עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

בחירת מין הילוד – אפשרי? ,מוסרי? כל התשובות כאן

ישנן מספר תאוריות ברמה מדעית כזו או אחרת, בנושא היכולת שלנו לבחור את מין העובר. ראוי לציין שמבחינה רפואית ומוסרית הן שנויות במחלוקת. בסיסן של תיאוריות אלו הוא שהזירעונים הזכריים מהירים יותר אך עמידים פחות לעומת הזירעונים ממין נקבה ומתוך התיאוריות הללו צמחו מספר גורמים אשר יכולים להשפיע על מין העובר

תוכן עניינים

לא הוכח שאכן יש הפרדה טובה בין זרעוני זכר לזרעוני נקבה. הזרעונים מונחים בראש עמודה של פרוטאין נוזלי שצמיגותו גבוהה, עמודת חלבון הנתונה בצינור שבקצהו התחתון ברז. הטענה היא שהזרעונים המכילים כרומוזום Y שהם מהירים יותר ומקדימים להגיע לתחתית העמודה.

ישנן מספר תאוריות ברמה מדעית כזו או אחרת, בנושא היכולת שלנו לבחור את מין העובר. ראוי לציין שמבחינה רפואית ומוסרית הן שנויות במחלוקת. בסיסן של תיאוריות אלו הוא שהזירעונים הזכריים מהירים יותר אך עמידים פחות לעומת הזירעונים ממין נקבה ומתוך התיאוריות הללו צמחו מספר גורמים אשר יכולים להשפיע על מין העובר:

זמן קיום יחסי מין:

סיכויים לבן זכר – מאחר והזירעונים הזכריים הם מהירים אך אינם עמידים לאורך זמן, ובכדי לדאוג שהזירעונים יגיעו לביצית כמה שיותר מהר ויפרו אותה,  מומלץ לקיים יחסי מין ממש בזמן הביוץ או יום יומיים לפני.
סיכויים לבת – מומלץ לקיים יחסי מין, רחוק ככל הניתן מהימים שאת מבייצת, על מנת שהתאים הזכריים ברובם לא ישרדו את זמן "ההמתנה" לביצית וכך יהיה יותר סיכוי שהביצית תופרה ע"י זירעון הנושא מטען גנטי לבת.

השפעת התזונה על מין התינוק:

במחקרים רבים, הוכח שתזונה מסוימת, מסייעת להגביר את הסיכויים לקביעת מין ילוד – זכר או נקבה. הצלחת התזונה הגיעה לפי מחקרים שונים לכ- 70%. להשגת תוצאות מרביות האישה צריכה להתחיל בדיאטה לפחות חודש לפני כניסתה להריון. כדי לשפר את הסיכוי ללידת בן נמנעים לחלוטין ממוצרי חלב. כדאי לאכול פטרוזיליה, בשר, בננות, תמרים, תפוחי אדמה וכל דבר מלוח. אם רוצים להוליד בת, נמנעים לחלוטין ממוצרים מלוחים ואוכלים הרבה מוצרי חלב.

שיטות מעבדה:

שיטת הפרדת תאי הזרע: הפרדת זרעונים על סמך מהירותם, שיטה זאת שנויה מאוד במחלוקת מוסרית ורפואית. היתרונות של שיטה זו שהיא יחסית פשוטה לביצוע לא מסוכנת ונותנת אחוזי הריונות 70%-80%%.

שיטת אריקסון : הפרדת זירעונים על סמך מהירות, שיטה זו משפרת את הסיכויים ל 70%-80% הצלחה, אך גם היא כמו הקודמת שנויה מאוד במחלוקת מוסרית ורפואית – לא הוכח שאכן יש הפרדה טובה בין זרעוני זכר לזרעוני נקבה. הזירעונים מונחים בראש עמודה של פרוטאין נוזלי שצמיגותו גבוהה, עמודת חלבון הנתונה בצינור שבקצהו התחתון ברז. הטענה היא שהזירעונים המכילים כרומוזום Y שהם מהירים יותר ומקדימים להגיע לתחתית העמודה.
רצוי מאוד לוודא את האיכות המקצועית של הצוות הרפואי במעבדה ואת המוניטין המקצועי שלה לפני שמבצעים כל הליך.

ואחרי שהתהליך עבר בהצלחה, אתם מוזמנים לבדוק את שבועות ההריון שלנו, בו תכלו לקבל אינפורמציה רבה אודות הליך ההריון שלך.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

עצמאות אצל ילדים

כיצד מגדלים ילדים לעצמאות?

התמודדות עם אמירת אמת לא נעימה, הינה היכולת של ילדינו לומר באומץ את אשר קרה ולהתמודד עם תחושת אכזבה מעצמו ומצד הוריו/החברה. וכן, להתמודד עם תוצאות מעשיו.

הורות לחירות מאת דן לסרי

לסרי מטפל בשאלות ההורות בעדינות ובכבוד רב. התחושה שהוא משרה היא שהוא סומך עלינו הקוראים, שיש ביכולתנו להגיע לתובנות משלנו, ולמצוא כל אחד את דרכו והוא פה רק כדי ללוות, להאיר כמה פינות אפלות ולהפנות את תשומת ליבנו.

בעיות פוריות

בעיות פוריות – כל מה שרצית לדעת על פוריות

מה הגורמים העיקריים לבעיות פוריות בקרב גברים ונשים? זוגות רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות שונות המונעות מהם להביא ילדים לעולם. למרות שהסטיגמה הרווחת היא כי הבעיה נובעת בדרך כלל מהאישה, מחקרים מראים לנו שבעיות פוריות קיימות שווה בשווה בין גברים ונשים. בעשרים אחוז מהמקרים, שני בני הזוג סובלים מבעיות המונעות מהם להיכנס להריון.