עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

התמודדות ילדים קטנים עם אובדן

אובדן של אדם אהוב ומוכר או של חיית מחמד, הוא תמיד דבר כואב ולא משנה מה הגיל שלכם. לילדים קטנים אשר טרם גיבשו את האישיות וכלים להתמודד, אובדן יכול להפוך לטראומה שתשנה את מסלול חייו. מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לילד להתמודד עם אובדן?

תוכן עניינים

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width="1/4" is_sticky="yes" sticky_min_width="767" sticky_top="110" sticky_bottom="0" offset="vc_hidden-md vc_hidden-sm vc_hidden-xs"][vc_empty_space height="56px"][porto_testimonial style="testimonial-style-3"]ילד קטן צריך לשמוע בצורה ברורה שהאדם או בעל החיים מת או נפטר. משפט כמו "מוקי הלך לבקר משפחה שלו"  רק מעלה סימני שאלה נוספים.[/porto_testimonial][vc_widget_sidebar sidebar_id="porto-custom-sidebar-left-babys"][/vc_column_inner][vc_column_inner width="3/4"][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:right" use_theme_fonts="yes" el_class="titelh1"][vc_column_text]אובדן של אדם אהוב ומוכר או של חיית מחמד, הוא תמיד דבר כואב ולא משנה מה הגיל שלכם. לילדים קטנים אשר טרם גיבשו את האישיות וכלים להתמודד, אובדן יכול להפוך לטראומה שתשנה את מסלול חייו. מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לילד להתמודד עם אובדן?[/vc_column_text][vc_single_image image="21988" img_size="full" label="" el_class="nomobile"][vc_column_text]

מה קורה לילד במקרה של אובדן הורה?

מעריכים כי אחד מכל שלושים ילדים יאבד את אחד מהוריו או את שניהם. הנסיבות הטראגיות יכולות להיות תאונה, פיגוע או מחלה קשה. ההורה מהווה עבוד הילד משענת המעניקה לו ביטחון בהתמודדותו עם החיים.

כאשר המשענת הזאת נתלשת, הביטחון בעולם נסדק קשות. כאשר מדובר בילד קטן אשר עדיין אין לו מודעות עצמית נדמה לנו כי הילד קטן מדי להבין אבל צריך להבין כי אובדן ואבל קשים בכל גיל יהיה מוקדם ככל שיהיה. כאשר הורים, בני משפחה ואנשי צוות מודעים למצבו הנפשי של הילד הם יוכלו להקל עליו להתמודד עם האובדן.

 

איך מתמודדים עם השאלה הקשה: "לאן משהו נעלם"?

לילדים קטנים אין אפשרות לתפוס את הנצחיות של אובדן תמידי. הם יכולים לחזור ולשאול אותה שאלה פעם אחרי פעם בתקווה שהתשובה תהיה שונה. הם יכולים לשאול גם על רוחות רפאים או שאלה בסגנון של "האם אמא נמצאת עכשיו בגן עדן" יתכן שבמקרים כאלו דווקא תשובה שתצביע על כך שהאפשרות קיימת תעזור לילד לחוש סוג של נחמה וקשר להורה או בעל החיים אותו איבד.

עם זאת אין לשקר לילד ולשנות את המציאות. ילד קטן צריך לשמוע בצורה ברורה שהאדם או בעל החיים מת או נפטר. משפט כמו "מוקי הלך לבקר משפחה שלו"  רק מעלה סימני שאלה נוספים.

 

איך הילד מגיב לבשורה ולמהומה סביבו?

חלק מהילדים כועסים, חלק אחר נכנס להלם וחלק אפילו צוחק ממקום של פחד ורצון לברוח.

פעם חשבו שאין לתת לילדים להגיע להלוויה או לשבעה אבל כיום מחקרים מראים כי אירועים כאלו הופכים את המוות והאובדן  לאמיתיים יותר עבור הילד ומאפשרים לו לקחת חלק באבל שהוא תהליך הכרחי גם עבורו.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

התמודדות ילדים קטנים עם אובדן[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​