עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

איך להתכונן לשנת הלימודים הבאה?

היום הראשון לשנת הלימודים הוא תמיד יום מרגש מאוד להורים ולילדים כאחד. זה לא ממש משנה אם הילד שלנו עולה לכיתה ב' או לכיתה יב' כהורים יש לנו אחריות להכין אותו כמו שצריך לתחילת שנת הלימודים.
מדבקות שם

תוכן עניינים

 מדבקות שם אותן הם יוכלו להדביק על החולצה שלהם ואז הילדים יוכלו להבדיל אחד מבין השני ולמורה יהיה קל יותר לזהות בתחילת השנה כל תלמיד ותלמיד עד שהיא תלמד את השם שלו ולהכיר אותו.

היום הראשון לשנת הלימודים הוא תמיד יום מרגש מאוד להורים ולילדים כאחד. זה לא ממש משנה אם הילד שלנו עולה לכיתה ב' או לכיתה יב' כהורים יש לנו אחריות להכין אותו כמו שצריך לתחילת שנת הלימודים. היום חשוב יותר מתמיד שלילדים שלנו יהיה:

  • מחשב שבו הם יוכלו ללמוד בזום ולעשות שיעורי בית
  • את כל ספרי הלימוד
  • קלמר
  • כלי כתיבה
  • מחברות
  • מילונית מאנגלית לעברית
  • סרגל
  • מחשבון
  • תיק גב נוח
  • כיסא תלמיד נוח ושולחן תלמיד

כאשר פתיחת שנת הלימודים מוטלת בספק ואנחנו לא יודעים אם הילדים ילמדו בבית הספר או דרך הזום חשוב לוודא שיהיה להם את כל תנאי הלמידה הטובים ביותר גם בבית וגם בבית הספר. כאשר הלמידה היא מזום חשוב שלילדים שלנו תהיה פינה שקטה בבית בה הם יכולים ללמוד.

מדבקות שם

איך להתכונן לכיתה א'? טיפים להורים ולילדים

ההכנה לכיתה א' מרגשת במיוחד. כאשר הילדים שלנו מגיעים לגיל בו הם עולים לכיתה א' אנחנו חייבים לדאוג שיהיה להם את כל הציוד מרשימת הציוד שהמורה חילקה להם. המורה בעצמה תדאג שלכל תלמידי הכיתה יהיו מדבקות שם אותן הם יוכלו להדביק על החולצה שלהם ואז הילדים יוכלו להבדיל אחד מבין השני ולמורה יהיה קל יותר לזהות בתחילת השנה כל תלמיד ותלמיד עד שהיא תלמד את השם שלו ולהכיר אותו.

איך להתכונן לחטיבת הביניים? דגשים

כאשר צריך להתכונן לחטיבת הביניים חשוב שנספק לילדים שלנו מותגי אופנה ודברים הכרחיים ללימודים כמו למשל קלמר, קלסרים וספרי לימוד. בחטיבת הביניים למותגים יש חשיבות גדולה כי בני הנוער רוצים להיראות טוב ולהרשים את בני גילם. כאשר אנחנו רוצים להכין את הילדים שלנו לחטיבת ביניים אנחנו יכולים לומר להם שזה לא חשוב מה הם לובשים ואם הם לובשים בגדי מותגים או לא, מה שחשוב זה שהם יהיו בני אדם טובים ויעזרו אחד לשני ויתמכו אחד בשני.

איך להתכונן לתיכון? טיפים ועצות

גם ההכנה לתיכון יכולה להיות תהליך מלחיץ. כאשר הילדים שלנו עולים לתיכון אנחנו צריכים להכין אותם להתכונן לבגרויות ולהתרכז כמה שיותר בלימודים של המקצועות השונים. בתיכון הלימודים יכולים להיות מאוד מלחיצים. אם אנחנו רוצים שהילדים שלנו לא ילחצו ממבחנים ויצליחו בהם אנחנו צריכים לגרום להם להאמין בעצמם ולהיות בטוחים בעצמם.

בסופו של דבר הכנה ללימודים היא דבר חשוב בכל שלב בחיים מבית הספר היסודי, החטיבה ועד התיכון. ההכנה לשנת הלימודים הבאה חשובה וחשוב שנדע להכין את הילדים שלנו לא רק מבחינה לימודית ומעשית אלא גם מבחינה רגשית. כאשר נחזק את הילדים שלנו ונאמר להם שאנחנו מאמינים בהם ושיהיה להם ביטחון עצמי גבוה גם מבחינה רגשית וגם מבחינה חברתית ולימודית.[/vc_column_text][vc_column_text]אז דבר ראשון – ל נ ש ו ם …לחץ אף פעם לא משחק לטובת ההורים. תמצאו רגע לנשום בתוך כל המערבולת של חיי השגרה. הצורך התמידי לחלק את עצמכם בין הילדים, הבית והעבודה יכול להיות מתיש ומלחיץ כל כך….
חשוב לדעת כהורים למלא את עצמכם בכוחות ולדעת מה מפחית את תחושת הלחץ שלכם. גם דברים פשוטים יכולים להפחית קצת מהמתח של יום העבודה הארוך שעבר עליכם. אפשר לשים שיר טוב בדרך חזרה הביתה, לאכול משהו שאתם אוהבים או לשוחח בטלפון עם אדם שקרוב אליכם ולספר לו מה עבר עליכם היום…

דבר שני – מכניסים לתוך לוח זמנים של אחר הצהריים זמן לשיחה אישית עם כל ילד. זה לא צריך להיות משהו ארוך. גם כמה דקות יספיקו, זה זמן שלכם נטו איתו, ללא הפרעות, ללא עיסוק אחר (וכן, גם לענות לחברה בפייסבוק נחשב עיסוק אחר…). זה נותן תחושה טובה לילד, תורם לתחושת ביטחון העצמי שלו, מאפשר לכם לדעת מה עובר עליו ובעיקר ומחזק את הקשר בינכם. חיזוק הקשר עם הילד שלכם יאפשר לכם להכיר אותו טוב יותר ולהנות יותר מהקירבה אליו.

דבר שלישי– מומלץ לנסות להכניס לשגרת אחר הצהריים זמן לפעילות מהנה משותפת עם ילדיכם (דגש על מהנה! לקפל כביסה או ללכת למכולת לא נחשב…). זה יכול להיות משחק בכדור, יציאה לגינה, לשים שירים שאוהבים ולרקוד או לאפות ולבשל יחד. גם כאן זה לא חייב להיות משחק של שעות, העיקר שזה יהיה זמן שלכם איתם שמיועד לכיף. כדאי לבחור פעילות שגם אתם וגם הילדים שלכם אוהבים, כך כולם באמת יהנו מהחוויה המשותפת.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

הורים לילדים עם נכות

הורים לילדים עם נכות

אחד הגורמים החשובים בסביבתו של ילד בעל נכות הם הוריו. התמודדות ההורים לילד הסובל מנכות היא התמודדות מורכבת מעבר למה שדורשת הורות "רגילה" שגם היא דבר לא פשוט. מורכבות המתמקדת בילד עצמו, בקשר בין ההורים, באחים ואיך הילד מתקבל במשפחתו ובסביבתו.

אח חדש שמצטרף למשפחה שכבר קיימת

אח חדש בעצם מערבב את הקלפים מחדש. השינוי משפיע על כל בני הבית, על האחים וגם על ההורים.
אז אמא יקרה, זכרי שאת הכי טובה שאת יודעת, כנסי וגלי בעצמך.

מתנה ליולדת

טיפים לבחירת מתנה ליולדת

ידה של תינוק היא תמיד אירוע שמצפים לו רבות. כאשר אישה שקרובה אלינו בקרבה משפחתית או חברית יולדת תינוק אנחנו יכולים להרגיש התרגשות גדולה מאוד ואושר שלא יודע גבולות.