עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

איך להיכנס להריון? אחת השאלות הנפוצות בקרב נשים טריות

הריון מחוץ לרחם הוא מצב שבו הביצית המופרית השתרשה והתפתחה מחוץ לרחם, בדרך כלל בחצוצרה אבל יתכן גם בחלל הבטן
להיכנס להריון

תוכן עניינים

על מנת שהיא תופרה חייב הזרע להגיע במועד קצר זה לחצוצרה לכן חשוב לזהות אתה התזמון המדויק בעת הווסת החודשי, שבו קיום יחסי מין עשוי להשיג הריון"

אם אתן רוצות להיכנס להריון ולהביא תינוק לעולם, הנה מספר דברים שהרופאים מסכימים לגבי יעילותם:

פסקת נטילת גלולות נגד הריון:

זוגות שמנסים להרות תוהים לעתים תכופות כמה זמן לוקח להשפעה של הגלולות למניעת הריון להתפוגג. ניתן להשיג הריון לאחר שמפסיקים ליטול את הגלולה נגד הריון – מיד כשהמערכת מתנקה מכל ההורמונים. במקרים רבים זה יכול לקחת כמה חודשים לפני שתתחילי לבייץ. אבל, בעיקרון, זה בטוח להרות לאחר שמפסיקים ליטול את הגלולה נגד הריון. נשים שהרו לאחר שהפסיקו ליטול את הגלולה נגד הריון ילדו תינוקות בריאים בדיוק כמו נשים שבחרו להמתין כמה חודשים.

גניקולוג

עם קבלת ההחלטה להרחיב את המשפחה והפסקת השימוש באמצעי מניעה, מומלץ בטרם ההתעברות להיפגש עם גניקולוג.

רופא הנשים יורה לאישה ליטול מדי יום כדור של חומצה פולית במינון של חמישה מיליגרם. חומצה פולית היא תוסף מזון שהוכח כמונע מומים במערכת העצבים של העובר במידה שהוא ניטל בשלושת החודשים שלפני ההיריון.

בנוסף יפנה הרופא את האישה לבדיקת דם כדי לבדוק אם היא מחוסנת מפני אדמת.
הרופא גם ינצל את ההזדמנות לבצע, בטרם ההתעברות, בדיקות שגרה הכוללות בדיקת איברי האגן, בדיקת שד ונטילת משטח מצוואר הרחם. בנוסף, הוא יפנה את הגבר לבצע בדיקת דם לסיכון שהוא נשא מחלת טי-זקס, ובהתאם למוצא העדתי של בני הזוג הם יופנו לביצוע בדיקות לסיכון שהוא נשא מחלות גנטיות נדירות נוספות. בדיקות אלה הן בתשלום. אם מתברר ששני בני הזוג נשאים של מחלה גנטית, תתקיים במהלך ההיריון בדיקה של העובר כדי לברר אם חלה במחלה.

מהם הסיכויים להיכנס הריון?

מי שמעוניין להחיש את המועד צריך לברר מתי האישה מבייצת ולתכנן את קיום יחסי המין לקראת הזמן שבו האישה מבייצת. במהלך הביוץ יוצאת ביצית בשלה מהזקיקים שבשחלות ונקלטת על ידי החצוצרה. מאחר שהביצית שורדת רק כיממה בחצוצרה, על מנת שהיא תופרה חייב הזרע להגיע במועד קצר זה לחצוצרה לכן חשוב לזהות אתה התזמון המדויק בעת הווסת החודשי, שבו קיום יחסי מין עשוי להשיג הריון".

חישוב לזמן שבו האישה מבייצת

רוב הנשים נכנסות מהר יותר להריון אם הן מבינות את מחזור הביוץ שלהן. המחזור מתחיל ביום הראשון שבו הנקבה מבחינה בזרימה אדומה, לא רק בטפטופים, ומסתיים ביום שלפני תחילת המחזור הבא. (מחשבון ביוץ)

תזמון יחסי המין

זוגות רבים שמנסים להיכנס להריון משקיעים אנרגיה רבה בתזמון הסקס,ברמה של תזמון על פי שעון, זמן שבו האישה מבייצת.. באופן תאורטי, זה הגיוני. מחקרים שנערכו לאחרונה הראו שחלון ההזדמנויות לזרע להפרות את הביצית הוא די קטן: ארבעה עד חמישה ימים לפני הביוץ וביום הביוץ עצמו. אחר כך הסיכויים להיכנס להריון בעת הווסת הבאה נופלים. ולכן המפתח יהיה לקיים יחסי מין בתדירות גבוהה בחמשת-ששת הימים האלה.

חשוב לדעת!

אם האישה חוותה בעבר לידה שקטה, מומים בעובר או הוכנסה לתקופת שמירת הריון רצוי מאוד לבדוק מה יכול לגרום למצבים אלו.

למרות כל הנאמר במאמר על בדיקות לפני ההריון, רצוי כי תזכרו שרוב המחלות שהתינוק/ת עלולים לסבול מהם אינן קשורות להחלטות שההורים יכולים לקבל ונובעות מתהליך ההפריה וממזל מקרי.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

תהליך הלידה – שלב אחר שלב

תהליך הלידה מתחיל בצרים ומסתיים בבואו של התינוק אל אוויר העולם. אורך הליך הלידה שלך מתחלק לשלושה שלבים עקרים: צירים, הלידה עצמה והוצאת השליה

בחירת מין הילוד – אפשרי? ,מוסרי? כל התשובות כאן

ישנן מספר תאוריות ברמה מדעית כזו או אחרת, בנושא היכולת שלנו לבחור את מין העובר. ראוי לציין שמבחינה רפואית ומוסרית הן שנויות במחלוקת. בסיסן של תיאוריות אלו הוא שהזירעונים הזכריים מהירים יותר אך עמידים פחות לעומת הזירעונים ממין נקבה ומתוך התיאוריות הללו צמחו מספר גורמים אשר יכולים להשפיע על מין העובר