עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

דולה תומכת לידה ומהו תפקידה של הדולה המודרנית?

הדולה של היום נפגשת עם האישה ההרה עוד לפני הלידה, מדריכה אותה ומרגיעה. במידה ויש ליולדת צרכים מיוחדים היא יודעת להעניק פתרונות תשובות.
דולה

תוכן עניינים

הדולה של היום נפגשת עם האישה ההרה עוד לפני הלידה, מדריכה אותה ומרגיעה. במידה ויש ליולדת צרכים מיוחדים היא יודעת להעניק פתרונות תשובות.

תהליך הלידה הוא תהליך נפלא אך התהליך הזה גם מביא איתו הרבה מאוד חששות וסימני שאלה. בתקופות קדם היה מקובל כי תהליך הלידה מתבצע ע"י אישה מנוסה המלווה את האישה ומיילדת אותה בבטחה. המיילדת הייתה הסמכות הרפואית בכל הקשור לאישה הרה.

מה זה דולה? ומה תפקידה כיום

הדולה של היום נפגשת עם האישה ההרה עוד לפני הלידה, מדריכה אותה ומרגיעה. במידה ויש ליולדת צרכים מיוחדים היא יודעת להעניק פתרונות תשובות.
פירוש המילה דולה מגיע מיוונית ופירושה "המשרתת או המטפלת". הדולה מציעה תמיכה רגשית ופיזית לאישה ובן זוגה לפני, במהלך ואחרי הלידה. דולה (הידועה גם בתור מסייעת לידה) מאפשרת לאישה ובן זוגה לקבל את חווית לידה היפה והמספקת ביותר האפשרית, מהריון לתוך אמהות. סוג של תמיכה זו מאפשרת למשפחה להירגע וליהנות מהחוויה. לנשים יש צרכים מורכבים במהלך הלידה. בנוסף לשלום היילוד והאם, נשים צריכות חיזוקים חיוביים, עידוד וכבוד. הן צריכות טיפול פרטני המבוסס על הנסיבות ועל ההעדפות שלהם. תפקידה של הדולה בלידה כולל את ההיבטים הלא-קליניים של הטיפול באם במהלך הלידה.

האם הדולה מעורבת באספקטים הרפואיים של הלידה?

הדולה אינה מסייעת בלידה בתפקיד רפואי. זוהי העבודה של האחיות או הרופא. גם אם יסתבך תהליך הלידה, הדולה עדיין תישאר לצידך ותנסה לעזור בכל דרך שהיא יכולה. תפקידה היא לא לקבל החלטות עבור היולדות, אבל היא תסייע להם בתהליך קבלת ההחלטות. דולה תורמת מהידע שלה ומספקת מידע מאוזן כך שבני הזוג יוכלו לקבל החלטות משלהם. עם דולה, אתה יודע שמישהו מנוסה תמיד משגיח על הצוות שלך ויודע מה האופציות העומדות בפניכם. מחקרים מראים כי קרוב לרבע מהלידות מואצות בשל העומס המופעל על הצוות. לא תמיד ההחלטה על ניתוח קיסרי מתקבלת מהמניעים הנכונים, הדולה שם כדי להשגיח שהכל יעבוד כשורה.

אז אם היא לא חלק מהצוות הרפואי, מה עושה דולה במהלך הצירים?

דולה עשויה לספק חלק או את כל השירותים הבאים, תלוי בהכשרה ובמיומנויות שלה: הכנה לליד ושיכוך חרדות, תכנון (כולל יצירת תכנית לידה בכתב ) תחקיר לידות קודמות, עיסוי המקל על כאבים, ארומתרפיה, מוסיקה, נרות וכו ' דולה גם יכולה לסייע לך עם צילום או וידאו של הלידה עצמה ותדאג שמזכרת נעימה תישאר איתך לכל החיים.

תומכת לידה -דולה

רפואת המזרח

לך ברלינר אפרת

מרכז איתן

דנה דנדולה דולה

ד"ר ישראל הנדלר

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

התפתחות התינוק בחודש הראשון

בחודש הראשון שלאחר הלידה עולות שאלות רבות לגבי הטיפול שלו הוא זקוק, ועקב כך החלטנו לספק לכם כמה נושאים מרכזיים בנוגע לתינוק שלך.

ניקוי ספות

איך לנקות את הספה מלכלוך של ילדים?

אחר הצהריים של הורים לילדים צעירים יכול להראות כמו משימה מאתגרת עד כדי בלתי אפשרית. כל ילד זקוק למשהו אחר. הצרכים שלהם משתנים, ותלויים בגיל של הילד.

גמילה מחיתולים והקשר בטמפרמנט של הילד

לקראת תחילת תהליך הגמילה וכחלק מההכנה הנפשית שלנו ההורים לתהליך הגמילה שטומן בחובו התמודדות רגשית וגם פיזית לא פשוטה, אני מציעה שכל הורה יעצור ויחשוב רגע איך עד היום הגיב הילד שלו למצבים חדשים/מעברים/שינויים בהם נתקל בחייו

גירושים עם ילדים

גירושים עם ילדים

עלייה מתמשכת במספר הגירושים, הפכה את המשפחות ה"מורכבות", כלומר אלה בהן עבור לפחות אחד מבני הזוג מדובר בקשר פרק ב' עם ילדים מקשר קודם, לרווחות עד מאוד.