עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

בדיקת הריון – האם אני בהריון

לאחר שהתחלת לחוש את הסימפטומים הראשונים של ההריון או סתם בכדי לדעת, כדאי יהיה לבצע קודם כל את בדיקת ההריון הביתית. בדיקה זאת הוכחה בדיוק של כ- 99% ומטרתה לאבחן את ההורמון שנוצר בזמן ההריון.
בדיקת הריון ביתית

תוכן עניינים

ערכת ההריון הביתית מגיע עם מקל שעליו חלון עם שני פסי צבע, האחד לביקורת והשני לבדיקה עצמה. פס הביקורת צריך לקבל צבע בכל מקרה ואמור להיות ברור כאשר הבדיקה בוצעה כראוי. במידה ונמצא הורמון ההריון HCG בכמות גדולה, מתחיל הפס השני לקבל צבע אשר מאשר את ההריון

לאחר שהתחלת לחוש את הסימפטומים הראשונים של ההריון או סתם בכדי לדעת, כדאי יהיה לבצע קודם כל את בדיקת ההריון הביתית. בדיקה זאת הוכחה בדיוק של  כ- 99%  ומטרתה לאבחן את ההורמון שנוצר בזמן ההריון.

כולן כבר יודעות כי בדיקת הריון השכיחה ביותר היא בזמן הגעת המחזור החודשי, זהו גם הזמן הטוב ביותר לבצע את בדיקת ההריון הביתית. אפשר יהיה להגיד שבשלב כה מוקדם של ההריון זהו כלי הבדיקה הטוב ביותר, הזול ביותר ובעל התוצאות המדויקות ביותר. בשלב הזה של ההריון גוף האישה מייצר כמות גדולה של הורמון HCG (חלבון המופרש מהשליה לאחר ההפריה) מה שעוזר לבדיקת ההריון להיות מדויקת כבר בשלב כה מוקדם.

תוצאות בדיקת ההריון הביתית

ערכת ההריון הביתית מגיעה עם מקל שעליו חלון עם שני פסי צבע, האחד לביקורת והשני לבדיקה עצמה. פס הביקורת צריך לקבל צבע בכל מקרה ואמור להיות ברור כאשר הבדיקה בוצעה כראוי. במידה ונמצא הורמון ההריון HCG בכמות גדולה, מתחיל הפס השני לקבל צבע אשר מאשר את ההריון, כלומר תשובה חיובית תראה שני פסים בולטים על ערכת הבדיקה. במידה ורק פס הביקורת משנה את צבעו, משמע שאת ככל הנראה עדיין לא בהריון.

מתי הכי טוב לבצע את הבדיקה?

ריכוז ה-  HCG בשתן של הבוקר הוא בעל הגבוה ביותר, ולכן זהו זמן מצוין לבצע את הבדיקה הראשונה, עם זאת כדאי יהיה לבצע בדיקה נוספת בכל מקרה במהלך היום.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

תפעול ערכת הבדיקה הוא מאוד פשוט, עליך להטיל שתן על האזור המצוין ולהמתין בערך כ-5 דקות עד לתוצאה ברורה. חשוב מאוד לקרוא את הוראות היצרן מאחר וכיום ישנן ערכות שונות ומגוונות ולהיצמד להוראות של כל אחת מהן.

האם יכול להיות שיבוש כלשהו במהלך הבדיקה?

חשוב מאוד שתבצעי את כל הבדיקה בדיוק לפי ההוראות מאחר והיא תלויה במספר גורמים:

  • זמן ביצוע הבדיקה
  • זמן ההמתנה לאחר ביצוע הבדיקה (לפי הוראות יצרן)
  • יש לבדוק את תאריך תפוגת ערכת בדיקת ההריון לפני השימוש בה.
  • חשוב לבדוק בעלון הערכה האם היא יכולה להיות מושפעת מתרופות או בעיות כלשהן.
  • חשוב שהשתן יהיה מרוכז לטובת תוצאות מקסימליות ולכן יש לבצע את הבדיקה יותר מפעם אחת.

תוצאה שלילית – האם בטוח שאני לא בהריון?

בדיקות אלה אינן מדויקות ב 100%, ולכן חשוב לוודא את זמן הביצוע ואיכות הבדיקה. (לבצע בדיקה נוספת כבר אמרנו?)

תוצאה חיובית – האם בטוח שאני בהריון?

במידה וביצעת את כל ההנחיות הדרושות ולפי הוראות היצרן, אפשר להגיד מזל טוב בלב ולבצע בדיקה נוספת כמה שעות מאוחר יותר לאישור סופי. בגדול 99% שאת בהריון.  (-:
עם זאת, חשוב לדעת שבדיקת הריון ביתית אינה הבדיקה היחידה ואין כזה דבר 100% במיוחד במידה ואת נמצאת בטיפולי פוריות. השלב הבא הוא בדיקת דם והתייעצות עם רופא הנשים שלך.

ההבדל בין בדיקת דם במעבדה לבדיקה הביתית?

בדיקת ההריון הביתית אכן מדויקת וטובה, אך עם זאת, בדיקת הדם תעלה נתונים טובים ומדויקים יותר בכדי לאשר את ההריון שלך ואת תקינותו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

שבוע 2, טרימסטר ראשון

שבוע הראשון של ההריון – כל מה שצריך לדעת

עבור רוב הנשים, במיוחד עבור אלה שאינן מתכננות הריון, השבוע הראשון ואפילו השני יכולים לעבור ללא כל ידיעה.אצל הרבה נשים המחזור אינו סדיר ולכן אינן יודעות שהמחזור שלהן מתעכב בגלל ההריון.

הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער – ADHD

הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער – ADHD

כמעט כל הילדים ובני הנוער מגלים קושי בימינו לשבת לפעמים בשלווה, לשים לב ולשלוט על הפעולות והאמוציות שלהם. כאשר התנהגות כזאת הופכת לשגרה יומיומית, סיבה אפשרית אחת עשויה להיות ADHD – הפרכת קשב וריכוז.