנוער מגלים קושי בימינו לשבת לפעמים בשלווה, לשים לב ולשלוט על הפעולות והאמוציות שלהם. כאשר התנהגות כזאת הופכת לשגרה יומיומית, סיבה אפשרית אחת עשויה להיות ADHD - הפרכת קשב וריכוז.
הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער – ADHD

תוכן עניינים

ADHD הוא מצב רפואי, שבו ילדים ובני נוער מגלים קושי לפעול לפני שהם חושבים, מגלים קושי במיקוד וריכוז ולא יכולים לשבת בשקט הרבה זמן.

כמעט כל הילדים ובני הנוער מגלים קושי בימינו לשבת לפעמים בשלווה, לשים לב ולשלוט על הפעולות והאמוציות שלהם. כאשר התנהגות כזאת הופכת לשגרה יומיומית, סיבה אפשרית אחת עשויה להיות ADHD – הפרכת קשב וריכוז.

מהו ADHD?

ADHD הוא מצב רפואי, שבו ילדים ובני נוער מגלים קושי לפעול לפני שהם חושבים, מגלים קושי במיקוד וריכוזולא יכולים לשבת בשקט הרבה זמן. ילדים ובני נוער רבים מגלים קושי עם כמה מהפעולות הפשוטות והיומיומיות האלו, אבל בילדים ובני נוער הסובלים מהפרעת קשב, התנהגות כזאת היא מוגזמת לכל צופה מהצד ויש לה השפעה גדולה עלהיום-יום שלהם.

אצל ילדים הסובלים מהפרעת קשב, החלקים השונים של המוח לא מתקשרים אחד עם השני בצורה אופיינית. מסיבה זו, ייתכן שיש לילדים ובני נוער האלה קושי להביע רגשות בצורה מקובלת או לשלוט בהתנהגותם, כמו ילדים ובני נוער אחרים באותו גיל. עד לפני כמה עשרות שנים, ילדים אלו סומנו כמופרעים או "ילדים רעים"

ישנן שתי קטגוריות עיקריות של ADHD:

קשב: ילדים ובני נוער אלה מגלים קושי להתרכז ולשמור על פוקוס.

היפראקטיביות: ילדים ובני נוער עם סוג זה נמצאים בסערת רגשות, מגלים קושי להאט ולעתים קרובות יכולים לפעול אימפולסיבית גם בצורות מסוכנות.

ילדים ובני נוער שאובחנו עם ADHD שהסימפטומים שלהם לא מטופלים בצורה יעילה, נמצאים בסיכון גבוה יותר לדיכאון,חרדה, נשירה מוקדמת, טיפול עצמי בסמים, בעיות ביחסי אנוש, והתנהגות מסוכנת. לכן מאוד חשוב לזהות ולטפל בהפרעות אלו כמה שיותר מוקדם.

אם אתם חושדים שהילד שלכם בעל ADHD, כדאי לפנות לרופא הילדים אשר יפנה אותו לבעל מקצוע מתאים. אם ילדיכם מתחת לגיל שש,, הרופאים יהיו זהירים לגבי אבחון ADHD, בגלל שהרבה דברים משתנים בשנים אלו, שלא קשורים בהכרח להפרעה כזו או אחרת. אולם, אם ילדיכם בן שש שנים ומעלה,, יש לעקוב האם הבעיות הן מתמשכות והאם הם משפיעות בשני תחומי חיים לפחות בבית, בגן, בבית הספר, במשחק עם ילדים ובני נוער אחרים.

גם אם בעיות ההתנהגות של ילד הן חמורות, הן עדיין לא בהכרח יכולות להוות סימן לADHD. 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

שלום כיתה א'

מוכנות לכיתה א

אנחנו מנסים לגדל דור שהכל ילך לו "חלק" יותר. לפני לידה של אח או אחות אנחנו קוראים איך להכין את הילד ללידה, קונים ספרים, שרים שירים, נותנים מתנות ועושים הכל כדי להבטיח שהשינוי יהיה קל. כך גם לפני מעבר דירה, וכמובן לפני עליה לכיתה א'- לוקחים אותם למומחים, לקורסים של מוכנות, הולכים לקבל הדרכה איך להכין אותם, הכל במטרה להבטיח שהחוויה תהיה נעימה וקלה.

פעילות גופנית וספורט בהריון – האם זה אפשרי בכלל?

פעילות גופנית סדירה במהלך ההיריון יכולה לעזור לך להישאר בריאה ולהרגיש במיטבך. הדבר יכול גם לשפר את היציבה ולהקטין מחלות הריון נפוצות, כאבי גב ועייפות מתמשכת . ישנן ראיות לכך שאימון נכון ומפוקח עשוי למנוע סוכרת המתפתחת במהלך ההיריון ולבנות סיבולת הנדרשת ללידה.

עצמאות פעוטות

אני לבד – על עצמאות פעוטות ולמה זה חשוב

חשוב לזכור, לפעמים קצת קשה לנו לשחרר או להאמין שהפעוט הקטן שלכם כבר גדל ומסוגל. אך העצמאות של הילדים שלנו טובה וחשובה לא רק להם אלא גם לנו. ככל שהילד מסוגל יותר לבד, זה בסופו של דבר חוסך לנו זמן אותו אפשר להקדיש לזמן איכות עם הילדים או עם בן/ת הזוג, למטלות הבית או פשוט למנוחה.