עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

שבוע הראשון של ההריון – כל מה שצריך לדעת

עבור רוב הנשים, במיוחד עבור אלה שאינן מתכננות הריון, השבוע הראשון ואפילו השני יכולים לעבור ללא כל ידיעה.אצל הרבה נשים המחזור אינו סדיר ולכן אינן יודעות שהמחזור שלהן מתעכב בגלל ההריון.
שבוע 2, טרימסטר ראשון

תוכן עניינים

את מתחילה לחוש עייפות מוגברת גם אם את בריאה לחלוטין ועליך לקחת את זה ברצינות. נשים רבים נוטות להרגיש רמה מוגברת של תשישות ואפילו חולשה בגלל ללחץ דם נמוך.

עבור רוב הנשים, במיוחד עבור אלה שאינן מתכננות הריון, השבוע הראשון ואפילו השני יכולים לעבור ללא כל ידיעה.אצל הרבה נשים המחזור אינו סדיר ולכן אינן יודעות שהמחזור שלהן מתעכב בגלל ההריון.

תסמיני הריון ברורים כבר בשבוע הראשון,ישנם סימנים כמו עייפות, איבוד עניין בדברים, שינויים במצב הרוח, וצורך מתמיד להשתין. עם זאת, רוב הנשים מייחסות תסמינים אלו כתסמונת קדם וסתית במקום להניח לכך שהן בהריון. המחזור החודשי נמשך כ 28 ימים, אם כי זה יכול להיות קצר יותר (24 ימים) או ארוך יותר (עד 35).

איך כדי לקבוע שבוע של ההריון הראשון

עכשיו נשים רבות תוהה כיצד לחשב ההריון שלהם. שזה היום הראשון של הקורס שאורך תשעה חודשים של הריון. בדרך כלל, ביום הראשון של הווסת האחרונה מתחילה משך תשעה חודשים של הריון. כלומר, היום שבו סיימת את המחזור האחרון שלך.

בדרך כלל, הביוץ הוא לתקופת שלושים יום, במהלך תקופה זו, הביצית נוסעת מהשחלה אל החצוצרה, שם היא מופרית על ידי זרע, ואז יורדת אל הרחם. התקופה כאשר הביצית המופרית נוצר הציפוי הפנימי של הרחם וכל זה קורה כבר בשבוע הראשון של ההריון. השרשה של הביצית המופרית על הציפוי הפנימי של הרחם לעיתים גורמת לדימום קל ותסמינים אחרים. חשוב לא לשכוח לחשב את סיום המחזור בכדי להתכונן טוב לאורך התקופה שתעברי.

שבוע ההריון התסמינים הראשונים

את מתחילה לחוש עייפות מוגברת גם אם את בריאה לחלוטין ועליך לקחת את זה ברצינות. נשים רבים נוטות להרגיש רמה מוגברת של תשישות ואפילו חולשה בגלל ללחץ דם נמוך.
תחושת בחילה בעיקר בבוקר או לפעמים בערב זה סימן שכיח מאוד ומסמן כי את בהריון. לעיתים קרובות יש לך כאבי בטן וסלידה ממזון.

השתנה בתדירות גבוה – הגדלה של הרחם בכדי להכיל את הצמיחה של העובר בתוכו דוחף לעיתים את שלפוחית השתן ולכן יש צורך להתפנות לשירותים לעיתים תכופות.

השרשה ודימום – הוא הסימן נוסף לכך שאת בשבוע הראשון של ההריון. הדימום הזה בזמן השתלת הביצית בתוך הרחם שלך, זה נקרא ״דימום השרשה״. הדימום עלול להיות מלווה בהתכווצויות בטן.

השדיים שלך יגדלו והרגישות שלהן תגדל.
עודף ההורמונלי שלך יביא מצבי רוח קיצוניים כמו דיכאון, חרדה, התפרצות פתאומית של שמחה ועוד.
גזים – את חווה גזים לעיתים קרובות. עם זאת, באפשרותך לצמצם את הנוחות כזה על ידי ארוחות עם סיבים תזונתיים.

כדי להפחית את התסמינים של השבוע הראשון של ההריון,חשוב לצרוך תזונה נכונה המכילה ויטמינים, מינרלים וחומצה פולית ובנוסף לתאם תור עם הרופא נשים שלך לקבל ייעוץ על המשך התהליך.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

קרם לטיפול בתופעת מתיחה בעור במהלך הריון

יש למתוח לא מעט סימן קרמים זמינים בשוק. זה באמת יכול להיות מבלבל להבין אילו באמת קרם מתיחה הטוב הסימן לטיפול בעור שלך. עם זאת, לפני שאתה קונה קרם, זה טוב לדעת מה סימני מתיחה הם ומדוע אתה מקבל אותם. הם צלקות אופק המופיעות על עור

מלח בהריון

כל מה שרצית לדעת על מלח והריון

זה מפליא לשמוע כל הדיבורים על החשיבות של מלח והריון מבלי להזכיר את העובדה כי לא כל מקורות הנתרן או מלח, זהים. זהו שיקול מרכזי עבור בריאות הריון שלך.

לייעוץ זוגי להורים

למה כדאי לפנות לייעוץ זוגי להורים?

אין דבר מלחיץ יותר מלהיות הורה בפעם הראשונה. למרות שאנשים רבים עוברים שלב זה בחייהם, עדיין לא מעט הורים חדשים מתקשים לזהות את גורמי הלחץ הספציפיים עד שאלה מופיעים.

הייטקיסטית

אמא הייטקיסטית מספרת

חשוב שנבקש את עזרתם בעניין. חשוב שנקשיב לרעיונות של כולם. כדאי לשתף אותם באיך הרגשנו אנחנו באירוע. ובעיקר להשקיע בעידוד. משפטים כמו: "אני רואה שיש כאן צוות שמוכן להתאמץ אחד עבור השני" יכולים להיות התחלה נהדרת.