עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

זירוז טבעי – כל מיתוסים אשר אמורים לעזור לזרז את הלידה בצורה טבעית ולהימנע מזירוזים

ישנן כל מיני "תרופות סבתא" ומיתוסים אשר אמורים לעזור לזרז את הלידה בצורה טבעית ולהימנע מזירוזים.
זירוז טבעי

תוכן עניינים

הריון זה דבר מדהים ואחד הבונוסים הכי כיפים זה הקשר עם התינוק שלך, אז תהני מהבעיטות זו תחושה מדהימה! ההריון ארוך ובסופו כבר קשה ולכן רוב הנשים כבר ממש חושקות ללדת ברגע הראשון שבו רשמית הם יכולים לצאת והכל בסדר. ישנן כל מיני "תרופות סבתא" ומיתוסים אשר אמורים לעזור לזרז את הלידה בצורה טבעית ולהימנע מזירוזים

הליכות

יש שאומרים שהליכות תורמות לזירוז הלידה, כמובן שאת לא צריכה לפתוח באימון קשה ומתיש אבל ללכת קצת לא יכול להזיק. אם כבר הליכות, אומרים שהליכה יחפה בחוף הים ממש מזרזת את הלידה (אולי סוג של רפלקסולוגיה- ראי עוד בנושא בהמשך המאמר).

הרבה סקס

באמצעות קיום יחסי מין, הזרע של הגבר ידוע כחומר שמרכך את צוואר הרחם ויכול לעורר את גופך ללידה (חומר דומה קיים בטבליות שמחדירים לאישה לנרתיק כדי לזרז לידה). בנוסף, גמירה של האישה יכול לתרום לנושא כיוון שכל גופה מכיע לפורקן והופך לרפוי ומשוחרר (יכול לעזור לגוף לעשות את עבודתו).

שמן נר הלילה

שמן זה עוזר לרכך את צוואר הרחם, דבר שבהחלט יכול לעורר לידה. אם מעוניינים לעורר לידה כדאי לבלוע 2 כדורים ביום או לבלוע כדור אחד ואת השני להחדיר אל הנרתיק. שמן זה לא מותר לשימוש לנשים שעברו בעבר באמצעות ניתוח קיסרי.

שתיית חליטת פטל

שיטה זו פחות עוזרת לזירוז אלא ללידה מהירה ומועילה. שתיית חליטה של עלי פטל עוזרת לחיזוק שרירי הרחם ובאמצעות זאת לצירים מועילים יותר. עוד מיתרונות שתיית החליטה הם קיצור משך הדימום שאחרי הלידה, עוזר בגמישות האגן בזמן הלידה, מגביר את כמות החלב בחזה האם, עוזר לשיליה להיפרד בקלות יותר מהרחם ולרחם להתכווץ ולחזור לעצמו. ניתן להתחיל להשתמש בחליטה החל משבוע 35 ולהתחיל בהדרגה, ב-4 הימים הראשונים לשתות כוס אחת של החליטה (בכוס מים רותחים חולטים 2 כפיות של העלים, לאחר 10 דקות מסננים וניתן לשתות) , אחר כך ניתן לעלות את המינון ל 2 כוסות ביום לעוד 4 ימים ובסוף ניתן לעלות ל 3 כוסות ביום (מומלץ להמשיך לשתות גם לאחר הלידה).

דיקור

זו שיטה מהרפואה הסינית ונשים רבות אומרות שטיפול בדיקור סיני עזר להן מאוד בזירוז הלידה, יש אפילו כאלו המספרות שפחות מ-24 שעות מקבלת הטיפול הן התחילו בלידה.

דמיון מודרך

מתוך התפיסה שהמחשבה יוצרת מציאות וכי הגוף מקשיב לנשמה, ניתן לדמיין את תהליך הלידה הגופני לפרטי פרטים וכך להניע את הגוף במציאות. פשוט שכבי, שימי ברקע מוסיקה מרגיעה, עצמי את ענייך ודמייני את גופך נכנס לאט לאט לתהליך הלידה, החל מהתכווצות הרחם, אל התכווצות צוואר הרחם ואל הראש שמגיח לעולם.

שמן קיק

זו שיטה פחות מומלצת כי היא אינה בטוחה. שתיית כף או 2 כפות יחד עם מיץ תפוזים אמורים לגרום לשלשולים המלווים בהתכווצויות חזקות של הבטן וכך לעורר אצל הגוף את הצירי לידה. אסור לשכוח ששלשולים שנגרמים בצורה יזומה מסוכנים ובעיקר בהריון.

רפלקסולוגיה

גם זו שיטה מהרפואה הסינית שבאמצעות לחיצה על נקודות מסוימות בכפות הרגליים (סוג של מסאז') ניתן לעורר התחלת לידה.

מדרגות

עלייה וירידה של מדרגות תואם לעקרון ההליכות, גם כאן, עצם עלייה וירידת מדרגות עוזר לעובר להתברג בתעלה וכך יכול לעזור בקידום הלידה.

כמובן שאת כל השיטות יש לבדוק מול הרופא המטפל, בכל זאת כל שיטה יכולה להשפיע אחרת על כל אחת. השימוש בשיטות באחריות המשתמשת בלבד.

 

אתן מוזמנות לקבל אינפורמציה נוספת אודות הריון ולידה בקישור הבא

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

לקראת הלידה – מתוסים ואמת

סביר להניח, את חשופה לתכניות טלויזיה וסרטים שמראים את הלידה בצורה מאד ספציפית… 
שנבדוק מה מהמידע שנראה ברור כל כך בטלויזיה ובכלל הוא אמיתי, ומה בכלל לא?

תופעת החרדות ודרכי טיפולן

התקף החרדה הנו פחד מאד גדול, שמלווה בתסמינים גופניים קשים, כמו: לחץ בחזה, זיעה קרה, רעידות בגוף ועוד. הפחד הוא מאד גדול ותסמיני הגוף הם בלתי ניתנים לשליטה.

כיצד טיפול CBT עוזר לילדים?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא טיפול פסיכולוגי יעיל המסייע לילדים לפתח אסטרטגיות להתמודדות עם הבעיות והאתגרים שלהם. CBT הוא טיפול בדיבור המעודד את הילד להבין את הקשר בין המחשבות, הרגשות וההתנהגות שלו. זוהי גישה מבוססת ראיות

האתגר בזוגיות שאחרי הלידה

זוגיות אחרי לידה – כיצד ניתן להתמודד

אף אחד לא מכין אותנו לרגע שאחרי, עם בן/בת הזוג. מה קורה לזוגיות היפה שלנו, הרי הייתה לנו זוגיות כ"כ חזקה לפני כן. תופתעו לדעת שזה לא רק אצלכם כך, הרבה זוגות חווים את הטלטלה הזו בזוגיות לאחר לידת הילד הראשון.