מחשבון הריון

לחישוב תאריך הילדה הקליקי כאן

עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

חודש 2: שבוע 8 להריון – עוד לא רואים אבל בהחלט מרגישים

אומנם עדיין לא רואים עלייך את ההיריון מבחוץ, אך מבפנים קורה המון, את כבר מרגישה שמשהו בך משתנה וכי אין לך שליטה על השינויים שחלים בגופך.
שבוע 8

אומנם עדיין לא רואים עלייך את ההיריון מבחוץ, אך מבפנים קורה המון, את כבר מרגישה שמשהו בך משתנה וכי אין לך שליטה על השינויים שחלים בגופך.

כעת הרחם שלך מתאים את עצמו בכדי להכיל את התינוק החדש, הוא גדל ומתרחב, גדילתו של הרחם עלולה לגרום לך להתכווצויות ממש כמו כאבי בטן לפני המחזור. ההתכווצויות הן דבר שכיח ותקין אפילו אם הן לפעמים לא נעימות (במקרה של כאבים עזים גשי לרופא לביקורת). בשלב זה, כבר תוכלי להבחין שהמותנים שלך מתרחבות ויכול להיות שתתקשי קצת בהעלאת המכנסיים הצמודים או בסגירת הכפתור של המכנס (זה בטח התכווץ בכביסה:). גם החזה שלך מראה סימני גדילה וכואב וייתכן שתחווי רגישות יתר בפטמות, זאת סיבה מספיק טובה לפנק את עצמך בחזיות עם תמיכה טובה יותר.

על ידי לחיצה קטנה של ידך על הבטן התחתונה, תוכלי להרגיש את הרחם, הוא עדיין בגודל קטן, אבל ישנו סיכוי שתרגישי התכווצויות המסמלות את צמיחתו.

השינויים ההורמונליים שואבים ממך כל האנרגיות (אולי גם מכל הסובבים אותך), וגורמים לתחושת עייפות. הצורך הרב והקבוע ללכת לשירותים עדיין קיים וכמו כן כנראה שגם הבחילות טרם עברו להן.

מה קורה לתינוקך?

התינוק שלך באורך של כ- 2 סנטימטרים ועכשיו והוא בערך בגודל של ענב. מהירות התפתחותו היא כמילימטר בכל יום (נשמע קצת אבל זה המון). בשבוע זה ניתן לראות כבר את השפתיים, את קצה האף ואת העפעפיים הזעירים. כעת, לבו פועם בקצב מדהים של כ- 150 פעמים בדקה (נשמע ממש כמו דהירות של סוסים), בערך פי שניים מקצב פעימות של אדם מבוגר ועדיין קשה להרגיש את זה מתרחש בתוכך. התינוק או התינוקת עושה תנועות ספונטניות בתוך הבטן שלך ויש לו המון המון מקום.

מה לעשות השבוע?

  • להמשיך לקחת תוספי מזון וחומצה פולית
  • תזונה נכונה ובריאה
  • להקפיד על שתייה מרובה
  • התחילי לקרוא וללמוד על ההריון: מה מצפה לך, מה יעזור לך, מה כדאי ומה לא

מחשבון הריון - חישוב תאריך לידה משוער

הזיני את תאריך הוסת האחרון או שבוע הריון בו את נמצאת  ומחשבון ההריון שלנו ייתן לך תאריך לידה משוער ועוד דברים שצפויים בחודשים הבאים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

האתגר בזוגיות שאחרי הלידה

זוגיות אחרי לידה – כיצד ניתן להתמודד

אף אחד לא מכין אותנו לרגע שאחרי, עם בן/בת הזוג. מה קורה לזוגיות היפה שלנו, הרי הייתה לנו זוגיות כ"כ חזקה לפני כן. תופתעו לדעת שזה לא רק אצלכם כך, הרבה זוגות חווים את הטלטלה הזו בזוגיות לאחר לידת הילד הראשון.

לוקחת את הבן שלי

אני לוקחת את הבן שלי להרפתקה במוזיאון

בתור חובבת אמנות אני לוקחת את הבן שלי, שיכונה להלן הגוזל (למרות שהוא כבר בן 10) לכל תערוכה מעניינת שאני יכולה למצוא. טוב – לא לכל, אבל בהחלט לא נרתעת אפילו לנסוע לכל מיני מקומות שונים ומרוחקים (ואני שונאת לנהוג) כדי שאוכל לראות בעצמי ולהראות לו דברים שווים.