עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

השמנת יתר אצל ילדים, מה ניתן לעשות ?

השמנת יתר אצל ילדים היא מצב רפואי רציני המשפיע על ילדים ובני נוער. ילדים עם השמנת יתר מוגדרים כך כאשר המשקל שלהם גבוה מהמשקל הרגיל לגילם ולגובהם והדבר מפריע להתנהלותם היומיומית התקינה.

תוכן עניינים

מה הן הסכנות של השמנת יתר?

השמנת יתר אצל ילדים היא מטרידה במיוחד כי קילוגרמים מיותרים לעתים קרובות מעלים ילדים על נתיב מסוכן לבעיות בריאות שנחשבו בעבר בעיות למבוגרים – סוכרת, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה. ילדים רבים הסובלים מהשמנת יתר הופכים למבוגרים שמנים. במיוחד אם אחד ההורים או שניהם סובלים מהשמנת יתר. השמנת יתר בילדות יכולה גם להוביל לבעיות קשות בהערכה עצמית ודיכאון.  חלק מהנערות המפתחות הפרעות אכילה כמו בולימיה ואנורקסיה נברוזה סבלו בילדותן מהשמנת יתר. ילדים עם השמנת יתר בדרך כלל לא משולבים בפעולות ספורט כיתתיות ולעתים סוגים הטרדות והצקות בשל משקלם הגבוה.

 מה ניתן לעשות כדי לטפל בהשמנת יתר אצל ילדים?

אחת האסטרטגיות הטובות ביותר להפחתת השמנת יתר אצל ילדים היא לשפר את הרגלי האכילה וההתעמלות של כל המשפחה. טיפול ומניעת השמנה בילדות עוזר להגן על בריאותו של הילד עכשיו ובעתיד. קחו זאת כפרויקט משפחתי משותף לחיות חיים בריאים משולבים בספורט ואוכל מזין ובריא. רוקנו את המזווים מחטיפים ריקים ולא מזינים והימנעו ממאכלים כמו גלידות או ממתקים. התמיכה שלכם הכרחית לשינוי חיובי בחייו של הילד.

 זהו את הספורט האהוב על הילד

ספורט צריך להיות כיף בילדות וכשאנחנו מתבגרים. חפשו ספורט שיהיה מהנה עבור הילד. חלק מהילדים נהנים מאוד מענפי ספורט קבוצתיים כמו כדורגל וכדורסל והדבר אף מעלה את מעמדם בכיתה. ילדים אחרים יעדיפו אומנויות לחימה או ספורט המשלב מים כמו שחייה או גלישה. שילחו את הילד לספורט המעניין אותו ועודדו אותו להמשיך ולהתנסות.

תכלו למצוא באתרנו מידע נוסף אודות פעילות גופנית ותזונת ילדים בקישור הבא

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

לתת להם כבר עכשיו את המפתח אל האושר

מה שאני עושה עם הילדים שלי, זה ללמד אותם לראות את הדברים הקטנים האלה. אני מנסה להרגיל אותם לצורת המחשבה הזו כבר מהילדות, כדי שבמהלך החיים זה יבוא להם בקלות. והם יגדלו להיות אנשים מאושרים.