עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

מעבר לגן עירייה – כך תכינו את הילד לגן עירוני

עולות המון שאלות, תהיות, מחשבות שלא תמיד התשובות אליהם מגיעות בזמן אמת, לעיתים זה קורה בדיעבד. אז איך מתמודדים? למה חשוב לשים לב?
מעבר לגן עירייה

תוכן עניינים

נסו לשוחח עם הילד על מה עומד לקרות, לילה קודם, אחרי שקראתם יחד את הסיפור האהוב לפני השינה, ספרו להם על הימים שאתם הייתם בגן או בבית ספר, ושגם לכם היה קשה, מלחיץ ואולי מפחיד. שתפו אותם בחוויות שלכם זה יוצר 2 הצלחות – האחת שהם מבינים שגם אתם עברתם את מה שהם עוברים, וזה כבר מקל.

מאת: מעיין גלבוע  "הדרכת הורים וייעוץ משפחתי"

וזה הרגע הנה באה השעה…." הילד או הילדה עולים לגן עיריה!
לפי חוק חינוך חינם, שנכנס לתוקפו כבר בתשע"ו, ילדים בני 2.9 חודשים יכולים להיכנס לגן עיריה, הקרוי השמו טרום טרום חובה.
חלפו להם כבר 3-4 שבועות מהיום הראשון ללימודים, אך תקופת החגים שבאמצע, מעט מבלבלת, אותנו את הצוות וגם את הקטנטנים.

מבחינתנו הם עדיין קטנים וזקוקים לנו, ועולות המון שאלות, תהיות, מחשבות שלא תמיד התשובות אליהם מגיעות בזמן אמת, לעתים זה קורה בדיעבד.

אז איך מתמודדים? למה חשוב לשים לב? ואיך מעבירים לחשובים לנו מכל את המסר, שאנו שולחים אותם למקום טוב, שאנו סומכים עליו ובטוחים בו. איך מלמדים את הקטנטנים שלנו להצליח במשימות שעד כה עשינו אותם בשבילם?

תקופת הסתגלות לאחר מעבר לגן עירייה

עם כל שינוי שמגיע לחיינו מגיעה איתו תקופת ההסתגלות. תקופת הסתגלות אלו הם הימים הראשונים, בהם הילד ואנחנו ההורים מקבלים את
השינוי החדש שהגיע לחיים, במקרה הזה מסגרת חדשה, גן/ הבית ספר, גננת שמתחלפת וכו' בדרך כלל בתקופת ההסתגלות מאפשר הצוות לעשות דברים שאינם נהוגים בשוטף, כמו לשבת עם הילד זמן רב מהרגיל, להביא חפץ מהבית, וכו'

זמנה של תקופה ההסתגלות משתנה מנושא לנושא ומאדם לאדם, וכלל שנהיה ברורים, נשתף את הילד במה הולך לקרות וכמה זמן זה הולך להימשך, התקופה תעבור בצורה
טובה יותר.

לומר שלום ולא להיעלם

ישנם ילדים שהימים הראשונים במסגרת, קשים להם יותר. במקרים כאלו עולה השאלה, האם להגיד שלום למרות שהבכי מגיע או פשוט להיעלם ברגע
שהילד נכנס. התשובה שלי בנושא היא חד משמעית להיפרד בצורה קצרה ועניינית. הורים שפשוט נעלמים לילדיהם, יוצרים אלא הילדים חוסר אמון ודווקא מעצימים את תחושת חוסר האונים וקשיי הפרידה.

כל ילד הוא עולם ומלואו

אם אתם מההורים שילדכם מסתגלים מהר לשינויים, בורכתם. ואם אתם מההורים שלילדים שלכם קשה יותר, או רק לילד אחד לעומת השאר, אז קחו נשימה. אני יודעת שנורא זמין וקל לעשות השוואות, בטח כשאנחנו רואים לנגד עיננו ילדים שנפרדים בקלות ואפילו צוחקים ומחייכים בגן.

הכרת הסביבה החדשה

תחשבו על עצמכם, כשאתם מגיעים למקום עבודה חדש, אתם לא מכירים כלום סביב, לא
את האנשים, וגם לא איפה השירותים, ואיפה המעליות, ואיפה מכינים קפה, או קונים
את ארוחת הצהריים הטעימה.

ועכשיו תחשבו על הקטנטנים שלכם, שגם לא מכירים וגם לא יודעים הרבה פעמים, מה
אמור להיות סביב, זו פעם ראשונה שלהם בסוג מסגרת שכזו.

אני ממליצה לעשות סיור, גם עכשיו אחרי ששנת הלימודים התחילה כבר, לראות
שהילדים יודעים, היכן השירותים, ואיפה הנייר, היכן ניתן לשטוף ידיים, איפה
המטבח, ואיפה החצר, ואיפה מונח התיק עם בגדי ההחלפה, והיכן נמצאת המגירה
האישית.

איפה נמצאים המרכזים החשובים בהם הם יכולים להיעזר או להשתמש לפי צורך.

שיתוף פעולה מלא עם צוות הגן

ילדינו נמצאים זמן רב מהיום בתוך המסגרת החינוכית, כדאי שנכיר את הצוות, כך שנוכל לפנות אליו בעת הצורך, שנוכל לשאול ולהתעניין ביום שעבר על ילדינו. שנוכל לשתף אם עבר על ילדנו יום טוב עם חוויה טובה, או אם המשפחה נמצאת בתקופה מאתגרת ותמיכה מהגן תסייע מאוד.

יצירת שיתוף פעולה בין הבית לגן, הוא רווח גדול של כל הצדדים! לדוגמה: ילדים שלא גמולים באופן מלא, כדאי מאוד להתייעץ עם הגננת על יצירת
שיתוף פעולה בין כל הצדדים לטובת גמילתו המלאה של הילד. דבר זה יעזור מאוד בחיזוק הביטחון העצמי של הילד. מעבר לגן עירייה מביאה לסיומה של תקופה אחת ותחילתה של שנייה. ילדינו הקט, גדל מעט, הוא כבר בגן של גדולים.

הוא גמול, ואם לא באופן מלא, עוד מעט גם זה יגיע. למוצץ היא כבר אמרה שלום, ואם לא בלילה, לפחות במהלך היום. הם לומדים מהר, צופים בשינויים שקורים, מרגישים גדולים יותר, ומסוגלים יותר. הרבה פעמים זה הקושי שלנו ואותו אנו משליכים עליהם.

תסמכו עליהם, תאמינו בהם, וגם אם קיים קושי, יש בם הכוח להתמודד

הדרכת הורים וייעוץ משפחתי, עוזרת להורים לראות את נקודת מבטם של הילדים שלהם, יחד עם נקודת המבט שלהם ההורים. מתמחה בשינויים שמגיעים עם הגעתו של אח/ות חדש/ה למשפחה. מייסדת ומפתחת “אתגר ההורות” אשר נותן הזדמנות ואפשרות לכל הורה בארץ ובעולם לחזק את השריר ההורי שלו, ולהיות ההורה שתמיד חלם להיות!
מצאו אותי גם בפייסבוק

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

תופעת החרדות ודרכי טיפולן

התקף החרדה הנו פחד מאד גדול, שמלווה בתסמינים גופניים קשים, כמו: לחץ בחזה, זיעה קרה, רעידות בגוף ועוד. הפחד הוא מאד גדול ותסמיני הגוף הם בלתי ניתנים לשליטה.

שבוע 2, טרימסטר ראשון

שבוע הראשון של ההריון – כל מה שצריך לדעת

עבור רוב הנשים, במיוחד עבור אלה שאינן מתכננות הריון, השבוע הראשון ואפילו השני יכולים לעבור ללא כל ידיעה.אצל הרבה נשים המחזור אינו סדיר ולכן אינן יודעות שהמחזור שלהן מתעכב בגלל ההריון.

הורות לחירות מאת דן לסרי

לסרי מטפל בשאלות ההורות בעדינות ובכבוד רב. התחושה שהוא משרה היא שהוא סומך עלינו הקוראים, שיש ביכולתנו להגיע לתובנות משלנו, ולמצוא כל אחד את דרכו והוא פה רק כדי ללוות, להאיר כמה פינות אפלות ולהפנות את תשומת ליבנו.