מחשבון הריון

לחישוב תאריך הילדה הקליקי כאן

עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

חודש 1: שבוע 3 להריון – המסע של העובר שלך מתחיל!

אז כנראה שבייצת והזיגוטה (העובר העתידי שלך) מתחיל את המסע המופלא שלו. הוא מתחיל לנוע לעבר הרחם שלך שם ימקם את עצמו בדפנות הרחם ולגדול בתשעת החודשים הבאים. המראה שלו והמין של התינוק נקבעים בזמן ההפריה.
שבוע 3

אז כנראה שבייצת והזיגוטה (העובר העתידי שלך) מתחיל את המסע המופלא שלו. הוא מתחיל לנוע לעבר הרחם שלך שם ימקם את עצמו בדפנות הרחם ולגדול בתשעת החודשים הבאים. המראה שלו והמין של התינוק נקבעים בזמן ההפריה.

מה קורה לגופך?

בסוף השבוע הזה ייתכן שכבר תוכלי לזהות את ההריון באמצעות בדיקת הריון ביתית. בעת ההשתרשות של הביצית המופרית (בלסטוציסט) ברחם יכול להיות שתתקלי בדימום קל אך אל דאגה זו תופעה שכיחה מאוד. התסמינים של ההריון עוד לא אופייניים לשלב זה. התסמינים שייתכן ותחווי כעת הם בדיוק אותם התסמינים שיש לך לפני קבלת המחזור החודשי בכל חודש: כאבי בטן, כאבי גב וכאבים בחזה. לכן אל תבהלי, זה לאוו דווקא המחזור החודשי שמגיע אלא העובר הקטן שלך.

מה קורה לעובר?

אז כנראה שנוצרה פגישה בין הזרע לביצית והיא הופרתה. כעת היא תתחיל במסע לעבר הרחם. בדרך הביצית שהופרתה תתחלק כמה וכמה פעמים ויווצר מעין כדור בעל מאות תאים ששמו הוא "בלסטוציסט". בסוף הדרך הוא ישתרש בדפנות הרחם והגוף ישחרר את הורמון ה-HCG שבין היתר הוא זה שדואג שהמחזור החודשי שלך לא יגיע.

מה לעשות השבוע?

  • עד שבוע 12 להריון מומלץ לך לקחת בכל יום חומצה פולית (כדאי אפילו להתחיל לפני ההריון) במינון של 400
  • מיקרוגרם המומלץ לרוב הנשים.
  • השתדלי לשתות הרבה.
  • ניתן ורצוי לעשות פעילות גופנית (במידה מבוקרת כמובן).
  • הגיע הזמן להפסיק לעשן (במידה ועישנת), לשתות אלכוהול וכן.. לאכול סושי.

 

 

מחשבון הריון - חישוב תאריך לידה משוער

הזיני את תאריך הוסת האחרון או שבוע הריון בו את נמצאת  ומחשבון ההריון שלנו ייתן לך תאריך לידה משוער ועוד דברים שצפויים בחודשים הבאים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

התפרצות רגשית של ילדים

איך מתמודדים נכון מול התפרצות רגשית של ילדים ומה הקשר להפרעת קשב ?

לרוב הילדים יש קושי בוויסות הרגשי- אכזבה וכעס עלולים להוביל אותם להתקפי כעס מאחר ואין בידיהם את היכולת להכיל רגשות מתסכלים ולהביע את הרגשותיהם באופן שהסביבה תבין ותעזור להם. כלומר חוסר הוויסות נובע מחוסר יכולת של הילד (ושל סובביו!) להכיל את הרגשות הקשים בתוכו, ומחוסר הנכונות להכיר בהן כחלק מעולמו הפנימי. עצם היכולת להבין מה אני מרגיש ולמה, ולתת לכך ביטוי, ממתן בהרבה את עוצמת הרגש ומונע את ההצפה ואת אובדן השליטה.