עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

הריון מחוץ לרחם, הסימנים המוקדמים ומה עושים ?

הריון מחוץ לרחם הוא מצב שבו הביצית המופרית השתרשה והתפתחה מחוץ לרחם, בדרך כלל בחצוצרה אבל יתכן גם בחלל הבטן. הריון חוץ רחמי הוא מצב מסוכן לאם ולעובר. מי עלולה לפתח הריון חוץ רחמי? מה הסימנים המוקדמים ומה עושים כאשר יש קביעה כי אכן מדובר בהריון כזה?
שבוע 3

תוכן עניינים

אם השחלות הוסרו או צולקו יתכן ותתקשי להיכנס להריון ותידרשי לעבור טיפולי הפריה מיוחדים. כאשר ההריון מחוץ לרחם מתגלה מוקדם, הסיכויים להיכנס שוב להריון הם טובים למדי.

הריון מחוץ לרחם הוא מצב שבו הביצית המופרית השתרשה והתפתחה מחוץ לרחם, בדרך כלל בחצוצרה אבל יתכן גם בחלל הבטן. הריון חוץ רחמי הוא מצב מסוכן לאם ולעובר. מי עלולה לפתח הריון חוץ רחמי? מה הסימנים המוקדמים ומה עושים כאשר יש קביעה כי אכן מדובר בהריון כזה?

מה ניתן לעשות במצב של הריון מחוץ לרחם?

הקונצנזוס הרפואי הוא כי יש לסיימו מוקדם ככל הניתן. הסיכוי ללידת ילד בריא בהריון כזה שואף לאפס ומסכן את חייה של היולדת. יש לטפל במצב בהקדם כדי למנוע קרע חצוצרה ודימום ניכר באמצעות תרופה הגורמת להפלה ספונטנית (מטרוטקסט בצורת זריקה)  או באמצעות ניתוח לפרקופסיה. אם לא אובחן ההריון החוץ־רחמי, והאישה מגיעה במצב של הלם תת־נפחי, היא תקבל טיפול חירום שכולל מתן מנות דם וניתוח חירום  לעצירת הדימום וההריון. מצבים כאלה מסתיימים לעיתים קרובות גם בכריתת חצוצרה. במידה וניתנה זריקת מטרוטקסט ורמת ה hcg לא ירדה (דבר שמצביע על הימשכות ההריון) יתכן כי יהיה צורך בזריקה נוספת. הזריקה שגם נמצאת בטיפול בחולי סרטן, מזהה התחלקות תאים כמו בביצית ופועלת להשמדתם.

האם הריון מחוץ לרחם מסוכן?

בהחלט. האיברים הפנימיים עלולים להיקרע ולסכן את חייה של היולדת. בימי קדם אחוז ניכר ממקרי המוות בלידה היה קשור להריון חוץ רחמי.

מי בסיכון להריון חוץ רחמי?

  • נשים מעל גיל 30.
  • אישה אשר היה לה בעבר הריון נוסף מחוץ לרחם.
  • אישה שעברה ניתוחי אגן.
  • מצב שבו החצוצרות סתומות או לא תקינות.
  • מעשנות ומשתמשות בסמים ואלכוהול.

אלו סימנים יכולים לרמז על הריון חוץ רחמי?

  • כאב בצד אחד של הבטן בלבד.
  • התכווצויות בבטן.
  • כאב כתפיים.
  • דימום ואגינלי.
  • סחרור ובחילה חוזרים ונשנים.

הבדיקה הרפואית לגילוי הריון מחוץ לרחם מתבצעת באולטרה סאונד בשילוב עם בדיקות דם.

האם ניתן להיכנס להריון לאחר הריון מחוץ לרחם?

תלוי מה מצבם הבריאותי של הרחם והשחלות. אם השחלות הוסרו או צולקו יתכן ותתקשי להיכנס להריון ותידרשי לעבור טיפולי הפריה מיוחדים. כאשר ההריון מחוץ לרחם מתגלה מוקדם, הסיכויים להיכנס שוב להריון הם טובים למדי.

עוד מידע אודות "להיכנס להריון" בקישור המצורף

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

לתת להם כבר עכשיו את המפתח אל האושר

מה שאני עושה עם הילדים שלי, זה ללמד אותם לראות את הדברים הקטנים האלה. אני מנסה להרגיל אותם לצורת המחשבה הזו כבר מהילדות, כדי שבמהלך החיים זה יבוא להם בקלות. והם יגדלו להיות אנשים מאושרים.

פליילסט לנשים בהריון

מוסיקה עשויה להרגיע את הנפש של התינוק, אפילו לפני הלידה. קולה של אמא יכול להיות כל תינוק צריך לשמוע.

בדיקות הריון

אילו בדיקות צריך לעשות לפני הריון?

מהרגע שהתבשרנו שאנו בהריון הדבר היחיד המשתווה בעוצמתו לשמחה היא הדאגה לגבי עתידו של התינוק/ת העתידיים. למזלנו אנחנו חיים בתקופה שבה ניתן לבדוק ולמזער את הסיכונים האפשריים למינימום ההכרחי.