עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

ברית המילה – איך בוחרים מוהל?

כחלק מהיותו יהודי "כשר" הוא קיום טקס ברית המילה שאמור להתקיים (במידה ובריאותו תקינה) ביום ה- 8 מלידתו. מעבר למסורת הדתית, כיום רבים עורכים ברית מילה גם מסיבות בריאותיות ולאוו דווקא מסיבות דתיות.

תוכן עניינים

מזל טוב, אתם מצפים לבן או שכבר נולד לכם בן!
כחלק מהיותו יהודי "כשר" יש לערוך טקס ברית מילה שאמור להתקיים (במידה ובריאותו תקינה) ביום ה- 8 מלידתו. מעבר למסורת הדתית, כיום רבים עורכים ברית מילה גם מסיבות בריאותיות ולאו דווקא מסיבות דתיות. לא משנה מאיזה סיבה החלטתם לקיים את הברית, חשוב לבחור מוהל בעל ניסיון שיודע מה הוא עושה.

ברית היא למעשה הליך רפואי לכל דבר, לכן כדאי להתייחס לנושא ברצינות ולא לקחת כל מוהל בקלות דעת. ישנם סיכונים רבים הכרוכים בברית ולכן חשוב מאוד לקחת מוהל מקצועי בעל המלצות והסמכה. קיימים מוהלים רבים בישראל, חלקם מוגדרים כמוהלים דתיים וחלקם כרופאים כירוגיים, הבחירה בניהם היא לשיקולם של ההורים.

אז איך בוחרים מוהל?

  • מוהל דתי או רופא כירוגי– ראשית יש לבחור אם רוצים לבצע את הברית אצל מוהל דתי או אצל רופא כירוגי אשר לרוב משתמש בזריקת הרדמה. לאוו דווקא שתינוק שקיבל זריקת הרדמה יבכה פחות מתינוק שקיבל יין תירוש, לפעמים ההפך הוא הנכון.
  • תקציב- למוהלים שונים יש מחירים שונים, כדאי מאוד לחפש מוהלים שרלוונטיים עבורכם מבחינה תקציבית. טווח המחירים של מוהלים ורופאים כירוגים נע בין 500 ל 3000 ש"ח ולכן זה שיקול חשוב בבחירת המוהל.
  • תעודות- חשוב שהמוהל יהיה רשום באיגוד המוהלים- דבר המקנה אישור להכשרתו והסמכה מקצועית.
  • המלצות- דרך מעולה לדעת על עבודתו של מוהל מסויים היא דרך המלצות, ההמלצות יכולות להגיע מבני משפחה, חברים או דרך הרשת (עדיף לקבל המלצה ממישהו שמכירים).
  • זמינות- בגלל שיש רק 8 ימים מיום הלידה ועד לברית עצמה, חשוב לוודא שהמוהלים האופציונליים זמינים למועד הברית שלכם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

הורים משוחררים ילדים משוחררים משפחה מאושרת יותר/ אדל פייבר ואליין מייזליש

הספר הזה כל כך טוב, שברגע שסיימתי אותו התחשק לי להתחיל שוב מהתחלה. הוא משלב בכישרון רב דרכים פרקטיות עם עומק רעיוני. כך שהדרכים אותן הן מציעות, לא מנותקות מהקשרן, וניתן להתאים אותם לכל הורה. כי הרי בסופו של דבר מה שחשוב יותר ממה שאנחנו עושות, הוא מתוך מה אנחנו עושות את זה.