עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

מה צריך לדעת על תזונה בהריון

אם את רוצה לעסוק בתזונה בריאה במהלך הריונך, חשוב מאוד שתבחרי את האוכל הנכון. תזונה טובה קשורה קשר הדוק למניעת מספר בעיות הריון כגון היפרדות שליה, רעלת, לידה מוקדמת ואנמיה.
תזונה והריון 2

תוכן עניינים

אם את רוצה לעסוק בתזונה בריאה במהלך הריונך, חשוב מאוד שתבחרי את האוכל הנכון. תזונה טובה קשורה קשר הדוק למניעת מספר בעיות הריון כגון היפרדות שליה, רעלת, לידה מוקדמת ואנמיה.

מה הכי טוב לאכול בזמן הריון?

נשים הרות צריכות לאכול שילוב של מזונות מכל קבוצות המזון השונות. עם זאת, ההריון שלך דורש כמה דרישות תזונתיות. הבנת השילוב הנכון בין התזונה שלך וזמני הצריכה הוא אחד מהסודות המרכזיים להריון בריא.

חלבונים: חלבונים חשובים מאוד להתפתחות של האיברים העיקריים של תינוקך. חלבונים עוזרים ביצירת כדוריות דם אדומות, אשר כפי שאת יודעת חשובים מאוד להתפתחות נכונה של העובר ההולך וגדל. צריכת חלבון יכולה להפחית משמעותית את הסיכוי לפתח רעלת הריון. הדרך הטובה ביותר להגדיל את צריכת החלבון היא לבחור במזון עשיר בחלבון כמו עוף, בקר, מוצרי חלב (גבינה, חלב, יוגורט), אגוזים, שעועית וביצים.

פחמימות:  בזמן ההריון את ותינוקך צורכים המון אנרגיה, עקב כך גופך דורש מזון אשר יחזק אותו ויעשיר אותו באנרגיה. פחמימה תוכל לתת לך את כל האנרגיה הדרושה. לפנייך מספר דוגמאות למזונות עשירים בפחמימות: אורז, לחמים, ירקות, פירות, פסטה, דגנים, תפוחי אדמה. מזונות אלה עשירים הם גם בסיבים תזונתיים ובעלי ערך עליון להמשך ההריון הבריא שלך.

ויטמינים מומלצים בזמן הריון:

מזונות עשירים בסידן (מאכלים חלביים) כגון חלב, יוגורט וגבינה הם חובה לתזונת הריון תקין. בכדי להבטיח את התפתחות העצם הנכונה של התינוק שלך, את אמורה לצרוך לפחות 900 – 1200 מ"ג סידן. נוסף לזאת, חשוב מאוד לדאוג לצרוך מזונות עשירים בברזל, הגוף שלך זקוק לברזל יותר מהרגיל בכדי לתמוך באספקת הדם לעובר שלך. מזונות העשירים בויטמין C, ויטמין A וחומצה פולית יכולים לעשות פלאים בשמירה על בריאותך ובריאות התינוק שלך.

תוספי תזונה: גם אם את עושה הכל בכדי לאכול בריא ונכון, עדיין יש לתוספי המזון (חומצה פולית וברזל) משמעות חשובה מאוד, הם יעזרו לך בהתפתחות טובה ובריאה יותר של תינוקך.

לסיכום

חשוב מאוד עבור נשים בהריון לוודא שהן שותות מספיק. לפניכן מספר דוגמאות לצריכת נוזלים מומלצת: מיצי פירות, מרקים, מיצי ירקות, מים מסוננים, ומשקאות קלים ללא סוכר. צריכה נכונה של מזון ושתייה יכולים לסייע לך לנהל את ההריון שלך כראוי. ברור לכולנו שחלק מתקופת ההריון את תרגישי בחילות, הקאות וחוסר תיאבון, אך ברגע שתשמרי על התזונה יהיה לך דבר אחד פחות לדאוג לגביו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

סרבנות ילדים

התמודדות עם סרבנות ילדים

כנראה שבמקרה הטוב הם מעקמים פרצוף וברע בוכים וצורחים לזמן שנראה כמו נצח !!
כהורים זה ממש מתסכל. אתם לא יכולים להרשות הכל לילדים, זה דיי ברור. ועדיין, הידיעה שכשנגיד לא העולם כולו יחרב עליכם ותאלצו להתמודד עם בכי שאין לו סוף – ממש מרתיעה ולפעמים עלולה אפילו למנוע מאיתנו לסרב גם אם מדובר בעקרון שחשוב לנו מאוד.

רכישת סמרטפון לילד שלכם

הסמארטפון הראשון שלי

אחרי שנכנעתם והשתכנעתם לרכוש לילד סמארטפון בפעם הראשונה, כי "לכולם כבר יש" (וגם כי חשוב לנו לשמור איתם על קשר), זה הזמן לעשות את כל הבירורים, להשוות ולבחור נכון את הסמארטפון הראשון.

אמא מחורבנת

מתוך יומנה של אמא מחורבנת

אתמול נשברתי ובכיתי. "אני אמא מחורבנת! למה עשיתי כל הילדים האלה ?! אני לא טובה בזה! ". הרבה פעמים אני מרגישה כך. אני מרגישה שההורות לא בשבילי. כל כך הרבה אחריות, בעוד שאני אדם ילדותי כל כך. כל כך מעט חופש וזמן לעצמי. אני צריכה להשקיע זמן ומאמץ על דברים שלא ממש בא לי לעשות, בזמן שאין לי זמן לעשות את הדברים שאני כן רוצה (כמו לשבת בשקט בשירותים …). זה מתיש.