עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

דימום בהריון, יש סיבה לדאגה?

דימום בחודשי הריון הראשונים היא תופעה נפוצה שלעתים מעידה על בעיה בהתפתחות ההריון ולעתים אין לה כל השלכות ואין צורך לדאגה. מה הן הבדיקות שיש לערוך בכדי להבין מהו מקור הדימום?

תוכן עניינים

כ-15 אחוז מכלל ההריונות מסתיימים בהפלה במהלך השליש הראשון ולכן דימום במהלך שליש זה אמור להדליק נורה אדומה אצל כל אישה.

דימום בחודשי הריון הראשונים היא תופעה נפוצה שלעתים מעידה על בעיה בהתפתחות ההריון ולעתים אין לה כל השלכות ואין צורך לדאגה. מה הן הבדיקות שיש לערוך בכדי להבין מהו מקור הדימום?

נשים רבות מדממות בשלבי ההריון השונים, ליתר דיוק כ-30 אחוז מכלל הנשים סובלות מתופעה זו. בחלק מהמקרים הדימום מעיד על בעיה חמורה, שעלולה לסכן את ההריון – ויחד עם זאת, קיימים מקרים בהם לדימום אין כל משמעות ממשית והוא לא מהווה סכנה.

דימום בהריון – מה הוא אומר?

כ-15 אחוז מכלל ההריונות מסתיימים בהפלה במהלך השליש הראשון ולכן דימום במהלך שליש זה אמור להדליק נורה אדומה אצל כל אישה. יחד עם זאת, דימומים בימי ההריון הראשונים לעתים מעידים גם על תהליך השתרשות מוצלח, שלעתים גורם לדימום. דימומים הקשורים לתהליך ההשתרשות או כאלה אשר נובעים משחיקה של הרקמה בצוואר הרחם – נחשבים ללא מזיקים ורוב ההריונות בהם היה דימום מסוג זה ממשיכים באופן תקין ללא בעיות.

דימומים אשר מקורם בהפלה שהחלה או בהפלה מאיימת, בהריון חוץ רחמי, בעיה בצוואר הרחם, הריון מולארי ועוד, לרוב מעידים על כך שההריון איננו תקין, אך לצערנו לא תמיד ניתן לדעת זאת בשלב ראשון.

אז איך יודעים מה היא הסיבה לדימום?

אז זהו, שלא תמיד ניתן לדעת מהו מקור הדימום. ישנם הריונות אשר בהם האשה סובלת מדימומים במהלך ההריון אך לא תמיד ברורה הסיבה למקור הדימום. בכדי להעריך מהו מקור הדימום, במהלך חודשי ההריון הראשונים על הרופא לעבור על ההיסטוריה הרופאית של המטופלת ולנסות לברר האם קיימות מחלות ברקע או בעיות רפואיות כגון בעיות בתפקודי הקרישה, בעיית סמים ואלכוהול, שחלות פוליציסטיות ועוד.

כמו כן, על הרופא לנסות להבין איך ומתי החל הדימום – לאחר פעילות גופנית? לאחר יחסי מין? סתם ללא סיבה? האם הדימום מלווה בתופעות נוספות? כאבים? חולשה? ועוד.

לאחר מכן יעבור הרופא לביצוע בדיקה גופנית של המטופלת, שתכלול בדיקת מדדים (לחץ דם, דופק וכו), בדיקה באזור הבטן וכמובן בדיקה גניקולוגית שמטרתה להעריך את כמות הדימום של האשה וכמובן לוודא שההריון עדיין תקין.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

לידת פגים

לידת פגים, מה קורה לאחר לידת פג?

בדרך כלל כאשר מדובר בשבוע 34 ומטה, הפג מובהל ליחידת הפגים ושם הוא מטופל לפי מצבו. חלק מהפגים נמצאים באינקובטור המנטר אותם 24 שעות ביממה וחלק אחר נמצא בעריסות. יתכן כי תינוק יוולד פג והרופא יחליט לא להעביר אותו לפגיה כי הוא במצב טוב דיו להישאר בתינוקיה הרגילה.

האתגר בזוגיות שאחרי הלידה

זוגיות אחרי לידה – כיצד ניתן להתמודד

אף אחד לא מכין אותנו לרגע שאחרי, עם בן/בת הזוג. מה קורה לזוגיות היפה שלנו, הרי הייתה לנו זוגיות כ"כ חזקה לפני כן. תופתעו לדעת שזה לא רק אצלכם כך, הרבה זוגות חווים את הטלטלה הזו בזוגיות לאחר לידת הילד הראשון.