מחשבון הריון

לחישוב תאריך הילדה הקליקי כאן

חודש 1: שבוע 2 להריון – לסיים מחזור וקדימה, להתחיל לייצר חיים!

המחזור שלך כבר הסתיים, אך ברחם עדיין קיימת רקמה העשירה בכלי דם אשר ממתינה בקוצר רוח לביצית המתקדמת אליה מהחצוצרות שלך. ישנם מקרים בהם נפלטות יותר משתי ביציות דבר שיעלה את הסיכוי לתאומים (לא זהים) ואף שלישיה (זה לא בשליטתך).

עם סיום המחזור, זה הזמן שבו הביצית מבשילה ומתקדמת במסע שלה, ראשית מן השחלות אל החצוצרה. בערך כשבועיים לפני שמתחיל המחזור הבא שלך, מתחיל תהליך הביוץ שבו הורמון בשם אסטרוגן מסמן לרחם שלך לייצר רקמת כלי דם שתאפשר להריון להשתרש. הביציות שלך מבשילות בתוך השחלות והן מכוסות בתא מלא נוזלים בשם ״זקיק״.

במידה וההיריון שלך לא נקלט, הרקמה הזאת מופרשת עם המחזור החודשי. ישנם בסך הכל כארבעה ימים בחודש בהם אישה יכולה להרות, אלו נקראים ימי הביוץ, זאת כמובן רק במידה ובדיוק באותו הזמן יגיע זרע שיוכל להפרות את הביצית. למרות שעל פניו התהליך נשמע פשוט, לא תמיד קל להיכנס להריון, יש מקרים שבה התהליך ייקח זמן ולעתים אף תידרש עזרה מקצועית של מומחה פוריות.

הביוץ שלך מתרחש במשך 4 ימים בחודש והריון יווצר בהנחה והזרע יחכה לביצית או שהיא תחכה לו (הם לא אוהבים איחורים 🙂 ).

איך אפשר לדעת מתי הביוץ מתרחש? ישנן כמה דרכים לשער את זמן התרחשות הביוץ:

  • תוכלי לחשב את זמני הביוץ שלך באמצעות מחשבון הביוץ שלנו.
  • תזמון המחזור שלך בין ווסת לווסת:

הביוץ מתבצע כשבועיים לפני המחזור הבא. באם יש לך מחזור סדיר, החישוב שלך יהיה פשוט. ואם אינו סדיר, ונע לדוגמה בין 25 ל-32 יום, סביר להניח כי תקופת הפוריות שלך תהיה בין היום ה-11 ליום ה-17 בין מחזור למחזור.

 שינוי חום הגוף: בזמן הביוץ חום הגוף שלך בד״כ נמוך מהרגיל עד לשחרורה של הביצית ואז יחזור חזרהלחום גוף נורמלי. תוכלי לבדוק זאת באמצעות מדחום גוף פשוט מספר פעמים ביום (בוקר, צהריים וערב).

 הפרשות מהנרתיק: האסטרוגן שנוצר ע״י השחלות עלול לייצר נוזל רירי שקוף בצוואר הרחם וזאת בכדילנקות את המעבר מזרעים ישנים ופגומים לטובת זרעים חדשים אשר נעים לכיוון החצוצרות. מהלך זה מסמל את הפוריות של הגוף שלך כאשר את בשיאך דווקא בסיום ההפרשה הרירית.

מה כדאי לעשות השבוע:

  • לבדוק ההיסטוריה רפואית, ולבחור את רופא המשפחה שלך אשר ילווה אותך לאורך כל התהליך
  • לקבל מרשם לחומצה פולית וברזל מהרופא שלך

הזיני את תאריך הוסת האחרון או שבוע הריון בו את נמצאת  ומחשבון ההריון שלנו ייתן לך תאריך לידה משוער ועוד דברים שצפויים בחודשים הבאים

מאמרים מומלצים

גמילה מחיתולים: מתי כן ומתי לא?

הורים לילדים ראשונים לא תמיד יודעים מתי הוא הזמן הטוב ביותר לגמול את ילדיהם ממוצצים, מחיתולים, מחפצי מעבר ומדברים נוספים שהילדים נקשרים אליהם בשנים הראשונות

קרא עוד »

5 מתנות מושלמות ליולדת

הולדת תינוק היא אבן דרך משמעותית בחייה של אישה. זהו רגע של התגשמות, אושר ושמחה גדולה. יחד עם זאת, הלידה מביאה איתה גם שינויים רבים,

קרא עוד »

כתוב את הכותרת כאן