עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

הקניית ערכים חשובים לילדכם

להורים יש השפעה גדולה מאוד על אורח חייהם עתידם של הילדכם, כך שזה יהיה חכם יהיה לעקוב אחר אורח חייהם ולדאוג להקניית ערכים חיובים.

תוכן עניינים

אחד התחומים החשובים ביותר שהורים צריכים להיתייחס בגידול הילדים הוא הקניית ערכים לילדיהם. למרות שזה נשמע קל הקניית הערכים חשובים לילדים יכולה להיות משימה קשה ומצריכה הרבה סבלנות וזמן. להורים יש השפעה גדולה מאוד על אורח חייהם עתידם של הילדכם, כך שזה יהיה חכם יהיה לעקוב אחר אורח חייהם ולדאוג שיהיה חיובי.

1.הילדים שלכם צרכים ללמוד ממכם

"לעשות מה שאנחנו אומרים ולא מה שאנחנו עושים" אינו חל על הילדים של העולם המודרני.יהיה חכם להראות לילדים שלכם את הערכים הטובים ולתת דוגמה מצויינת של התנהגות.

לדוגמה, אם אתה רוצים לראות נימוס אצל ילדכם, אתם צרכים להתנהג בנימוס אליהם ואל אנשים נוספים בנוכחותם.

קחו דוגמא נוספת; אם אתה רוצה שהילד שלך להיות צנוע, אתם צרכים להיות צנועים בעצמך. לא להיות יהירים וגאים מידי מול אנשים אחרים ותמידים לשמור על ענווה וצניעות. בדרך זו, הם ילמדו מן הערכים שלכם והם התנהגו בהתאם לדרך שבהם אתם התמודדתם.

2.לא לשכוח לשבח אותם

כאשא ילדכם יצגו התנהגות חיובית,חשוב מאוד לא לשכוח לשבח אותם. להגיד למילה טובה לילדכם,זה אחד הדרכים היעילות ביותר לתת להם את אישורכם. הילדים שלכם רוצים להרגיש טובים וגאים וכאשר יקבלו את התשבחות שלכם הם ירצו להתנהג באופן חיובי רק בשביל לקבל מילה טובה ממכם.

הורה מלמד את ילדתו

3.למדו מאחרים

בכל פעם שאתם רואים מצב מתאים, אתם יכולים להצביע על התנהגות או מעשה טוב או רע ובכך ללמד את ילדכם כיצד להתנהג. למד אותם את הערך של מעשים טובים אצל חבריהם או אפילו לקחת דוגמה מהטלוויזיה, עיתון או אפילו כאשר אתם נמצאים מחוץ לבית.

נקודה חשובה היא לשים לב לא להשוות בין ילדכם לילדים אחרים מאחר וזה יכול ליצור כעס וחוסר הסכמה מצידם.

4. למדו את ילדכם לעזור

חשוב לשתף את ילדכם במטלות הבית וללמד אותם לעזור ולשתף פעולה, גם בבית וגם בחוץ תמיד להושיט יד ולתת עזרה וזאת ע״י שיתוף פעולה יחד תוך מתן מילה טובה ופירגון.

כאשר ילדים מקבלים את האישור לעזור בבית, הם יפתחו תחושת אחריות. עם היכולת למלא את תפקידם, הם יכולים לגדול ולצבור עצמאות וביטחון.

הקניית ערכים יכולה להיות פשוטה בגידול ילדים. כל עוד אתם יודעים לתת דוגמאות טובות, לחשוף אותם להתנהגות טובה או רעה ולא לשכוח ללמד ולשבח אותם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

שלום כיתה א'

מוכנות לכיתה א

אנחנו מנסים לגדל דור שהכל ילך לו "חלק" יותר. לפני לידה של אח או אחות אנחנו קוראים איך להכין את הילד ללידה, קונים ספרים, שרים שירים, נותנים מתנות ועושים הכל כדי להבטיח שהשינוי יהיה קל. כך גם לפני מעבר דירה, וכמובן לפני עליה לכיתה א'- לוקחים אותם למומחים, לקורסים של מוכנות, הולכים לקבל הדרכה איך להכין אותם, הכל במטרה להבטיח שהחוויה תהיה נעימה וקלה.