מחשבון הריון

לחישוב תאריך הילדה הקליקי כאן

עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

חודש 3: שבוע 12 להריון- איזה כיף, סוף הטרימסטר הראשון!

הטרימסטר השני שלך יתחיל בצורה שקטה וקלילה. הסימפטומים של השליש הראשון יחלו להתפוגג (בחילות, עייפות מרובה) וסוף סוף תוכלי לקחת לך קצת מנוחה. בקרב רוב הנשים התסמינים הללו מתפוגגים לאט לאט והאנרגיה המתחדשת מתחילה לתת את אותותיה.
שבוע 12

בשעה טובה הגעת לסיום הטרימסטר הראשון!

הטרימסטר השני שלך יתחיל בצורה שקטה וקלילה. הסימפטומים של השליש הראשון יחלו להתפוגג (בחילות, עייפות מרובה) וסוף סוף תוכלי לקחת לך קצת מנוחה. בקרב רוב הנשים התסמינים הללו מתפוגגים לאט לאט והאנרגיה המתחדשת מתחילה לתת את אותותיה. עוד בשורה משמחת היא כי בטרימסטר השני קטנים משמעותית הסיכויים להפלה טבעית. יתכן ועדיין תסבלי מצרבות ולכן מומלץ יהיה לאכול כמה שפחות אוכל מטוגן ואוכל חריף (גם שקדים לא קלויים יכולים לעזור).

מה קורה לגופך ?

עוד כמה דברים שגופך עובר במהלך שבוע זה הם התרחבות המותניים ולכן כדאי יהיה לשקול להתלבש נוח ולוותר על הג'ינס עם הכפתור הלוחץ. כרגע כדאי יהיה ללבוש את הבגדים הרחבים שבארון (בעלי גומי אלסטי בכדי להקל על הלחץ באזור המותניים), מומלץ לחכות קצת עם הרכישה של בגדי הריון מאחר וגופך כרגע גדל במהירות ולא כדאי יהיה לבצע את הקנייה פעמיים 🙂

הגידול בנפח הדם שלך עשוי לגרום לעורך לזהור – אולם באותה מידה הורמון ההיריון HCG המופרש בגופך עשוי לגרום לעורך להיות שמנוני ולהצמיח פצעונים. העלייה בכמות הדם שלך גורמת לעליה בקצב הלב של העובר.

מה קורה לעובר?

התינוק שלך בגודל שזיף גדול, בגודל של 5.5 סנטימטרים. המערכות של תינוקך ממשיכות להבשיל למשך 28 השבועות הבאים. דבר אחד בטוח, מערכת העיכול מתחילה להפעיל את שרירי העיכול שלה. הבשורה הגדולה היא שבשלב זה תוכלי סוף סוף לשמוע את פעימות הלב הראשונות של התינוק שלך (ממש כמו דהירות של סוסים).

בדיקות מומלצות

  • ביצוע בדיקת שקיפות עורפית
  • בדיקת סיסי שליה

מה לעשות השבוע?

  • החליפי את סגנון הלבוש לבגדים נוחים יותר
  • להמשיך עם חומצה פולית וברזל
  • להקפיד על תזונה בריאה ולשתות הרבה מים כבר אמרנו?

מחשבון הריון - חישוב תאריך לידה משוער

הזיני את תאריך הוסת האחרון או שבוע הריון בו את נמצאת  ומחשבון ההריון שלנו ייתן לך תאריך לידה משוער ועוד דברים שצפויים בחודשים הבאים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

להיות אמא / תמר מור סלע

הוא מגולל בפנינו את כל צדדיה של האמהות. את האהבה המופלאה לצד הכאב המייסר, את הרגעים הגדולים של ההורות לצד היומיום. זה לא ספר הדרכה להורים, ואין בו דרך אחת נכונה לאמהות, או מודל אידאלי, כי אם אמהות חיות ונושמות – אמיתיות – כמו שאנחנו. ולכן אני כל כך אוהבת אותו.