עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

טעימות ראשונות לתינוק

בכל שלב מהרגע שבו הם נולדים, אנו כהורים תוהים לעצמנו: מה השלב הבא? מה מותר כעת? מתי יהיה מותר משהו חדש? שלב הטעימות הוא שלב מענג שבו זוכים לראות את המפגש הראשוני של התינוק עם אוכל החדש לו (ובדרך כלל גם טעים לו) ולא חלב אם או תחליפי חלב. זהו שלב חשוב מאוד שבו אמורים לתת רק טעימות קטנות מסוגי פירות וירקות שונים וזה על מנת לזהות אם התינוק אלרגי למזון מסויים.
טעימות ראשונות לתינוק

תוכן עניינים

בכל שלב מהרגע שבו הם נולדים, אנו כהורים תוהים לעצמנו: מה השלב הבא? מה מותר כעת? מתי יהיה מותר משהו חדש?  שלב הטעימות הוא שלב מענג שבו זוכים לראות את המפגש הראשוני של התינוק עם אוכל החדש לו (ובדרך כלל גם טעים לו) ולא חלב אם או תחליפי חלב. זהו שלב חשוב מאוד שבו אמורים לתת רק טעימות קטנות מסוגי פירות וירקות שונים וזה על מנת לזהות אם התינוק אלרגי למזון מסויים.

מתי מתחילים לתת טעימות ראשונות לתינוק?

בדרך כלל נהוג להתחיל לתת טעימות ראשונות בגיל 4 חודשים והן כמובן לא מהוות תחליף למנות הקבועות שהתינוק צורך, ניתן לשלב אותן בין הארוחות. אפשרי גם לתת להם לטעום כאשר אתם אוכלים משהו וניתן לרסק אותו היטב ולתת לו טעימה קטנה. להורים רבים יש נטייה לתת ארוחה שלמה של מזון מוצק (בד״כ מרק), במקרה כזה, ההורים פוגעים במפורש בתזונה הנכונה לתינוק בשלב הזה.

איזה מזון נהוג לתת בטעימות ראשונות?

בתור התחלה נותנים בכל פעם ירק או פרי מסוג אחד ובמנה קטנה. בכדי לזהות אם התינוק רגיש למזון מסויים חשוב לתת לו בכל יום טעימה מסוג אחד של פרי או ירק ולאחר שרואים שהכל עבר בשלום ואין פריחות או תופעות אלרגיות כגון: חום, פריחה, שלשולים, הקאות (במידה ויש, יש לגשת לרופא), ניתן לתת למחרת לטעום פרי או ירק נוסף. בטעימות ראשונות נהוג לתת לטעום בעיקר פירות וירקות לדוגמא: בננה, תפוח, עגבניה, תפוח אדמה, בטטה, קישוא וכדומה. חשוב מאוד לתת את הטעימות כשהן טחונות ובמרקם חלק ולא גושי (למנוע סכנה של חנק).

מה אסור לתת לטעום?

ברמת העיקרון הדברים הידועים כאסורים לתינוקות מתחת לגיל שנה הם:

  • חלב ניגר – מוצרי חלב אחרים מסוג מעדנים וכדומה ניתן לתת החל מגיל 9 חודשים. חלב מפוסטר ניתן לתת מגיל שנה אבל רק 3%, חלב מפוסטר 1% ניתן לתת רק מגיל שנתיים.
  • דבש – אסור לתת מתחת לגיל שנה.
  • פיצוחים, סוכריות, חטיפים שהם קשים (בדומה לביסלי), פופקורן- אסורים עד גיל 5

מתי הם מתחילים לאכול מנה שלמה?

בגיל חצי שנה אמורים להתחיל לשלב לתינוק במהלך היום מנה של פירות טחונים ומנת מרק (טחינה של ירקות מבושלים עם עוף) שיהוו תחליף למנת חלב/ תחליף חלב. בגיל חצי שנה אפשר לתת להם לטעום כמעט הכל- שוב, בתנאי שהמרקם חלק ולא יכול לגרום לתינוק להיחנק חלילה. דוגמאות אפשריות לטעימות נוספות בגיל חצי שנה הם ביצים ובמבה- שוב, חשוב מאוד, לתת טעימה קטנה מסוג מזון חדש ולא לתת טעימות מכמה סוגי מזונות החדשים לתינוק יחד מחשש לתופעות אלרגיות שאחר כך יהיה קשה להבין מה מהמזונות גרם לכך.

טעימות ראשונות זה כיף ומרגש אך חשוב להקפיד על טעימות בלבד ועל מתן טעימות מכל סוג מזון בנפרד כדי שהחוויה תהיה נעימה לכם ולתינוקכם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

לוקחת את הבן שלי

אני לוקחת את הבן שלי להרפתקה במוזיאון

בתור חובבת אמנות אני לוקחת את הבן שלי, שיכונה להלן הגוזל (למרות שהוא כבר בן 10) לכל תערוכה מעניינת שאני יכולה למצוא. טוב – לא לכל, אבל בהחלט לא נרתעת אפילו לנסוע לכל מיני מקומות שונים ומרוחקים (ואני שונאת לנהוג) כדי שאוכל לראות בעצמי ולהראות לו דברים שווים.

הורים משוחררים ילדים משוחררים משפחה מאושרת יותר/ אדל פייבר ואליין מייזליש

הספר הזה כל כך טוב, שברגע שסיימתי אותו התחשק לי להתחיל שוב מהתחלה. הוא משלב בכישרון רב דרכים פרקטיות עם עומק רעיוני. כך שהדרכים אותן הן מציעות, לא מנותקות מהקשרן, וניתן להתאים אותם לכל הורה. כי הרי בסופו של דבר מה שחשוב יותר ממה שאנחנו עושות, הוא מתוך מה אנחנו עושות את זה.

שינויי הגוף במהלך במהלך הריון

הריון הוא תהליך טבעי כרוך שינויים גדולים בגוף של אישה. זה שונה מאדם לאדם. כמה נשים יש הריונות ארוכים, קשים, לא נוחים כי שינוי בחיי היומיום שלהם כבר מההתחלה. לאחרים יש די קל הריונות השגרה היומית שלהם לא יכול לשנות עד לשבועות האחרונים לפני הלידה.