מחשבון הריון

לחישוב תאריך הילדה הקליקי כאן

עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

חודש 2: שבוע 10 – העייפות נמשכת, עוד קצת וזה יסתדר

את ממשיכה לגדול וכן גם תינוקך, העייפות כבר הפכה לחלק מהשגרה אבל איך לא תהיי עייפה? הגוף שלך יוצר תינוק! בונה אותו בפרטי פרטים ומשקיע בהתפתחות שלו ושלך.
שבוע 10

את ממשיכה לגדול וכן גם תינוקך, העייפות כבר הפכה לחלק מהשגרה אבל איך לא תהיי עייפה? הגוף שלך יוצר תינוק! בונה אותו בפרטי פרטים ומשקיע בהתפתחות שלו ושלך.

מה קורה לגופך?

הרחם שלך כעת דומה בגודלו לאשכולית. חשוב מאוד שתתחילי להרגיל את עצמך ואפילו להכריח את עצמך לקחת הפסקות ולנוח, אמנם את לא רואה את זה במו עינייך אבל כמו שכבר אמרנו, הגוף שלך עובד מאוד קשה ובשביל שתעזרי לו להמשיך בעבודה הטובה חשוב שתמצאי זמן למנוחה. כעת קצב הגדילה של תינוקך עולה במהירות, וחלק מההשלכות הן עליה במשקל. קחי בחשבון שמשקלך ימשיך לעלות וזה טבעי ובסדר. את יכולה להתפנק במאכלים משמינים וטעימים אך גם חשוב לשמור על תזונה בריאה. זה זמן מצוין להתחיל להתעניין בבגדי הריון וחזיות בפרט.

מה קורה לתינוקך?

העובר שלך כעת בגודל של בערך 3.5 סנטימטרים והוא שוקל בסביבות ה- 4 גרם, הוא ממש בגודל של לימון סיני! למעשה, בשבוע זה, התינוק שלך הפך כבר לעובר מפותח. הזנב החמוד שהיה לו כבר נעלם, העצמות והסחוס ממשיכים להיווצר ולהתפתח וגם הברכיים והקרסוליים מקבלים צורה. זרועותיו מתחברות עם המרפקים, מקבלות גמישות והוא יכול כבר לקפל אותם. הוא זהה הרבה ומשתולל אך את לא מרגישה כי עדיין הוא לא ממלא את החלל הגדול של הרחם (ביחס אליו).

ניצני שיניו מתחילות להיווצר מתחת לחניכיים אך אל תדאגי, הוא לא יוולד עם שיניים (לאחר הלידה תוכלי לקרוא גם על "בקיעת שיניים אצל תינוקות"). הוא מגדל ציפורניים קטנטנות ועורו מכוסה בפלומה קטנה כדי להגן עליו. הבטן שלו כבר מייצרת מיצי עיכול והכליות מייצרות כמויות גדולות של שתן. אם תינוקך הוא ממין זכר אז בשלב זב הוא כבר מתחיל לייצר טסטוסטרון.

מה לעשות השבוע?

  • להקפיד לצרוך נוזלים (עדיף מים)
  • לקחת תוספי מזון/ חומצה פולית
  • להמשיך לשמור על פעילות גופנית קלה, בכדי להקל על בריאותך
  • לנוח ולתת לגוף שלך לטעון את עצמו ליום הבא.

 

מחשבון הריון - חישוב תאריך לידה משוער

הזיני את תאריך הוסת האחרון או שבוע הריון בו את נמצאת  ומחשבון ההריון שלנו ייתן לך תאריך לידה משוער ועוד דברים שצפויים בחודשים הבאים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

שבוע 2, טרימסטר ראשון

שבוע הראשון של ההריון – כל מה שצריך לדעת

עבור רוב הנשים, במיוחד עבור אלה שאינן מתכננות הריון, השבוע הראשון ואפילו השני יכולים לעבור ללא כל ידיעה.אצל הרבה נשים המחזור אינו סדיר ולכן אינן יודעות שהמחזור שלהן מתעכב בגלל ההריון.