עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

התנדבתם להיות בית מארח? כך תעסיקו את הילדים

תוכן עניינים

במסגרות חינוכיות רבות נהוגה הפעילות של בית מארח. במסגרת זו אתם מארחים חמישה ילדים שונים מהגן או מהכיתה של הילדים וצריכים להיות אמונים על פעילות שתעסיק אותם, ותיצור ביניהם אינטראקציה חברתית שמטרתה לקרב בין הילדים השונים, ליצור מכנה משותף ולגרום לכך שיכירו האחד את השני טוב יותר בסביבה שאינה המסגרת החינוכית שאליה הם משתייכים. את הבחירה של הילדים שיבואו להתארח אצלכם, קובעת המורה או הגננת ואתם מתאמים עם שאר ההורים שעה ויום לטובת הפעילות. מומלץ לבחור בפעילות מעניינת שתתאים לקבוצת ילדים שאינה משחקת ביחד בדרך כלל. אם אינכם בטוחים אילו פעילויות תוכלו לעשות איתם, לפניכם הרשימה המומלצת שלנו. 

הכנת חנוכיות לחנוכה

אם יצא שאתם בדיוק מארחים לפני חג החנוכה, תוכלו להכין איתם חנוכיות לכבוד חג החנוכה. בכל חנות של מקס סטוק תוכלו לקנות בקבוקי זכוכית ארוכים וצרים. מלאו אותם במים עם מעט צבע. הילדים יוכלו להחליט אם הם רוצים צבע כחול, אדום, צהוב, ירוק או סגול, וזה יהיה הבסיס של החנוכייה. בעזרתכם ובעזרת אקדח של דבק חם, תוכלו להדביק להם את הקנים על גבי החנוכייה. כעת ודאו שיש לכם שלל מדבקות, עדיף שיהיו תלת ממדיות שהם יוכלו להדביק על החנוכייה ולעטר אותה. הפעילות הזו צריכה להימשך לפחות שעה במינימום וליצור עניין רב אצל האומנים הקטנים שבביתכם. לפני שהם נפרדים מכם לשלום תוכלו לפנק אותם עם פיצה חיפה ולהמשיך את החוויה בביתכם עד שיסיימו לאכול. הגישו להם גם טרופית או מיץ ענבים ממותק וסכמו יום של הצלחה! גם פיצה וגם חנוכייה.

אופים פיצות ביחד

פעילות מאוד מהנה ומוצלחת עבור הילדים היא אפייה של פיצה אישית, שהם אלו שמכינים אותה והם אלו שבוחרים אילו תוספות יניחו עליה לפני שתיכנס לאפייה. הכינו בצק מראש והניחו לו לתפוח. כשיגיעו הילדים בקשו מהם לשטוף ידיים ולצאת למשימה. כל אחד יקבל כדור של בצק ומערוך ויתחיל לרדד את שכבת הבסיס של הפיצה שלו. תוכלו להציע להם לשים רסק עגבניות בטעמי פיצה, קטשופ או רוטב שבישלתם בעצמכם. לאחר מכן הגישו להם לשולחן גבינה צהובה מגוררת כדי שכל אחד יוכל לשים את הכמות שהוא אוהב על הפיצה האישית שלו וגם תוספות כמו תירס, זיתים ירוקים ופטריות. אחרי שהילדים סיימו את ההכנה נשאר רק לאפות את הפיצה ולהושיב אותם לאכול. בסיום הפעילות תוכלו להגיש להם פרוסת עוגה טעימה ולשלוח אותם לביתכם שבעים ומרוצים.

מסגרת של פתקים ותמונות

גם פעילות היצירה הזו נהדרת להעביר אחר צוהריים בנעימים. בקשו מהילדים להביא תמונה אחת שלהם לפעילות הזו. קנו מסגרות יפות בגוון בהיר, שיש מצד אחד לצד השני שלהן חבל דקיק שעליו ניתן לתלות פתקים או תמונות ולתלות בחדרם. לצורך הפעילות ודאו שיש לכם בבית דבק, מספריים, מדבקות בשלל גדלים, צורות וצבעים, קישוטים נוספים שניתן להדביק על המסגרת כמו פרחים מבד (אלו שבדרך כלל יש על הקשת של היומולדת של הילדים בגן), כוכבים בתלת ממד ועוד.  

כעת תנו לכל ילד מסגרת משלו ובקשו מהם להתחיל לעצב את המסגרת כראות עיניהם. הילדים יתחילו לקשט ולהדביק, ולהכין פתקים קטנים שיוכלו לתלות על החבלים עם אטבי עץ קטנטנים וצבעוניים. תוכלו להמליץ להם לכתוב בפתקים משפטים שהם אוהבים, דברים שהם צריכים לזכור ועוד. 

בסיום הפעילות תוכלו להזמין כמה משלוחי פיצה ולסיים את היום עם פיצה טעימה. כך הם יחזרו לבתיהם גם שבעים וגם עם מזכרת נהדרת שניתן לתלות בחדר.

קרדיט ל pexels

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

אבחן לקויות למידה במערכת החינוך בישראל

לקויות למידה הפכו בשנים האחרונות לנושא בוער במערכת החינוך בישראל, מה שמוביל לבלבול בקרב הורים וילדים. לקראת שנת הלימודים החדשה, חיוני לברר את ההיבטים השונים הקשורים בלקויות למידה ואבחנתן. מאמר זה יספק סקירה כללית של לקויות למידה, אבחונן וההערכות השונות הקיימות בישראל.

מלח בהריון

כל מה שרצית לדעת על מלח והריון

זה מפליא לשמוע כל הדיבורים על החשיבות של מלח והריון מבלי להזכיר את העובדה כי לא כל מקורות הנתרן או מלח, זהים. זהו שיקול מרכזי עבור בריאות הריון שלך.

שבוע 3

הריון מחוץ לרחם, הסימנים המוקדמים ומה עושים ?

הריון מחוץ לרחם הוא מצב שבו הביצית המופרית השתרשה והתפתחה מחוץ לרחם, בדרך כלל בחצוצרה אבל יתכן גם בחלל הבטן. הריון חוץ רחמי הוא מצב מסוכן לאם ולעובר. מי עלולה לפתח הריון חוץ רחמי? מה הסימנים המוקדמים ומה עושים כאשר יש קביעה כי אכן מדובר בהריון כזה?

עצמאות אצל ילדים

כיצד מגדלים ילדים לעצמאות?

התמודדות עם אמירת אמת לא נעימה, הינה היכולת של ילדינו לומר באומץ את אשר קרה ולהתמודד עם תחושת אכזבה מעצמו ומצד הוריו/החברה. וכן, להתמודד עם תוצאות מעשיו.