עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

הסמארטפון הראשון שלי

אחרי שנכנעתם והשתכנעתם לרכוש לילד סמארטפון בפעם הראשונה, כי "לכולם כבר יש" (וגם כי חשוב לנו לשמור איתם על קשר), זה הזמן לעשות את כל הבירורים, להשוות ולבחור נכון את הסמארטפון הראשון.
רכישת סמרטפון לילד שלכם

תוכן עניינים

לקראת שנת הלימודים עשינו קצת שיעורי בית ובאמצעות אתר האינטרנט "כמה זה?" www.kamaze.co.il אספנו עבורכם מספר כללים שיעזרו לכם לבחור את המכשיר הסלולרי ואת חבילת הסלולר המתאימה. בנוסף ריכזנו כמה טיפים לשימוש מומלץ במכשיר ולהגנה על ילדכם מפני הסכנות ברשת. 

ככה תבחרו מכשיר סלולר לילד

גיל הילד אם מדובר בילדים קטנים בגילאים 6-10 ומטרת הרכישה היא שמירת קשר עם הילד, ניתן עדיין לרכוש מכשירים סלולאריים עם לחצנים, ללא אפשרות גלישה וחיבור לרשות החברתיות – טווח המחירים בהתאם, 100-500 ש"ח בלבד. ככל שהילדים מתבגרים יותר, כך עולות הדרישות והציפיות ואל תתפלאו כשתגיע הדרישה לרכוש את מכשיר הדגל שיצא ממש לאחרונה.

היום כששוק מכשירי הפרימיום התייקר משמעותית ומחירי המכשירים נעים בין 3000 לכמעט 5000 שקלים, אין כל סיבה להיכנע ללחצים ובמיוחד כשמדובר בילדים. מצד שני, הטכנולוגיה במכשירי הביניים גם עשתה קפיצה משמעותית וניתן להשיג ללא כל בעיה מכשיר מצוין בטווח הביניים (1000-2000) ומכשיר סמארטפון סביר בהחלט בטווח הזול של 500-1000 ₪. וכמובן שתמיד יש את האופציה לשדרג את המכשיר שלכם ולהעניק לילד את הישן – בהצלחה עם זה 😉

מערכת הפעלה בעקרון קיימות היום שתי מערכות הפעלה עיקריות – ios ואנדרואיד. כשמדובר בילדים, שתיהן נוחות ותוך מספר דקות הם מפגינים שליטה מלאה ומרשימה. מבחינת עלויות מכשירי Apple הנתמכים במערכת הפעלה ios לרב יהיו יקרים יותר באופן יחסי. בסופו של דבר החלטה זו תלויה בהעדפה אישית ובהרגלים שלכם ושל הילדים.

מפרט המפרט והמחיר בדרך כלל הולכים יד ביד אבל גם במכשירי הביניים יש כאלה שיצטיינו יותר מאחרים בביצועי המפרט הטכני. יש מספר פיצ'רים במפרט שחשוב לשים לב אליהם:

זיכרון – מעבר לתמונות הרבות שהילדים מצלמים, זיכרון המכשיר צריך גם לשאת את שפע האפליקציות הכוללות את הרשתות החברתיות, משחקים ואחרות.

סוללה חזקה – ילדים הם צרכני סוללה כבדים, בעיקר בשל הצפייה בסרטוני וידאו. ואם יום לימודים ארוך לפניהם עם חוגים ושוטטות עם חברים, טוב יהיה אם תציידו אותם בסוללה חזקה.

מצלמה – דור הסלפי מתעד עצמו בכל הזדמנות, אז לפחות שיישארו זיכרונות לשנים הבאות באיכות טובה.

עמידות אם הילד שלכם עדיין לא שבר את מסך הטלפון שלו לפחות פעם אחת, או הטביע אותו באסלה, אתם בהחלט ברי מזל! לשם כך יש לנקוט בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים: מסך עמיד, מגן מסך והכי חשוב מגן מכשיר מחומר בולם זעזועים ואטימות למים. שווה להשקיע עוד כמה שקלים במיגון איכותי, מאשר להוציא מאות שקלים על תיקון מסך ובמקרה של טביעה, השבתת המכשיר

ככה תבחרו את חבילת הסלולר לילד

הרגלי התקשורת של הדור הצעיר מתרכזים רובם ברשת האינטרנט –  אם זה בוואטסאפ באמצעות שיחות כתובות וקוליות או ואם זה ברשתות החברתיות. נוסף על כך, ילדים הם צרכני תוכן כבדים בנפחי גלישה גדולים: סרטונים, משחקים, שיחות וידאו ועוד. בשל כך עדיף לרכוש חבילה עם נפח גלישה נכבד על מנת שלא תמצאו את עצמכם משלמים סכומים נכבדים על חריגות גלישה. היום, כל חברת סלולר מציעה מספר חבילות שיחות וגלישה בנפחים של 40 ג'יגה ומעלה במחיר סביר בהחלט. לפני הצטרפות לחבילת סלולר מומלץ לערוך השוואת מחירים בין הצעות החברות השונות.

להלן מספר דגשים חשובים בעת בחירת חבילת סלולר:

  • חבילות משפחתיות. רבות מספקיות הסלולר מציעות חבילות משפחתיות במחירים משתלמים, לרב זולים יותר ב 5-10 ₪ למנוי. בנוסף, מומלץ לרכז את כל המנויים המשפחתיים כדי להקל על ההתנהלות מול ספקית סלולר אחת.
  • תוקף החבילה. המחיר שתסגרו עם חברת הסלולר תקף למצטרפים לחבילה ולתקופה מוגבלת. היום ניתן למצוא חבילות במחיר קבוע לשנתיים, שלוש ואפילו לכל החיים. רשמו לעצמכם תזכורת על סיום החבילה, לפחות שבועיים מראש, על מנת שתוכלו לעבור לחבילה חדשה בזמן לפני שמחיר עולה.
  • דמי מעבר/דמי הצטרפות. שימו לב שבמעבר בין חבילות באותה חברה, תצטרכו לעיתים לשלם דמי מעבר הנעים בין 0 ₪ ל- 99 ₪ וזה עוד פרט שכדאי לברר מראש. כמו כן, אם החלטתם לנטוש את הספק שלכם ולהצטרף לחברה חדשה, ייתכן ותדרשו לשלם על כרטיס הסים ודמי הצטרפות.
  • כיסוי רשת וקליטה. לחברות הסלולר השונות, יתרון קליטה באזורים מסוימים ובאחרים קליטה חלשה יותר. אחרי שבררתם לאיזו חברה יש קליטה טובה באזורכם (גם בנדידת הנתונים בדור 4) מומלץ לברר אילו עוד חברות משתמשות באותו מערך אנטנות – בכל מערך אנטנות משתתפות מספר חברות, אשר מציעות מחירים שונים בהפרשים שעלולים להגיע לעשרות שקלים במחיר המנוי החודשי.
  • הטבות. פה ושם תתקלו בהטבה זו או אחרת, למשל: מנוי חינם לאפליקציות תוכן של מוזיקה או טלוויזיה, הטבה כספית לרכישה בחנויות, שיחות לחו"ל ו/או מחו"ל כלולות בחבילה ועוד.

ככה תגנו על ילדכם ברשת

זהו, הילד שלכם מחזיק בידו את המכשיר הנכסף וכל העולם נפתח לפניו.. אוי, האם אתם בטוחים שאתם מעוניינים בזאת? כידוע לכולם, הסכנות ברשת אורבות כמעט בכל פעולה ובטח אם מדובר בילדים תמימים וסקרנים: וירוסים שעלולים לתקוף את המכשיר, התחזות של אתרים ואנשים ברשתות החברתיות, תכנים לא הולמים המכילים אלימות ופורנוגרפיה, שיח פוגעני ברשתות החברתיות ועוד. רבות מחברות הסלולר ואפליקציות פרטיות אחרות, יציעו לכם שירותי הגנת סייבר והגנת ילדים (בחינם או תשלום) הכוללים בין השאר ניטור פעולות ושיחות ברשת, התראות בזמן אמת, מעקב מכשיר, חסימת תכנים ואפליקציות ואפילו הקצאת זמן גלישה.

והכי חשוב: חינוך ודוגמא אישית לילדכם
שימוש נבון ומבוקר במכשיר הנייד, מתחיל מאיתנו המבוגרים, מאיך שנגביל את עצמנו לידם ואיך שנחנך אותם: לא להציץ בנייד (אפילו כשקיבלנו הודעה חשובה) בזמן שיחה או ארוחה, לא להירדם מול המסך הקטן ובכללי להרחיקו מאיתנו ולהעבירו למצב השתק או כיבוי כשאין בו צורך ובטח בזמן השינה. על מנת שילדנו לא יהיו דבוקים למסך ויהיו חשופים לקרינה ולתכנים לא הולמים מומלץ להקפיד על מספר כללים חשובים:

  • לשוחח עם הילדים באילו תכנים מותר להם לצפות ומה אסור.
  • איך להגיב בהתכתבויות ברשת, מתי עדיף לא להגיב ומתי חשוב לדווח למבוגר.
  • לא להצמיד את הטלפון לאוזן ולהעדיף שיחה באמצעות הפעלת רמקול.
  • השתקת המכשיר או כיבוי במצבים כגון: הכנת שיעורי בית, שיחה, ארוחה ושינה.
  • מומלץ לא להטעין את המכשיר בחדר השינה, אפילו אם הוא כבוי ובפרט אם מדובר בחדר ממ"ד.

ונסיים בנימה אופטימית כי למכשיר הזה יש גם צדדים חיוביים: אחרי שרכשתם לילדכם מכשיר, צרפו אותו לקבוצות הוואטסאפ המשפחתיות, המצומצמת והנרחבת – זוהי הזדמנות נהדרת לשמור על קשר לאורך היום, לחלוק חוויות, לייצר הווי משותף, להריץ בדיחות ולשתף תמונות וסרטונים של חתלתולים וכלבלבים חמודים 😉

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

בעיות פוריות

בעיות פוריות – כל מה שרצית לדעת על פוריות

מה הגורמים העיקריים לבעיות פוריות בקרב גברים ונשים? זוגות רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות שונות המונעות מהם להביא ילדים לעולם. למרות שהסטיגמה הרווחת היא כי הבעיה נובעת בדרך כלל מהאישה, מחקרים מראים לנו שבעיות פוריות קיימות שווה בשווה בין גברים ונשים. בעשרים אחוז מהמקרים, שני בני הזוג סובלים מבעיות המונעות מהם להיכנס להריון.

לוקחת את הבן שלי

אני לוקחת את הבן שלי להרפתקה במוזיאון

בתור חובבת אמנות אני לוקחת את הבן שלי, שיכונה להלן הגוזל (למרות שהוא כבר בן 10) לכל תערוכה מעניינת שאני יכולה למצוא. טוב – לא לכל, אבל בהחלט לא נרתעת אפילו לנסוע לכל מיני מקומות שונים ומרוחקים (ואני שונאת לנהוג) כדי שאוכל לראות בעצמי ולהראות לו דברים שווים.