עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

תסמונת מוות בעריסה – מה צריך לדעת וכיצד להימנע?

על אף שנים של מחקר עדיין רב הנסתר על הגלוי בהתייחס למצב זה וגם כיום ולמרות פריצות דרך והמחקרים עדיין אין ביכולתה של הרפואה למנוע לחלוטין את המקרים הללו.
תסמונת מוות בעריסה

תוכן עניינים

בדרך כלל ההורים משכיבים את הילד ללא סימנים מקדימים ולקראת הבוקר הם מגלים אותו ללא רוח חיים.

תסמונת מוות בעריסה היא אחת התעלומות הגדולות ברפואה המודרנית. על אף שנים של מחקר עדיין רב הנסתר על הגלוי בהתייחס למצב זה וגם כיום ולמרות פריצות דרך והמחקרים עדיין אין ביכולתה של הרפואה למנוע לחלוטין את המקרים הללו. במאמר זה נסקור את הידוע על הסיבות לתסמונת ואת הדרך לנסות ולהימנע ממנה.

מה זה מוות בעריסה ?

מוות פתאומי של תינוק עד גיל שנים עשר חודשים, שגם לאחר חקירה יסודית ובדיקת ההיסטוריה הרפואית של הילד לא עולה כל ממצא היכול להסביר את סיבת המוות.

מה שכיחות מוות בעריסה ?

תסמונת מוות בעריסה הנה הסיבה השכיחה ביותר לתמותת תינוקות מגיל חודש ועד גיל שנים עשר חודשים. והיא אחראית על כ-40% מהתמותה בגיל זה. מספר מקרי המוות בעריסה השתנה באופן חד מאז הוכנסה השכבה על הגב כהוראה חד משמעית.

האם קיימים גורמים המגבירים סיכון למוות בעריסה ?

משקל לידה נמוך או לידה מוקדמת, הריון מרובה עוברים, מעקב רפואי חסר בזמן ההיריון, הורים מעשנים, שינה על הבטן.

באיזה גיל נפוץ ביותר מוות בעריסה ?

כאמור טווח הגילאים הוא חודש עד שנה אך 90% מהמקרים מתרחשים בתינוקות אשר גילם 6 חודשים,
ו- 95% בתינוקות אשר גילם 8 חודשים.

מה התסמינים של מוות בעריסה ?

בדרך כלל ההורים משכיבים את הילד ללא סימנים מקדימים ולקראת הבוקר הם מגלים אותו ללא רוח חיים. בבדיקת התינוקות לאחר האירוע לא ניתן למצוא כל סימנים לבעיה בריאותית קודמת אך דיווחים רבים על שינויים שונים ברקמות כמו המוח והלב מדווחים בספרות הרפואית, למרות שאילו אינם עדיין רמז משמעותי לפתרון התעלומה.

האם ניתן למנוע מוות בעריסה ע"י שימוש במכשירים ביתיים העוקבים אחרי מדדים?

במחקרים שונים נמצא שגם ניטור צמוד של תפקודי הלב-ריאה בילודים אינו עוזר כלל להפחתת התמותה מתסמונת המוות בעריסה .
גם כיום, לאחר שנות מחקר ארוכות אין כל הוכחה טובה בספרות הרפואית שניטור ביתי מקצועי (הכולל חיבור לאלקטורודות, רישום הפעילות החשמלית של הלב ופעילות שרירי בית החזה) מסוגל למנוע תמותת תינוקות מתסמונת המוות בעריסה. כיוון שעד היום לא הוכח שיש קשר כלשהוא בין הפסקת נשימה או האטה בדופק הלב ובין אירועי מוות בעריסה הרי ניטורם כאמור אינו מהווה כל הגנה מפני התופעה.

תסמונת מוות בעריסה

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

ניצן סלומון

סקס אחרי לידה – יש דבר כזה?!

כל אחת וכל זוג חווה זאת בצורה שונה, חלקנו זורחות ופורחות בהריון, אוהבות את גופינו ומרגישות בשיא הבריאות והיופי. וחלקנו פחות. מרגישות פחות יפות, אוהבות את

pregnancy-bag

תיק לחדר לידה, מה צריך לקחת לחדר הלידה – המדריך המלא

עוד רגע זה קורה וכדאי להכין כבר את התיק.אז מה באמת את צריכה לקחת איתך לחדר הלידה? כאן תוכלי לקבל הסבר מפורט על תיק הלידה שלך וציוד לתינוק שיחזור איתך הביתה בקרוב.
המפגש המרגש ביותר בחייך הולך להגיע, החיבוק הראשון והנשיקה הראשונה כבר באוויר. למפגש מהסוג הזה לא תוכלי שלא להתכונן כראוי.