עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

סימנים מוקדמים להריון – האם את בהריון?

מה הגורמים העיקריים לבעיות פוריות בקרב גברים ונשים? זוגות רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות שונות המונעות מהם להביא ילדים לעולם. למרות שהסטיגמה הרווחת היא כי הבעיה נובעת בדרך כלל מהאישה, מחקרים מראים לנו שבעיות פוריות קיימות שווה בשווה בין גברים ונשים. בעשרים אחוז מהמקרים, שני בני הזוג סובלים מבעיות המונעות מהם להיכנס להריון.
סימני הריון 2

תוכן עניינים

בתחילת ההריון השדיים מתרחבות כדי להתכונן לתהליך הכנת החלב לתינוק. התרחבות זאת יכולה לכאוב מאוד בעיקר באזור הפטמות.

אם את מצפה להיכנס להריון והמחזור החודשי עוד לא הגיע, אחת התופעות הנפוצות היא לפרש כל סימפטום פיזי כסימן כניסה להריון. גם אם לא תעשי זאת בעצמך, החברות והדודות ידאגו לעשות זאת בשבילך…

כמה מהסימנים המוקדמים הללו הם מיתוס וכמה מהן באמת יכולים להצביע על אפשרות אמתית של התעברות?

כשהעובר נוצר הגוף משתנה ומכין את עצמו לתקופת תשעת החודשים שבהם צריך לייצר תינוק/ת בריא ושלם. את השינוי הזה ניתן להרגיש גם בשבוע שבועיים הראשונים להריון. אין מדובר בתופעה פסיכולוגית מדומיינת אלא בשינויים פיזיים אמיתיים.

גזים

זה לא נעים כשפתאום "בורח" משהו ועוד בחברת אנשים אבל אם את מקווה להיכנס להריון, זה יכול דווקא להיות סימן חיובי. כאשר הזרע נקלט בביצית ומתפתח עובר, הלחץ באזור הבטן גורם לשחרור גזים. התופעה דרך אגב לא תחלוף במהלך כל תשעת החודשים הבאים אז כדאי שתצטיידי במסווי ריח יעילים. מומלץ להימנע ממאכלים שגם כך ידועים כמעודדי גזים…

שדיים כואבים

בתחילת ההריון השדיים מתרחבות כדי להתכונן לתהליך הכנת החלב לתינוק. התרחבות זאת יכולה לכאוב מאוד בעיקר באזור הפטמות.

צרבות

שינויים במערכת העיכול הם אחד הסימנים של הריון. אם את יושבת בבית קפה החביב עלייך וכל ביס בסלט היווני גורם לך לצרבות שלא לדבר על כל שלוק מהקפה או כשאת מתכופפת או שוכבת, אז או שמישהו שינה את המתכון לסלט היווני וקלקל את החלב בקפה או שיש סיכוי טוב שאת בהריון. בתחילת ההריון מומלץ להימנע ממאכלים מסוימים כמו פירות הדר.

נפיחות בבטן

את לא יכולה לסגור את המכנסיים ששבוע שעבר ישבו עלייך פיקס וכל הזמן מרגישה נפוחה? בתחילת הריון יש הרגשה של נפיחות כמו לפני מחזור. אחת ההמלצות התקפה לכל עת היא הפחתת כמות המלח והגדלת כמות המים שאת שותה.

מחזור

ובכן, דההה! אם התקופה של החודש הגיעה ולא קיבלתם מחזור יש סיכוי שאתן בהריון וכדאי לגשת לבית המרקחת הקרוב כדי לקנות ערכת בדיקה. אם הייתן צריכות את המאמר הזה כדי להבין את זה, כדאי שתבדקו את הכשירות המנטלית שלכן להיות אמהות ☺ (ואולי גם לחצות את הכביש בלי השגחת מבוגר)

סחרחורת

ברגע של ההתעברות, העובר המתפתח יצטרך מזון. מזון זה מצוי בגופך. הכוונה היא שהוא ישתמש בסוכר אשר בדם שלך כדלק בכדי להיפתח. אם לא תאכלי מספיק, גופך ייחלש ותחושת הסחרחורת תתגבר, עקב רמות הסוכר הנמוכות שבדמך.

רגישות מוגברת לריחות

כשאישה נמצאת בשלבים המוקדמים של ההריון, היא עשויה להבחין כי היא הופכת רגישה יותר לריחות מכל הסוגים, אך בעיקר למזון. למעשה, את עשויה למצוא את עצמך רגישה לריח של מזונות מסוימים אשר יכולים לגרום לך לרפלקס הקאה או לתחושה של בחילה. כחי בחשבון שזה יכול לקרות לך עם מה שחשבת חודש לפני כן לריח של המאכל המושלם בשבילך.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

משחקי ילדים כמו של גדולים

לדים קטנים נוטים לחקות את ההורים שלהם בדברים רבים. לכן גם הומצאו צעצועים רבים שמאפשרים להם לעשות זאת בבטחה, ובגודל שמתאים להם.

החופש הגדול בקרב ההורים

חווית בחופש הגדול בקרב ההורים אימהות רבות מתארות לחץ וחרדה מהימים האלו, בהם הילדים נמצאים כל היום בבית ולא במסגרת. אימהות אחרות מתמוגגות מהנאה ומציפייה לימים ללא הכנת כריכים בבוקר.