הסיכויים להיכנס להריון

זו שאלה נפוצה: מה הסיכויים שאני אכנס להריון החודש? עבור רוב הזוגות שמנסים להרות, הסיכויים שאישה תכנס להריון הם 15% עד 25% בכל חודש מסוים.

אם את שוקלת ללדת תינוק, את כנראה מדמיינת לעצמך כמה זמן ייקח כדי להיכנס להריון? מתי לקיים יחסי מין, וכמה פעמים? מצאי את התשובות לשאלות שלך כאן.

 

אבל יש כמה גורמים שיכולים להשפיע על הסיכוי שלך להיכנס להריון:

גיל – לאחר שתגיעי לגיל 30, סיכוייך להרות בכל חודש קטנים, והם ממשיכים לקטון עם גיל, הירידה המשמעותית בסיכויים שלך תתחיל בשנות ה -40 שלך.
מחזור לא סדיר – כאשר המחזור שלך אינו סדיר, יהיה לך מסובך לחשב מתי את מבייצת, ובכך מקשה לדעת את הזמן האידיאלי לקיום יחסי מין.
תדירות יחסי המין -ככל שתקיימו יחסי מין, כך יקטן הסיכוי שלך להיכנס להריון.

משך הזמן בו את מנסה להרות – אם עדיין לא נכנסת להריון לאחר שנה של ניסיונות, הסיכויים שלך להיכנס להריון עשויים להיות נמוכים יותר. שוחחי עם רופא הנשים שלך לגבי בדיקות פוריות (לך ולבעלך).
חשוב לדעת – במידה והמצב הרפואי שלך לא תקין מכל סיבה שהיא, יש לכך השפעה על סיכוייך להיכנס להריון.

מהו מחזור חודשי

לדעת יותר על המחזור החודשי עשוי לעזור.

המחזור של אישה מתחיל ביום הראשון של הדימום שלך (לא מספיק טיפת דם אחת) והוא מסתיים יום לפני שמחזור הבא שלך מתחיל. מחזור יכול לקחת 21 עד 35 ימים – או יותר.

אם המחזור שלך משתנה באורך של כמה ימים בין חודש אחד למשנהו, זה נחשב סדיר ואף נפוץ. לרוב הנשים אין מחזור סדיר ומדוייק על היום וזה לא בהכרח אומר שמשהו לא בסדר.

קיום יחסי מין

הנה עוד שאלה נפוצה בקרב זוגות שמנסים להרות: באיזו תדירות כדאי יהיה לעשות סקס? בקיצור, התשובה היא לעתים קרובות.

הרבה זוגות שמנסים להרות מבלים זמן רב בחדרי המיטות ובדיוק מתמטי עם חישוב זמן הביוץ. תיאורטית, הגישה הגיונית, מחקרים שנעשו לאחרונה הראו שחלון ההזדמנויות עבור הזרע להפרות ביצית הוא די קטן: בעיקרו של דבר, זה רק 3-5 ימים המובילים לביוץ וביום הביוץ עצמו. הסיכוים הטובים ביותר שלך הם 1-2 ימים לפני הביוץ. רופאים ממליצים לקיים יחסי מין פעם ביומיים החל מהשבוע שלפני הביוץ או ממש לאחר שהמחזור מסתיים.

אבל גם כאשר את מקיימת יחסי מין באופן מדוייק לזמן הביוץ,עדיין יכולות להיות הפתעות שונות בעיקר כי הגוף שלך לא תמיד מתנהג כמו שעון שווצרי. גם אם המחזור שלך הוא קבוע, הביוץ יכול להתרחש בכל עת במהלך המחזור. אם אתם מקיימים יחסי מין ביום שאת חושבת שאת מבייצת, אבל כנראה שפיספסת בכמה ימים, עדיין ישנו סיכוי טוב להרות.

עצת המומחים בתחום: יש לקיים יחסי מין לפחות פעמים עד שלוש פעמים בכל שבוע. מחקרים הראו כי כל עוד לשותף שלך יש ספירת זרע נורמלית ואתם מקיימים יחסי מין בכל יומיים ומיד לאחר סיום המחזור, אתם מגדילים את הסיכויי שלך להיכהס להריון.

הולכת להפסיק עם הגלולות בכדי להיכנס להריון

כמה זמן לוקח לגלולות להתפוגג מהגוף? זה בעצם אפשרי להיכנס להריון מיד לאחר סיום הגלולה האחרונה – מיד לאחר שהגלולה האחרונה יוצאת מגופך – אם זאת, ישנם נשים שהביוץ שלהן מתחיל לאחר כמה חודשים.
האם זה בטוח להרות מיד לאחר סיום הגלולות? כן. אין בעיה בכלל ואין כלל השפעה על בריאות התינוק.