מחשבון הריון

לחישוב תאריך הילדה הקליקי כאן

עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

חודש 1: שבוע 6 להריון – אולי כבר אפשר לראות את הדופק!

עכשיו זה רשמי, את בהריון! אז האם כדאי להתחיל ולספר לכולם? רוב הנשים מעדיפות להמתין קצת (“חמסה, חמסה, שום בצל”) מחשש שההיריון לא יתפתח כמו שצריך וממתינות עם הבשורות עד לסיום הטרימסטר הראשון בכדי לוודא שבכל תקין. זו התקופה הרגישה והקריטית ביותר בהתפתחותו של עוברך.
שבוע 6

עכשיו זה רשמי, את בהריון! אז האם כדאי להתחיל ולספר לכולם? רוב הנשים מעדיפות להמתין קצת ("חמסה, חמסה, שום בצל") מחשש שההיריון לא יתפתח כמו שצריך וממתינות עם הבשורות עד לסיום הטרימסטר הראשון בכדי לוודא שבכל תקין. זו התקופה הרגישה והקריטית ביותר בהתפתחותו של עוברך.

אם כבר החלטת לחכות עם הבשורה המשמחת, תגלי מהר מאוד שקשה לשמור על סוד זה ושאת ממש רוצה לספר את הבשורה לכל מי שעובר ברחוב 🙂

בכל שבוע ההתפתחות שלו גדלה משמעותית וזה דבר שכנראה ישפיע גם עלייך.

עדיין לא ניתן להבחין בבטן ההריונית שלך המבצבצת לאיטה אך רמת ההורמונים שלך גבוהה במיוחד וכן יהיה ניתן להבחין במצבי הרוח המשתנים שלך.

הבחילות מחמירות וחוזרות על עצמן ולפעמים כבר לא רק בבוקר, אלא בכל שעות היום. גם הרגישות בחזה תגבר ותרגישי אי נוחות עם החזייה. חשוב שתדעי שהתופעות כשלעצמן אינן מעידות על טיב ההיריון ותתנחמי שהן אינן נמשכות לנצח. על חלק נרחב מהתופעות אפשר להקל, לדוגמא באמצעות תזונה נכונה, תוכלי לאכול מזון יבש יותר ועשיר בסיבים תזונתיים, דבר היכול להקל על הבחילות שלך. והקפידי לאכול ארוחות קטנות כל בערך 3 שעות.

מה קורה לתינוקך?

בשבוע זה התאים העובריים ממשיכים לשכפל את עצמם וגוף התינוק מתחיל להיווצר. התינוק שלך עכשיו בגודל של של אפונה מתוקה ומידתו בין חמישית לרבע אינץ’. בפעם הראשונה תוכלי לראות את עצמות הלסת והלחיים. החריצים הקטנים משני צידי הראש הן למעשה תעלות האוזן המתפתחות.

בליטות קטנות על הפנים יהוו את העיניים והאף ובתוך שבועות ספורים גם העור והגידים. עוד חלקים הנוצרים בשבוע זה הם הכליות, הכבד והריאות של התינוק יחד עם הלב אשר פועם עכשיו כ- 80 פעמים בדקה.

מה לעשות השבוע?

  • השתדלי לשתות הרבה ולהקפיד על תזונה נכונה.
  • אם עסקת בפעילות גופנית, המשיכי, זה יכול להטיב עם מצבך- כמובן שבצורה מבוקרת
  • ניתן ורצוי לעשות פעילות גופנית (במידה מבוקרת כמובן)

בדיקות מומלצות

  • את יכולה כבר לתאם תור לרופא הנשים, אולי כבר ניתן להבחין בדופק (בדרך כלל בין שבועות 6-8)

מחשבון הריון - חישוב תאריך לידה משוער

הזיני את תאריך הוסת האחרון או שבוע הריון בו את נמצאת  ומחשבון ההריון שלנו ייתן לך תאריך לידה משוער ועוד דברים שצפויים בחודשים הבאים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

אבחן לקויות למידה במערכת החינוך בישראל

לקויות למידה הפכו בשנים האחרונות לנושא בוער במערכת החינוך בישראל, מה שמוביל לבלבול בקרב הורים וילדים. לקראת שנת הלימודים החדשה, חיוני לברר את ההיבטים השונים הקשורים בלקויות למידה ואבחנתן. מאמר זה יספק סקירה כללית של לקויות למידה, אבחונן וההערכות השונות הקיימות בישראל.

חרדות במערכות יחסים: האם זה נשמע לכם מוכר?

הניצוץ שמצית את המתח בזוגיות יכול להיות פעמים רבות משהו לגמרי טריוויאלי. אולי אתם מרגישים שאתם נלחמים על נושא כל כך שולי, אבל איך שיחה על משהו חיובי, טריוויאלי או מינורי יכולה לגרום ליומיים של מריבה וניתוק? חרדה במערכות יחסים והאופן שבו בני זוג מעבדים את החרדות הללו או מתקשרים אותן האחד לשני – עשויים להפתיע אתכם.