עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

התפתחות התינוק בחודש הראשון

בחודש הראשון שלאחר הלידה עולות שאלות רבות לגבי הטיפול שלו הוא זקוק, ועקב כך החלטנו לספק לכם כמה נושאים מרכזיים בנוגע לתינוק שלך.

תוכן עניינים

כל מה שרציתם לדעת על תינוקכם מלידה ועד גיל חודש

אחרי שעברת 9 חודשי לידה מלאים בשינויים כמו עייפות, שמחה, כאב, דאגה ואושר, עכשיו מתחיל שלב חדש והוא קשור כבר פחות בך ויותר בתינוקך. בחודש הראשון שלאחר הלידה עולות שאלות רבות לגבי הטיפול שלו הוא זקוק, ועקב כך החלטנו לספק לכם כמה נושאים מרכזיים בנוגע לתינוק שלך..

בחודש הראשון רוב תנועותיו של התינוק הן תנועות רפלקס שמתבצעות לא במודע, עם התפתחות התינוק רפלקסים אלה נעלמים (בסביבות החודש הרביעי). תוכלי לשים לב גם לרעידות קלות באזור הגפיים והסנטר. בהרבה מאוד מהמקרים בעקבות הרפלקס של הגפיים התינוק שורט את עצמו באזור הפנים. (טיפ מצוין הוא להלביש את התינוק בשרוולים ארוכים בכדי למנוע זאת), אך כמובן שהביגוד יהיה נוח ולא יגביל את תנועותיו.

שינה

baby born

כמה זמן התינוק אמור לישון? – שאלה מצוינת, השינה היא צורך פיזיולוגי של הגוף וכן חיוני מאוד להתפתחות התינוק. בחודש הראשון, רוב התינוקות ישנים בין 16 – 18 שעות ביום (לא באופן רצוף).

בחודש הראשון מומלץ מאוד להשכיב את התינוק על הבטן, אפילו לזמן קצר מספר פעמים ביום. פעולה זאת חשובה מאוד להתפתחות המוטורית של התינוק ולכן, כדאי יהיה להרגיל אותו לכך.

 

תזונה

התינוק שלך אוכל בערך 8 ארוחות ביממה ומזונו היחידי הוא חלב אם טבעי או סינתטי. כיום ישנה נוסחה בכדי לדעת את כמות הצריכה של התינוק בכול ארוחה (משקל התינוק כפול 150 סיסי לחלק ל-8 ארוחות ביום = צריכת התינוק שלך בארוחה אחת), אך חשוב שתדעי שכל תינוק מגיב מעט שונה לנוסחה והיא אינה מושלמת במבחן המציאות.
במידה ואת מניקה, קשה יהיה לחשב את צריכת התינוק שלך, אלא באמצעות שקילה בלבד (בטיפת חלב) – ניתן לבצע גם בדיקה של שקילה לפני ואחרי הנקה. חשוב שתדעי כי תינוק שאוכל גם ישן טוב, אין צורך לתת יותר מדי אוכל אחרת יחוש לא בטוב וקרוב לוודאי שגם יפלוט את האוכל החוצה. רוב התינוקות אוכלים כל שלוש שעות ולפעמים גם כל שעתיים במידה ואת מניקה. במידה ואת משתמשת בתחליף חלב, תוכלי לאמוד את הכמויות ולתת לתינוקך ארוחה בכל שלוש שעות בדיוק.

 

החושים של התינוק

התינוק שלך מגיב לסאונד ולאור, בנוסף לזאת בחודש הזה תוכלי להאזין לקולו של תינוקך בפעם הראשונה (-: עם הקול יגיע גם הבכי, שזוהי הדרך שלו לתקשר איתך. פעמים רבות לבכי יש מטרה מאוד ספציפית כגון: רעב, עייפות, אי נוחות, קור ועוד… בשלב יותר מאוחר כבר תוכלי לדעת את צרכיו לפי צליל הבכי שלו.

מעקב בטיפת חלב

רצוי מאוד לבקר בטיפת חלב כשבעה עד עשרה ימים לאחר הלידה לצורך ביקורת כללית. בביקור הראשון שלך יפתחו לך ולתינוקך תיק מעקב של התפתחות תינוקך, אשר יכיל בתוכו מדידות של משקל וגובה ובנוסף יעודכנו בו כל החיסונים הדרושים.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

הפלה כירורגית

ביצוע הפלה כירורגית בשבועות הראשונים של ההריון

עם התקדמות רפואה, נהלי הפלה כירורגית מוקדם יש ביקוש גבוה, והוא יכול להתבצע כעת סביב הזמן של האיחור בווסת הראשונה של המטופל (4 שבועות) ביעילות, עם סיבוכים מינימאליים, ואת רוב החולים חוזרים לפעילות השגרתית שלהם באותו יום.

יחסי אמון עם הילדים שלך

איך ליצור יחסי אמון עם הילדים שלך?

יחסי אמון הם דבר יקר ערך. כולנו רוצים שהילדים שלנו ירגישו בנוח לפנות אלינו כשקשה להם, לשתף אותנו במה שעובר עליהם. שירגישו בטוחים ושלא יצטרכו להסתיר אף חלק.

רכישות שאתם חייבים לערוך לקראת לידה

רכישות שאתם חייבים לערוך לקראת לידה

נחשפים לאין ספור רשימות מבלבלות? המלצות שאין להן סוף? לקראת הלידה, סביר להניח שלפחות חלק מכם מתמודדים עם שלל רשימות לידה סבוכות וארוכות – ושאתם לא ממש בטוחים מה חשוב יותר ומה פחות.