עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

דכאון לאחר לידה – מה זה ואיך ניתן להתמודד אתו?

דכאון אחר לידה מופיע אחרת אצל כל אישה. הסימפטומים הנפוצים ביותר של דכאון הם תחושה עצבות וריקנות, כעס, בלבול, חרדה וגם תחושה של אפיסת כוחות וחוסר יכולת לגלות עניין בתינוק ולטפל בו.

תוכן עניינים

דכאון אחר לידה הוא בהחלט מצב לא פשוט. השלב הראשון להתמודדות אתו הוא מתן תשומת לב לאם ובעת הצורך להפנות אותה לטיפול של פסיכולוג או עובדת סוציאלית.

הימים הראשונים והשבועות לאחר לידת תינוק יכולים להיות קשים מאוד עבור האם. לאחר הלידה האם יכולה לחוות שינויים הורמונליים רבים לצד לחץ מהחברה והמשפחה להיות מאושרת, שמחה וקורנת. השילוב של ההורמונים, הבלבול ולעיתים חוסר ההתאמה בין הרגשת האם ובין המצופה ממנה מהסביבה מובילים אימהות רבות לחוות דכאון לאחר לידה. דכאון לאחר לידה הוא למעשה מצב בו האם יכולה לחוות דכאון קליני בעקבות הלידה והשינויים הפיזיים, הרגשיים והסביבתיים שהיא כללה.

דכאון לאחר לידה – איך זה משפיע על האם?

דכאון לאחר לידה מופיע אחרת אצל כל אישה. הסימפטומים הנפוצים ביותר של דכאון הם תחושה עצבות וריקנות, כעס, בלבול, חרדה וגם תחושה של אפיסת כוחות וחוסר יכולת לגלות עניין בתינוק ולטפל בו. תחושות אלו יכולות להיות קשות מאוד והסביבה של האם צריכה להיות  מודעת לרגישות שלה ובמקרה הצורך להפנות אותה לשם קבלת טיפול וסיוע להתגבר על מצב זה. נשים שסובלות מדיכאון לאחר לידה הן לא אימהות לא טובות והן בהחלט אוהבות מאוד את התינוק שלהן למרות הקושי הרב והסבל שלהן.

דכאון לאחר לידה – איך זה משפיע על התינוק?

דכאון לאחר לידה יכול להשפיע גם על התינוק ולגרום לו להיות חרדתי יותר. כאשר התינוק מרגיש שהאימא נמצאת בלחץ וחרדה הוא יכול לבכות יותר ולהרגיש גם פיזית לא טוב. בחודשי החיים הראשונים התינוק תלוי לחלוטין באם ולכן כאשר היא סובלת הוא גם סובל. אימהות רבות שיש להן דיכאון לאחר לידה מתקשות לטפל בתינוק והן יכולות לסבול גם מדחייה של התינוק וחוסר רצון לטפל בו.

דכאון אחר לידה – איך ניתן להחלים ממנו?

דכאון אחר לידה הוא בהחלט מצב לא פשוט. השלב הראשון להתמודדות אתו הוא מתן תשומת לב לאם ובעת הצורך להפנות אותה לטיפול של פסיכולוג או עובדת סוציאלית. במקרים רבים על ידי טיפול של שיחות ועל ידי מתן כדורים נוגדי דיכאון האם יכולה להתגבר בקלות רבה על הדיכאון ולחזור ולהרגיש שלווה רגשית כך שיהיה לה מספיק כוחות לטפל בתינוק.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

שקרים אצל ילדים

שקרים אצל ילדים

התמודדות עם אמירת אמת לא נעימה, הינה היכולת של ילדינו לומר באומץ את אשר קרה ולהתמודד עם תחושת אכזבה מעצמו ומצד הוריו/החברה. וכן, להתמודד עם תוצאות מעשיו.

כיצד טיפול CBT עוזר לילדים?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא טיפול פסיכולוגי יעיל המסייע לילדים לפתח אסטרטגיות להתמודדות עם הבעיות והאתגרים שלהם. CBT הוא טיפול בדיבור המעודד את הילד להבין את הקשר בין המחשבות, הרגשות וההתנהגות שלו. זוהי גישה מבוססת ראיות

החופש הגדול בקרב ההורים

חווית בחופש הגדול בקרב ההורים אימהות רבות מתארות לחץ וחרדה מהימים האלו, בהם הילדים נמצאים כל היום בבית ולא במסגרת. אימהות אחרות מתמוגגות מהנאה ומציפייה לימים ללא הכנת כריכים בבוקר.

התפתחות התינוק בחודש הראשון

בחודש הראשון שלאחר הלידה עולות שאלות רבות לגבי הטיפול שלו הוא זקוק, ועקב כך החלטנו לספק לכם כמה נושאים מרכזיים בנוגע לתינוק שלך.