איך מלמדים את הילדים להתמקד בצד החיובי, לשמוח בחלקם? לאחרונה…

דף הבית – הורים פורומים פורום להיות הורים איך מלמדים את הילדים להתמקד בצד החיובי, לשמוח בחלקם? לאחרונה…

This topic has 0 תגובות, 2 משתתפים, and was last updated לפני 2 years, 11 months by mmFG.

  • מאת
    תגובות
  • #28044
    mm FG
    חבר

    איך מלמדים את הילדים להתמקד בצד החיובי, לשמוח בחלקם?

    לאחרונה אני שומעת מהורים שלמרות שאנו מגדלים את ילדנו בעידן של שפע, ילדים לא יודעים להעריך, קשה לרצות אותם, הם שליליים ואפילו כפויי טובה. הורים מודאגים שילדיהם יגדלו להיות אנשים ממורמרים שאף אחד לא ירצה להיות בסביבתם.
    לדעתי זה מיומנות נרכשת, אפשר ללמוד ביחד עם הילדים לראות את הטוב בכל דבר. כולנו נולדנו עם זכוכית מגדלת בכף היד. שמים על הטוב – נהיה יותר טוב, שמים על השלילי – נהיה יותר רע.

    אני מזמינה אתכם במשך היום לשים לב יחד עם הילדים לדברים הקטנים. לא משהו גרנדיוזי, שקיעה יפה, צבעים של פרח, ציפורים שרצו לאכול לנו את הצ'יפס, חיוך של בוקר. בארוחת הערב אפשר ליצור שיחה, מה היה טוב, מה אהבנו בעבודה, בגן, במגרש המשחקים.
    חשוב להעצים את ההתנהגות הטובה של ילדנו, לא לקחת שום דבר כמובן מאליו. לא לברוח לטלפון כשהילדים מעסיקים את עצמם יפה. לעצור, להדגיש: "איזה כיף להיות בחברתכם, איך אתם משחקים יפה". חשוב שילדים יקבלו את תשומת הלב כשהם טובים ולא יחפשו דרכים שליליות כדי שנראה אותם.
    אפשר ליצור ביחד קופסת זיכרונות טובים. אני מציעה לכתוב, לצייר כמה שיותר זיכרונות הטובים, לשים אותם בקופסה. בכל פעם שאנחנו עצובים לפתוח את הקופסה ולעיין בזיכרונות. הזכרונות יכולים להיות תמונות מטיולים, מזכרות קטנות כמו צדפים, נוצות וכו'..
    אנו למדים יחד עם הילדים לראות את המצבים בכל מיני זוויות, להכיר את קשת הרגשות. יש עצב ויש שמחה. לתת תוקף ולגיטימציה לתחושות של הילד: "אני מבינה שקשה ועצוב לך עכשיו, שחברה לא יכולה לבוא אליך היום. מה לדעתך יכול לעזור לך?" לילדים לפעמים יש פתרונות מדהימים.
    לא כדאי לרוץ לאופטימיות גורפת: "יהיה בסדר! איזה שטויות! קטן עליך!" כמו כל אדם ילד רוצה בעצמו להכיר בכוחות ההתמודדות שלו.
    הכי חשוב לזכור- אנחנו מהווים דוגמה אישית לילדנו. הם לומדים דרכנו להתלהב, לבטא אהבה, להיות שמחים ומרוצים.

    טניה קפלן – מדריכת הורים, בוגרת מכון אדלר

    #28046
     אלמוני
    אורח

    התחלת את הפוסט בדיוק בסיבה לחוסר ההערכה. כאשר יש שפע וכל מה שהילד רוצה הוא מקבל כברור מאליו אז הוא לא יודע להעריך…. זה פשוט עובד הפוך על הפוך. ככל שרק ניתן ולא נדרוש גם מהילדים לתת את חלקם השותפים לתורמים כך תגדל תחושת ה " מגיע לי" והם לעולם לא יהיו שבעים.
    ולעניין החיוביות שאת מעלה בהמשך – הלן קלר אמרה "כשמתמקדים ב'יש' ה ' יש' גדל
    משפט מפתח בעיני

    #29270
     אלמוני
    אורח

    רעיון מבריק

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.

שינוי גודל גופנים