מחשבון הריון

לחישוב תאריך הילדה הקליקי כאן

עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

חודש 3: שבוע 14 להריון- החשק המיני שלך כבר עלה?

בשלב זה, לאחר שנגמרו רוב או אפילו כל התסמינים הקשים שהיו בהתחלה, אצל הרבה נשים מתחיל לעלות החשק המיני. תשמחי לדעת שאין עם זה שום בעיה כל עוד ההיריון שלך תקין.
שבוע 14

בשלב זה, לאחר שנגמרו רוב או אפילו כל התסמינים הקשים שהיו בהתחלה, אצל הרבה נשים מתחיל לעלות החשק המיני. תשמחי לדעת שאין עם זה שום בעיה כל עוד ההיריון שלך תקין.

חשוב שתדעי שהתינוק שלך אפילו לא ירגיש את האקט כך שאת יכולה להיות רגועה. לא מחייב שגם אצלך יעלה החשק המיני ויכול להיות שזה בדיוק ההפך אבל גם אם זה לא קורה, לפחות תהני מהשקט שאחרי הטרימסטר הראשון.

מה קורה לגופך?

כעת, את מרגישה הרבה יותר חזקה ופחות עייפה, הבחילות כבר כמעט פסקו ומצב הרוח שלך משתפר. תסמינים שצפויים בשבועות הקרבים הם שינוי בצבע הפטמות שלך שיהפוך לצבע כהה יותר ואיתו גם הפס שחותך את הטבור (linea negra) הנעשה כהה יותר. בשבוע זה, כבר תרגישי על עצמך שההיריון הופך למוחשי יותר עם גדילת הבטן והתזוזות הקטנות המתרחשות בתוכו. בגדים נוחים הופכים למצרך חשוב כבר משבוע זה ולמשך כל התקופה עד ללידה.

מה קורה לתינוקך

עכשיו התינוק שלך כבר בגודל של תפוח עץ קטן, הוא באורך של 10 סנטימטרים בממוצע ושוקל בסביבות ה-42 גרם. הוא נע ללא הרף, הצוואר שלו או שלה הוא גדול יותר ומתחזק יותר, מה שהופך את התינוק לזקוף יותר.

שיער פלומתי מכסה את גבו, כתפיו, אוזניו, ומצחו, הדבר עוזר לו או לה לשמור על חום הגוף, אך ברגע שהוא יקבל מספיק שומן, שיער זה ינשור וימשיך לנשור גם לאחר הלידה. אם תבצעי אולטראסאונד ייתכן ותראי אותו עושה פרצופים שונים וכבר מוצץ אצבע ומתאמן על פעולת היניקה. אם יש לך בן, הערמונית, הפרוסטטה מתחילה להתפתח, ואם יש לך בת, השחלות שלה נעות לכיוון אגן היריכיים שלה מאזור חלל הבטן.

בדיקות מומלצות

  • בדיקת שקיפות עורפית – לוודא את תקינות העובר
  • בדיקת סיסי שליה

מה לעשות השבוע?

  • השתדלי לשתות (הרבה ובעיקר מים)
  • להמשיך עם חומצה פולית וברזל

מחשבון הריון - חישוב תאריך לידה משוער

הזיני את תאריך הוסת האחרון או שבוע הריון בו את נמצאת  ומחשבון ההריון שלנו ייתן לך תאריך לידה משוער ועוד דברים שצפויים בחודשים הבאים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

pregnancy-bag

תיק לחדר לידה, מה צריך לקחת לחדר הלידה – המדריך המלא

עוד רגע זה קורה וכדאי להכין כבר את התיק.אז מה באמת את צריכה לקחת איתך לחדר הלידה? כאן תוכלי לקבל הסבר מפורט על תיק הלידה שלך וציוד לתינוק שיחזור איתך הביתה בקרוב.
המפגש המרגש ביותר בחייך הולך להגיע, החיבוק הראשון והנשיקה הראשונה כבר באוויר. למפגש מהסוג הזה לא תוכלי שלא להתכונן כראוי.