מחשבון הריון

לחישוב תאריך הילדה הקליקי כאן

עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

חודש 3: שבוע 11 להריון – מה מותר לי ומה אסור לי?

התינוק שלך הוא בגודל של שזיף, גודלו כחמישה סנטימטרים . שבוע 11 של הריון, לתינוק יש מאפיינים מובהקים של בן אדם: כפות ידיים ורגליים, אוזניים בצורתם הסופית.
שבוע 11

שלב זה עולה בד״כ השאלה היא “האם מותר לי להמשיך עם הפעילות הגופנית שלי" (אלא אם כן את לא חובבת ספורט)? האם מותר לי לקחת אקמול (אלא אם את אלרגית)? ועוד.. זאת כמובן מדאגה לבריאות העובר שלך, חשוב מאוד להתייעץ עם רופא הנשים שלך אשר יודע את כל התשובות לשאלות הללו.

עדיין קשה להבחין בבטן שלך אשר גדלה עוד קצת בכל יום. הרחם שלך גדל ומפנה מקום לדייר החדש. המותניים שלך יתרחבו בשלב הראשון, אך הבטן שלך עדיין תהיה קטנה, אז בינתיים חושבים שסתם התחלת להשמין.. אז מה? בזמן זה כבר תוכלי להרגיש את הרחם שלך כאשר תניחי את ידך בעדינות על הבטן התחתונה.

במהלך השבועות הבאים תתחילי להעלות במשקל דבר היכול להטריד אותך במעט, אך עדיין חשוב מאוד לשתות המון ולשמור על תזונה נכונה ובריאה. את אמורה לאכול בערך כ- 400 קלוריות יותר מהרגיל וחשוב שתנצלי זאת בתזונה בריאה(ירקות, פירות ובשר ללא שומן) ופחות “ג’אנק פוד” למרות שלעתים את מוצאת את עצמך בחשקים וחסרת מעצורים. בשלב זה ייתכן ואת עדיין חווה תסמינים של בחילות/ הקאות וגם עייפות וצרבות שעדיין כאן. יכול להיות שתחושי בהפרשות רוק מרובות וליחה, המטרה של ההפרשות הללו היא הפחתת רמת החומציות בגוף, נטרול מיצי הקיבה ומיתון הבחילות והצרבות שלך.

מה קורה לעובר?

התינוק שלך הוא בגודלו של שזיף, ואורכו כחמישה סנטימטרים. שבוע 11 להריון, לתינוק יש מאפיינים מובהקים של בן אדם: כפות ידיים ורגליים, האוזניים כבר בצורתם הסופית, מעברי האף פתוחים, לתינוק יש כבר לשון וחך בפה ופטמותיו גלויות. הראש כיום שווה באורכו לאורך הגוף. אפשר לראות בבירור את האצבעות בידיים וברגלים וכבר משבוע הבא יצמחו להם גם הציפורניים הזעירות.

מה לעשות השבוע?

  • השתדלי לשתות הרבה ולנוח כשאפשר.
  • ניתן ורצוי לעשותפעילות גופנית(במידה מבוקרת כמובן)
  • הקפידי עדיין לקחת תוספים וחומצה פולית בפרט
  • זה הזמן לתאם תור לשקיפות עורפית אם עוד לא תאמת

מחשבון הריון - חישוב תאריך לידה משוער

הזיני את תאריך הוסת האחרון או שבוע הריון בו את נמצאת  ומחשבון ההריון שלנו ייתן לך תאריך לידה משוער ועוד דברים שצפויים בחודשים הבאים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

שינויי הגוף במהלך במהלך הריון

הריון הוא תהליך טבעי כרוך שינויים גדולים בגוף של אישה. זה שונה מאדם לאדם. כמה נשים יש הריונות ארוכים, קשים, לא נוחים כי שינוי בחיי היומיום שלהם כבר מההתחלה. לאחרים יש די קל הריונות השגרה היומית שלהם לא יכול לשנות עד לשבועות האחרונים לפני הלידה.

בדיקות הריון

אילו בדיקות צריך לעשות לפני הריון?

מהרגע שהתבשרנו שאנו בהריון הדבר היחיד המשתווה בעוצמתו לשמחה היא הדאגה לגבי עתידו של התינוק/ת העתידיים. למזלנו אנחנו חיים בתקופה שבה ניתן לבדוק ולמזער את הסיכונים האפשריים למינימום ההכרחי.

הפלה כירורגית

ביצוע הפלה כירורגית בשבועות הראשונים של ההריון

עם התקדמות רפואה, נהלי הפלה כירורגית מוקדם יש ביקוש גבוה, והוא יכול להתבצע כעת סביב הזמן של האיחור בווסת הראשונה של המטופל (4 שבועות) ביעילות, עם סיבוכים מינימאליים, ואת רוב החולים חוזרים לפעילות השגרתית שלהם באותו יום.