מחשבון הריון

לחישוב תאריך הילדה הקליקי כאן

עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

חודש 2: שבוע 9 להריון – הכפתור כבר כמעט לא נסגר

שבוע 9 העובר שלך הוא עכשיו כמעט 3 סנטימטרים, בגודל של דובדבן גדול. התינוק שלך מתפתח במהירות מסחררת, ראשו בערך באותו גודל כמו שאר הגוף שלו או שלה.
שבוע 9

את כבר מרגישה את ההיריון מבחינה רגשית (התקפי הצחוק והבכי) ופיזית (כל תופעות הלוואי למיניהן). כלפי חוץ, הסיכוי שיזהו שאת בהריון קטן אבל את בהחלט מזהה שמשהו כבר לא אותו דבר. תתכונני, בהמשך, משבוע לשבוע תרגישי שאת כבר לא מזהה את הגוף שלך.. אך אל דאגה, הוא יחזור לעצמו וכשאת תראי את הקטנצי'ק או הקטנטונת תביני שהכול היה שווה את זה!

מה קורה לגופך

השבוע כבר תתחילי להרגיש יותר ויותר את התרחבות המותניים וגדילת החזה. הבגדים שלך פתאום פחות נוחים ואת מתחילה להבין שצריך להרחיב את המלתחה. נפח הדם בגוף שלך גדל וזה עשוי לגרום לעור שלך להיות בגוון קצת ורדרד. מצד אחד את זוהרת וקורנת ומצד שני עם כל הזוהר ייתכן שיופיעו או כבר מופיעים פצעים קטנים על פניך.

הורמון הפרוגסטרון בגופך מגיע לשיאו ולכן את עשויה לחוות האטה בפעילות של מערכת העיכול שתבוא לידי ביטוי בנפיחות בבטן, גזים ועצירויות. כמו כן, יכול מאוד להיות שאת מרגישה לפעמים כאבים הזהים לכאבי מחזור (בעיקר אם זהו הריון ראשון). הכאבים הללו הם למעשה התכווצויות של הרחם בעקבות גדילתו והתפתחותו.

העובר שלך עכשיו כבר בגודל של כמעט 3 סנטימטרים, ממש כמו דובדבן גדול. הוא מתפתח במהירות מסחררת, ראשו כעת בערך באותו הגודל כמו שאר גופו. האוזניים שלו הרבה יותר בולטות ונוצרים בתוכו חלקים פנימיים נוספים כגון: הכבד, הטחול וכיס המרה. העובר שלך כבר עושה תנועות ספונטניות עם זרועותיו ורגליו ונח לו בשמחה בחלל הגדול שלרשותו. עכשיו השרירים הקטנטנים שלו מתחילים להתפתח ולבו כבר מפותח ומספיק גדול בכדי לשמוע אותו בוודאות באמצעות מכשיר הדופלר של הרופא.

מה לעשות השבוע?

  • להמשיך לקחת חומצה פולית ואם צריך גם ברזל
  • לשתות הרבה ולשלב פעילות גופנית קלה
  • תזונה נכונה ובריאה

בדיקות מומלצות שבוע 9

  • אם עוד לא ביקרת אצל הרופא, זה הזמן לבדוק שהכל תקין
  • בדיקות דם כלליות וספירת דם (הפנייה בדרך כלל תקבלי מהרופא בלי שבכלל תבקשי)

מחשבון הריון - חישוב תאריך לידה משוער

הזיני את תאריך הוסת האחרון או שבוע הריון בו את נמצאת  ומחשבון ההריון שלנו ייתן לך תאריך לידה משוער ועוד דברים שצפויים בחודשים הבאים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

בדיקות הריון

אילו בדיקות צריך לעשות לפני הריון?

מהרגע שהתבשרנו שאנו בהריון הדבר היחיד המשתווה בעוצמתו לשמחה היא הדאגה לגבי עתידו של התינוק/ת העתידיים. למזלנו אנחנו חיים בתקופה שבה ניתן לבדוק ולמזער את הסיכונים האפשריים למינימום ההכרחי.

בעיות פוריות

בעיות פוריות – כל מה שרצית לדעת על פוריות

מה הגורמים העיקריים לבעיות פוריות בקרב גברים ונשים? זוגות רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות שונות המונעות מהם להביא ילדים לעולם. למרות שהסטיגמה הרווחת היא כי הבעיה נובעת בדרך כלל מהאישה, מחקרים מראים לנו שבעיות פוריות קיימות שווה בשווה בין גברים ונשים. בעשרים אחוז מהמקרים, שני בני הזוג סובלים מבעיות המונעות מהם להיכנס להריון.

תהליך הלידה – שלב אחר שלב

תהליך הלידה מתחיל בצרים ומסתיים בבואו של התינוק אל אוויר העולם. אורך הליך הלידה שלך מתחלק לשלושה שלבים עקרים: צירים, הלידה עצמה והוצאת השליה

כשילד פוחד

אמאל'ה איזה פחד! איך נעזור לילדים להתמודד עם פחד?

אלא שפחדים רבים אין להם סיבה הגיונית – הפחדים הלא רציונליים. בגיל הילדות הפחדים האלה שכיחים יותר בגלל הדמיון המפותח. ועם זאת, עם יד על הלב, גם לנו המבוגרים יש פחדים כאלה לא רציונליים, כמו פחד מג'וקים ועוד בעלי חיים חפים מפשע.