עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

!?גזים אצל תינוקות – התינוק שלכם בוכה? יכול להיות שיש לו גזים

כל התינוקות בוכים, בכי לא מסמן משהו רע, אלא מסר שאותו הוא מעביר להוריו כאשר הוא מרגיש רעב, עייף, גזים או סתם הרגשת אי נוחות. לפעמים תינוק יכול לבכות סתם בלי סיבה למרות שעשינו הכל כמו שצריך. לא כל בכי הוא מוסבר ומובן.
גזים אצל תינוקות

תוכן עניינים

בכי של תינוק, זה לא סימן רע!

כל התינוקות בוכים, בכי לא מסמן משהו רע, אלא מסר שאותו הוא מעביר להוריו כאשר הוא מרגיש רעב, עייף, גזים או סתם הרגשת אי נוחות. לפעמים תינוק יכול לבכות סתם בלי סיבה למרות שעשינו הכל כמו שצריך. לא כל בכי הוא מוסבר ומובן.

שיבכה, אבל למה הוא לא מפסיק?

חשוב מאוד לציין שתינוק הוא בנאדם וכולנו שונים זה מזה, הכוונה היא שכל תינוק בוכה אחרת ותדירות הבכי משתנה מתינוק לתינוק. לפני מחקר שנעשה בקרב מספר רב של תינוקות, בכי של תינוק נמשך בין חצי שעה לשלוש שעות ביום בממוצע. עוד עלה ממחקר זה שתינוקות בוכים הכי הרבה במהלך ששת השבועות הראשונים לחייו כששיא הבכי מגיע באזור השבוע השישי. עד גיל חמישה חודשים הבכי ייחלש ויגיע לבערך שעה ביום בממוצע. רוב התינוקות בוכים הכי הרבה בשעות הצהריים המאוחרות.

גזים של תינוק (קוליק), מה עושים עם זה?

בערך כרבע מסך כל התינוקות סובלים מגזים חזקים אשר מבאים להתפרצויות בכי חזקות ובלתי פוסקות, התפרצויות אלו בדרך כלל נגמרות עד גיל ארבעה חודשים, אך הרבה מאוד מההורים כבר מאבדים את הסבלנות ונכנסים ללחץ בלתי פוסק עקב הבכי הבלתי נפסק של התינוק. בכי של התינוק עקב בעיית גזים יכול להימשך כ-3 שעות ביום למשך שבועיים שלושה ברצף.

מהו הגורם העיקרי לגזים (קוליק) אצל תינוקות?

למרות שתופעה זאת נפוצה מאוד בכל העולם, הסיבה לכך עדיין לא ברורה לחלוטין, הגזים יכולים להתרחש גם כאשר התינוק יקבל בדיוק את כל מה שהוא צריך כמו תזונה, שינה, חדר נקי ועוד.

טוב, אז עכשיו תגידו לי לפחות איך אני מרגיעה את התינוק ומפסיקה את הבכי שלו?

ישנם מספר דברים שאת או בעלך יכולים לעשות בכדי לנסות להרגיע את התינוק/ת שלכם:

  • מוצץ – אחת השיטות המוכרות להרגעת התינוק שלכם. הרבה מהתינוקות נרגעים לאחר שהם מקבלים מוצץ.
  • נדנדה – עוד שיטה מוכרת היא לנענע את התינוק באטיות אשר אמורה לתת לו תחושה של ביטחון ורוגע. (חשוב לנענע בעדינות ולא בגסות ובכוח)
  • להרים את התינוק – כולנו יודעים שתינוקות מאוד אוהבים שמרימים אותם ומניחים את ראשם על החזה מה שיוצר הרגשת חמימות ורוגע.
  • לשנות את תנוחת השכיבה של התינוק – בהרבה מהמקרים תנוחה מסוימת של התינוק יוצרת לחץ על גופו, אז ברגע שווידאתם שהתינוק ער, אפשר יהיה לשנות לו את התנוחה משכיבה על הבטן לשכיבה על הצד או הפוך. חשוב לציין שתינוק צריך לישון על הגב בכדי למנוע "מוות בעריסה".
  • לשיר שיר ערש או להפעיל מוסיקה מרגיעה – מוסיקה עושה פלאות לעולמינו, אז כמובן שגם תינוק מושפע מכך. מוזיקה רגועה יכולה ליצור נחת אצל התינוק ולהרגיעה אותו.
  • מגע וליטוף – כולנו אוהבים מגע עדין ורך במיוחד התינוק/ת שלך. אפשר ללטף בעדינות ולנסות להרגיע את התינוק/ת שלך.
  • לעטוף את תינוקך בשמיכה – כל התינוקות אוהבים חום והשמיכה כאשר היא צמודה לגופם יוצרת להם הרגשה כאילו הוא עדיין ברחם דבר היכול להרגיע אותו או אותה. חשוב מאוד לעטוף את התינוק בשמיכה דקה ולדאוג שראשו נשאר בחוץ.

כל תינוק מגיב שונה לכל אחת מהשיטות שצוינו למעלה. חשוב שתהיו מודעים וערניים למה כן ומה לא עושה טוב לתינוק שלכם.

עוד כמה דברים קטנים לפני סיום:

יכול מאוד להיות שכל הדרכים שציינו לפניכם אינם פותרים את הבעיה הבלתי נסבלת שלכם, ולכן כדאי יהיה לבצע עוד מספר פעולות ולא להיכנס ללחץ:

  • תעזרי בחברה טובה שכבר עברה משהו דומה ותשתפו אותה במקרה.
  • אפשר כמובן לפנות לטיפת חלב, ולהתייעץ עם האחות לגבי הבעיה של קוליק.
  • במידה ואתם כבר ממש עצבניים, חשוב לתת למבוגר להשגיח ולצאת מהחדר להסדיר נשימה ולהירגע.
  • לא לשכוח את אמא, למרות גילה, יש לה כמעט תמיד פתרונות טובים (-:

חשוב מאוד לדעת!!!

לא משנה כמה אתם מתוסכלים כועסים, ממורמרים ועייפים, בשום פנים ואופן לא לטלטל את תינוקכם. פעולה זאת יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך לתינוק ובמקרים רבים גם למוות.

לסיכום

התינוק החדש שלכם יכניס אתכם לתקופה חדשה ומעניינת המלאה בתחושות חדשות, הסתגלות למצבים חדשים, חוסר שינה, תשישות ועייפות. עם הזמן גם השליטה בבכי התינוק שלכם תהיה יותר מוכרת וברורה ותוכלו לזהות את צרכיו לפי סוג הבכי שלו. גזים של התינוק זוהי תופעה חולפת ובכי של תינוק זה דבר טבעי.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

שבוע 10

מנסה להיכנס להריון? מה כדאי לעשות

כאשר זוג מנסה להרות, הם יכולים למצוא שהתהליך יהיה לא רק מתסכל אבל גם יותר מדי מסובך. יש אנשים להיכנס להריון בקלות מבלי להתאמץ קשה בזמן שאחרים ילמדו שיש להם בעיות פוריות זה יכול למנוע הריון קל או קורה בכלל. ישנם כמה דברים שאתה יכול לעשות על מנת למקסם את הסיכויים להיכנס להריון, עם זאת.

האתגר בזוגיות שאחרי הלידה

זוגיות אחרי לידה – כיצד ניתן להתמודד

אף אחד לא מכין אותנו לרגע שאחרי, עם בן/בת הזוג. מה קורה לזוגיות היפה שלנו, הרי הייתה לנו זוגיות כ"כ חזקה לפני כן. תופתעו לדעת שזה לא רק אצלכם כך, הרבה זוגות חווים את הטלטלה הזו בזוגיות לאחר לידת הילד הראשון.

הייטקיסטית

אמא הייטקיסטית מספרת

חשוב שנבקש את עזרתם בעניין. חשוב שנקשיב לרעיונות של כולם. כדאי לשתף אותם באיך הרגשנו אנחנו באירוע. ובעיקר להשקיע בעידוד. משפטים כמו: "אני רואה שיש כאן צוות שמוכן להתאמץ אחד עבור השני" יכולים להיות התחלה נהדרת.

מתנה ליולדת

טיפים לבחירת מתנה ליולדת

ידה של תינוק היא תמיד אירוע שמצפים לו רבות. כאשר אישה שקרובה אלינו בקרבה משפחתית או חברית יולדת תינוק אנחנו יכולים להרגיש התרגשות גדולה מאוד ואושר שלא יודע גבולות.