עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

איך להעסיק את הילדים במהלך נסיעה?

תוכן עניינים

פעמים רבות אנו יוצאים לנסיעה ארוכה עם הילדים ביחד. זו יכולה להיות חופשה משפחתית ביעד רחוק, זה יכול להיות ביקור של בני משפחה שגרים בקצה השני של הארץ, זו יכולה להיות תערוכה מרתקת ומיוחדת שמוצגת דווקא במרכז בעוד שאתם חיים בפריפריה מרוחקת ועוד דוגמאות רבות שבגינן אנו נאלצים  לנסוע מרחק רב וזמן ממושך עם הילדים. אך ילדים כמנהגם ינהגו ומשך סבלנותם לנסיעות ארוכות וממושכות קצר באופן לא מפתיע. אם כך, מה בכל זאת ניתן לעשות כדי לצלוח את הנסיעה ברוח טובה וללא עצבים? אספנו עבורכם מספר טיפים מועילים כיצד תוכלו להעסיק את ילדיכם במהלך הנסיעה.

  1. משחקים

ילדים אוהבים לשחק במגוון משחקים. אחת הדרכים לקצר את הנסיעה היא כמובן להעסיק אותם. תוכלו לעשות זאת על ידי משחקים שונים בהתאם לגילים של הילדים. כך לדוגמה אם יש לכם ילדים קטנים באוטו אפשר לשחק איתם "הרצל אמר", פיקולו פיקולו, משחק אסוציאציות שבו כל אחד אומר מה מזכירה לו המילה שנאמרה – "תות שדה מזכיר לי חורף", "חורף מזכיר לי גשם" וכדומה. אפשר לשחק במשחק "מה אני רואה", שבו כל אחד מתאר מה הוא רואה מחוץ לחלון הרכב, למשל תחנת דלק.

אם יש לכם ילדים בוגרים יותר אפשר לעבור למשחקי שאלות מאתגרות כמו חידון תנ"ך, שאלות בחשבון, שאלות על בעלי חיים למשל איזה בעל חיים הוא בצבע צהוב? ושאלות קלילות שהילדים יכולים לענות עליהן בקלות.

עם ילדים גדולים יותר אפשר לשחק משחקי טריוויה עם שאלות מאתגרות יותר וגם משחק של "21 שאלות" על שחקנים, סלבריטאים, סופרים ועוד.

תאמינו או לא אבל הנסיעה שלך תתקצר פלאים עם כל כך הרבה משחקים ותוכן, הילדים כלל לא ירגישו את משך הנסיעה, ועל הדרך גם ייהנו וגם ילמדו שלל דברים חדשים.

  1. שירים שכולם אוהבים

לשמוע שירים באוטו ביחד, שכולם אוהבים גם להקשיב להם וגם לשיר אותם, זו אחת ההנאות הגדולות כמשפחה שנוסעת למחוז חפצה. תוכלו להכין פלייליסטים או להתחבר ספונטנית לספוטיפיי ולתקלט לאורך כל הנסיעה. שוב אם יש לכם ילדים קטנים אז שירי עוזי חיטמן, בייב וילדות ישראלית בהחלט יענו על הציפיות והדרישות של הקהל במושב האחורי, אשר יכול ליהנות גם מהצגות מוקלטות כמו "דירה להשכיר", "סבא אליעזר" ועוד. אם יש לכם ילדים גדולים יותר תוכלו לשים מנעד רחב יותר של שירים, החל משירים ישראליים, דרך לועזית ואפילו להפתיע אותם עם שאנסונים צרפתיים שעליהם אתם גדלתם ולהרחיב להם את האופקים לתרבויות אחרות. אם יש לכם טינאייג'רים סביר להניח שהם כבר יתחברו לאוזניות שלהם ויבקשו דיווח מתי מגיעים ליעד. 

  1. שמיעת פודקסטים יחד

מאז שהחלו הפודקאסטים עולמנו הלך ונחשף לעוד דרך שבה הוא יכול לצרוך המון מידע בדרך חביבה למדי. תוכלו להאזין לפודקאסטים מעניינים בדרך ליעד ואחר כך לנהל שיחה עם הילדים עם הפוקדאסט. לשאול אותם מה דעתם על הנושא שבחרתם, האם הם הבינו את כל הנאמר, האם יש להם שאלות שהיו רוצים לדעת בעקבות הפודקאסט ועוד. זוהי דרך מצוינת להעשיר את הידיעות של הילדים במגוון רחב מאוד של נושאים ואחר כך לשוחח עימם ולהסביר להם את הדברים לעומקם.

  1. מנשנשים נשנושים

נסיעות ארוכות עם ילדים מחייבות גם מזון ושתייה למהלך הנסיעה. תוכלו לחתוך מגוון ירקות ולהכניסם לקופסה גדולה, תוכלו להצטייד בכריכים טעימים כאשר כל ילד מודיע מה הוא רוצה לאכול עוד מהבית, תוכלו להפתיע אותם עם חטיף אחד נחמד או שוקולד לאחר שאכלו ארוחה וכמובן להצטייד בהרבה מים, שגם ירוו את צימאונם וגם ימנעו מהם להתייבש או לחוש סחרחורות או כאבי ראש במהלך הנסיעה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

אמא מחורבנת

מתוך יומנה של אמא מחורבנת

אתמול נשברתי ובכיתי. "אני אמא מחורבנת! למה עשיתי כל הילדים האלה ?! אני לא טובה בזה! ". הרבה פעמים אני מרגישה כך. אני מרגישה שההורות לא בשבילי. כל כך הרבה אחריות, בעוד שאני אדם ילדותי כל כך. כל כך מעט חופש וזמן לעצמי. אני צריכה להשקיע זמן ומאמץ על דברים שלא ממש בא לי לעשות, בזמן שאין לי זמן לעשות את הדברים שאני כן רוצה (כמו לשבת בשקט בשירותים …). זה מתיש.