עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

לידה טבעית : האם כדאי ומה האופציות שלי?

זה כבר ברור שלפני הלידה את כבר יודעת כיצד היא רוצה ללדת, אך בחירה זאת יכולה להשתנות לשני הכיוונים, אז עד מתי בדיוק אפשר לשנות את דעתך ?
לידה טיבעית

תוכן עניינים

זה כבר ברור שלפני הלידה את כבר יודעת כיצד היא רוצה ללדת, אך בחירה זאת יכולה להשתנות לשני הכיוונים, אז עד מתי בדיוק אפשר לשנות את דעתך ? אז ככה.. נתחיל אם זה שישנן נשים שמעדיפות לקחת אפידורל עוד לפני שהן מגיעות לבית החולים, מעדיפות לעבור את הלידה בצורה רגועה ופחות כואבת. לעומת זאת ישנן נשים שמאמינות בדרך הפחות נעימה, אך טבעית ובה היא תוכל לחוש את כל חווית הלידה שלה.

כיום שתי האופציות אפשריות ובתי החולים כבר אינם דוגלים בשיטה מסוימת ונותנים לך להחליט כיצד לעבור זאת. בגדול כל אישה יכולה לעבור לידה טבעית, כמובן שבמידה וההריון שלה הוא תקין ושאין שום סיכון לתינוק. ברגע שתגיעי למחלקת היולדות, את תעברי בדיקת מוניטור של בערך כ- 40 דקות בכדי לשלול סיכונים כלשהם ורק לאחר מכן תוכלי להחליט האם את רוצה לידה טבעית.

הגוף שלך בלידה

ישנם הבדלים נוספים המשפיעים על כל הליך הלידה. יש חשיבות למיילדת שצריכה להיות קשובה ומסורה להליך הלידה שלך ולבעלך שהוא מרכיב חשוב בתמיכה ובסיוע בכל דבר שתצטרכי. מבחינתך, את תצטרכי להתמודד עם הצירים וזאת ע"י תנועתיות ושימוש באביזרים מותאמים לצורך כניסה להליך הלידה בצורה נכונה.  לפעמים שכיבה על הגב יוצרת עיכוב במעבר של העובר אל אזור האגן ולכן ישנם מקרים בהם המיילדת מעדיפה שהיולדת תלד במצב כריעה. במידה ותבחרי ללדת בצורה טבעית, יהיה לך קל יותר לשלוט בגוף שלך ולהגיב לצירים. הגוף שלך יידע להגיב בצורה טבעית לתהליך זה.

כיצד להכין את עצמך ללידה טבעית?

קודם כל חשוב לדעת שישנו הרבה חומר בספרים ובאינטרנט אודות הלידה הטבעית. נוסף לזאת, תוכלי גם להירשם לקורס לידה טבעית שאותו מעבירים מומחים בתחום הלידה ובו תקבלי את כל הכלים הדרושים לך כגון: תרגילי נשימות לפי קצב מוזיקלי, תרגילי התעמלות יעילים ועוד.

הכל יכול לקרות בחדר הלידה

קודם כל, יש לבצע בדיקת מוניטור כל כמה זמן בכדי לוודא את בריאות העובר. דבר נוסף הוא שאת ובעלך תהיו פתוחים ומוכנים לכל מיני תרחישים שעלולים לקרות בזמן הלידה עצמה. לדוגמה אם ברגע שתגיעו לבית החולים עם חשש למצוקה עוברית או עם מים מקוניאליים, אז ההתמודדות יכולה לשנות את התכניות שלך וזאת בכדי לבצע לידת תינוק בריא וזוהי המטרה המקודשת ביותר. ישנם הרבה מאוד נשים שבוחרות בהליך הלידה הטבעי ולאחר קבלת הצירים החזקים ואיבוד אנרגיה ותשישות, הן מחליטות לבצע שינוי ולקבל אפידורל בכדי להקל על הכאבים. בן הזוג שלך חייב לקבל באהבה כל החלטה שלך ולתמוך בך בכל דרך אפשרית. בלידה ללא אפידורל, דווקא היולדות שלקחו אפידורל היו אפקטיביות יותר בהליך הלחיצה.

נסיים ונאמר – תקשיבי לגוף שלך ותאמיני בו. לידה זה דבר מופלא, בהצלחה לכולכן !

למידע נוסף אתם מוזמנים ללקרוא ממבחר המאמרים שלנו בתחום ההריון ולידה ועולם ההורות

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

הורים משקיענים

אל תהיו ההורים האלה

מכירים את ההורים האלה שכל הזמן משוויצים כמה חכמים ומוכשרים הילדים שלהם? . או את אלה שמדברים על הזמן על כמה הם הורים משקיענים? (בדרך כלל אלה אותם ההורים).

הרגלי שינה של תינוקות

יש תינוקות הצריכים לישון יותר מאחרים ויש שפחות. זה לא אומר שום דבר שלילי על מצב בריאותו של התינוק/ת/..