עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

אילו בדיקות צריך לעשות לפני הריון?

מהרגע שהתבשרנו שאנו בהריון הדבר היחיד המשתווה בעוצמתו לשמחה היא הדאגה לגבי עתידו של התינוק/ת העתידיים. למזלנו אנחנו חיים בתקופה שבה ניתן לבדוק ולמזער את הסיכונים האפשריים למינימום ההכרחי.
בדיקות הריון

תוכן עניינים

למחלות מין שונות כמו עגבת וזיבה יכולות להיות השפעה הרסנית על חייו ובריאותו של העובר. רצוי מאוד לשלול הימצאות מחלות מין בקרב שני ההורים. כמו כן רצוי אף להיבדק לגילוי נגיף ה HIV. כיום קיימים הליכים רפואיים המאפשרים לאם נשאית להוליד תינוק בריא ולמזער למינימום את סיכון ההדבקה.

מהרגע שהחלטנו להכנס להריון הדבר היחיד המשתווה בעוצמתו לשמחה היא הדאגה לגבי עתידו של התינוק/ת העתידיים. למזלנו אנחנו חיים בתקופה שבה ניתן לבדוק ולמזער את הסיכונים האפשריים למינימום ההכרחי.

מהן בדיקות גנטיות?

אלו בדיקות המנתחות את הסיכון שמחלות גנטיות יתפרצו אצל היילוד. רבות מן המחלות הללו הן תורשתיות. אם הן בקבוצת המחלות הרצסיביות שבהן המחלות מתפתחות כאשר קיים שיבוש בשני העותקים של הגן, הרי שהסיכון לתינוק/ת העתידיים תלוי במטען הגנטי של שני בני הזוג. לכן אם מתגלות בעיות גנטיות אצל אחד מבני הזוג יש לבדוק גם את בן הזוג השני. ישנן גם מחלות גנטיות התלויות בארץ המוצא (מחלות הייחודיות רק ליוצאי אשכנז או עיראק לדוגמא).

בדיקות דם שגרתיות

בדיקות דם המבוצעות לשני בני הזוג ותפקידן לזהות אם קיימות בעיות רפואיות העלולות להקשות על תהליך ההיריון או על הכניסה להריון. בין השאר בדיקות הדם יכולות לזהות רמות הורמונים נמוכות כמו אסטרוגן וטסטוסטרון ובדיקת ספירת דם  שמטרתה לגלות אנמיה אצל האישה אשר עלולה לגרום לבעיות רפואיות חמורות אצל העובר.

בדיקת בלוטת התריס

בעיות בבלוטת התריס יכולות לגרום לחוסר פוריות של האישה אשר הסיבה לה ניתנת לגילוי רק בעזרת בדיקה זו.

מחסור בוויטמינים

מחסור בוויטמינים כמו ויטמין D  ו B- 12 שכיח מאוד בחברה המודרנית. השלמת ויטמינים אלו באופן תרופתי בתהליך הכניסה להריון והשלב המוקדם יכול לשפר את בריאותו של העובר וסיכויי הישרדותו

מחלות מין

למחלות מין שונות כמו עגבת וזיבה יכולות להיות השפעה הרסנית על חייו ובריאותו של העובר. רצוי מאוד לשלול הימצאות מחלות מין בקרב שני ההורים. כמו כן רצוי אף להיבדק לגילוי נגיף ה HIV. כיום קיימים הליכים רפואיים המאפשרים לאם נשאית להוליד תינוק בריא ולמזער למינימום את סיכון ההדבקה.

יעוץ לאחר הריון קודם בעייתי

אם האישה חוותה בעבר לידה שקטה, מומים בעובר או הוכנסה לתקופת שמירת הריון רצוי מאוד לבדוק מה יכול לגרום למצבים אלו.

למרות כל הנאמר במאמר זה רצוי כי תזכרו שרוב המחלות שהתינוק/ת עלולים לסבול מהם אינן קשורות להחלטות שההורים יכולים לקבל ונובעות מתהליך ההפריה וממזל מקרי.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

קשר קרוב בין ילדיכם

איך לעזור וליצור קשר קרוב בין ילדיכם – "הֵיֶה לי חבר, הֵיֶה לי אח"

כמה זה מחמם את הלב לראות שני אחים או יותר מבלים יחד, קרובים ואוהבים. להגיע למצב הזה, שבו יש הרמוניה בין האחים הוא כנראה החלום הרטוב של כל זוג הורים שחושבים על ילד נוסף, וגם אצל כאלו שכבר יש להם שני ילדים או יותר. הבעיה היא שלא תמיד פשוט להגיע למצב הזה.

תופעת החרדות ודרכי טיפולן

התקף החרדה הנו פחד מאד גדול, שמלווה בתסמינים גופניים קשים, כמו: לחץ בחזה, זיעה קרה, רעידות בגוף ועוד. הפחד הוא מאד גדול ותסמיני הגוף הם בלתי ניתנים לשליטה.