עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

טיפת חלב – כל מה שרצית לדעת

זה ההריון הראשון שלך ואת כבר שומעת על טיפת חלב, אז מה בעצם את צריכה לדעת על טיפת חלב: מתי המפגש הראשון ומה צריך להביא איתך? במדריך הזה נעביר לך הדרכה מקוצרת על כל התהליך ומה מטרתו.

תוכן עניינים

זה ההריון הראשון שלך ואת כבר שומעת על טיפת חלב, אז מה בעצם את צריכה לדעת על טיפת חלב: מתי המפגש הראשון ומה צריך להביא איתך? במדריך הזה נעביר לך הדרכה מקוצרת על כל התהליך ומה מטרתו.

מתי להגיע לטיפת חלב?

יש לתאם תור ולהגיע בין 10-14 ימים לאחר הלידה בכדי לפתוח תיק מעקב ולבצע מדידת משקל וגובה של התינוק.

מה עושים בטיפת חלב?

מבצעים מעקב התפתחות של תינוקך, ביצוע חיסונים רלוונטיים, הדרכות הנקה ומתן שירות בכל שאלה .

מי הם נותני השירות בטיפת חלב?

מענה בטיפת חלב מתבצע על ידי אחיות מוסמכות אשר עברו הכשרות רלוונטיות הקשורות בהתפתחות התינוק.

היכן אני מוצאת את טיפת החלב הקרובה לביתי?

תחנות השירות של טיפת חלב מפוזרות בכל חלקי הארץ. לבירור לגבי טיפת החלב הקרובה ביותר, ניתן יהיה ליצור קשר עם קופת החולים שלך או באמצעות הקישור המצורף.
חשוב לזכור שרצוי לתאם תור עם טיפת חלב כבר ביציאה מבית החולים ולא לחכות לרגע האחרון.

כמה עולה השירות בטיפת חלב?

השירות ניתן חינם לכל ילדי בית ישראל.

תינוק ישן

מה אני צריכה לקחת איתי לפגישה הראשונה:

1. תיק הלידה המכיל בתוכו את כל המסמכים הרלוונטיים שהתקבלו בבית החולים בו ילדת.
2. כרטיס מגנטי של קופת החולים שלך.
3. פנקס חיסונים
4. תוצאות בדיקות
5. במידה ויש מחלות תורשתיות במשפחה, חשוב לעדכן
6. במידה ואת חשה בכאבים מוזרים וחדשים, לא לשכוח לספר על כך לאחות
7. חשוב להביא איתך גם את תיק התינוק החדש שלך המכיל בתוכו חיתול, טיטול, בגדים להחלפה, מגבונים,בקבוק ותוספי חלב.

מה עושים במפגש הראשון בטיפת חלב?

המפגש הראשון שאורכו בערך כשעה יתחיל בפתיחת תיק מעקב ולאחר מכן יתבצעו מדידות משקל וגובה אשר יקבעו את בריאותו של תינוקך. נוסף לזאת האחיות יעבירו אותך הדרכה בנוגע למספר נושאים חשובים כגון: הנקה, "מוות בעריסה" (לא עלינו!), תזונה, שינה, פעילות יומיומית והסבר על החיסונים הרלוונטיים. חשוב שתרגישי חופשי לשאול כל שאלה, גם אם את חושבת שהיא טיפשית ואת לא בטוחה לגביה מאחר ולאחיות ידע וניסיון רב והן יכולות לענות על רוב השאלות שלך. בסוף המפגש יקבע תאריך לביקור הבא.

כל כמה זמן עלי לבקר בטיפת חלב?

בשנה הראשונה הביקור יהיה כל שלושה חודשים ולאחר שנה יתבצע כל חצי שנה. בשנה השנייה יקבע תור אחרון לעוד שנה ולאחר מכן תור נוסף ואחרון לעוד שנתיים (גיל חמש של התינוק). בכל המפגשים יתבצע מעקב יסודי הכולל בתוכו שקילה, מדידת גובה וחיסונים. בגיל שנתיים האחיות יערכו בדיקת תקשורת ובגיל 3 ובגיל 5 תתבצע בדיקת ראייה. לאחר מכן תוכלי לבצע ביקורים נוספים על פי החלטת האחות.

האם אפשר ללכת לרופא ילדים במקום טיפת חלב

כמובן שאת יכול לקבוע תור לרופא ואף להזמינו לביקור בית (במידה ותינוק נולד פג או שיש לך תאומים, מגיע לך ביקור ביתי חינם לפי הנחיות משרד הבריאות), אך זה אינו מחליף את הביקורת שלך בטיפת חלב. בדרך כלל, הבדיקות אצל רופא הילדים של הקופה בה את נמצאת מתבצעות לאחר הלידה ולאחר מכן מומלץ יהיה לגשת לביקורת שגרתית כל ארבע חודשים עד גיל שנה ולאחר מכן לפי המלצתו.
האם מומלץ לגשת לטיפת חלב גם אם איני מחסנת את התינוק? – ברור שכן, כבר דיברנו על כך שהביקור בטיפת חלב אינו מסתכם רק בחיסונים, אלא במעקב מלא והנחיות שיעזרו לך מאוד בשגרת היומיום.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

הכנות לקראת הולדת הבת – מה צריך לקנות?

כשאתם מתכננים אירוע בריתה עליכם להחליט כמה וכמה דברים. קודם כל, מה הוא גודל האירוע שלכם. כמה אנשים מתכוונים להגיע? לאחר שהבנתם מה יהיה גודל האירוע, עליכם לבחור את המיקום בו הייתם רוצים לחגוג.

טעימות ראשונות לתינוק

טעימות ראשונות לתינוק

בכל שלב מהרגע שבו הם נולדים, אנו כהורים תוהים לעצמנו: מה השלב הבא? מה מותר כעת? מתי יהיה מותר משהו חדש? שלב הטעימות הוא שלב מענג שבו זוכים לראות את המפגש הראשוני של התינוק עם אוכל החדש לו (ובדרך כלל גם טעים לו) ולא חלב אם או תחליפי חלב. זהו שלב חשוב מאוד שבו אמורים לתת רק טעימות קטנות מסוגי פירות וירקות שונים וזה על מנת לזהות אם התינוק אלרגי למזון מסויים.

תהליך הלידה – שלב אחר שלב

תהליך הלידה מתחיל בצרים ומסתיים בבואו של התינוק אל אוויר העולם. אורך הליך הלידה שלך מתחלק לשלושה שלבים עקרים: צירים, הלידה עצמה והוצאת השליה