עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

צילום רנטגן במהלך ההריון – שאלות שישאלו אותך לפני הצילום. ולמה זה חשוב?

“האם את בהריון? האם יש סיכוי שאת יכולה להיות בהריון?” אלו הן חלק מהשאלות שאיש הרנטגן (הרדיולוג) ישאל אותך לפני הצילום. למה זה חשוב?
צילום רנטגן

תוכן עניינים

רנטגן היא בדיקה צילום במעבדה ומטרתה לקחת תמונות של המבנה הפנימי או איבר בגוף. לפני ביצוע הצילום את תתבקשי לעדכן בנוגע למצב הרפואי שלך, חלק מהשאלות נוגעות בהריון ומטרתם לשמור על בריאותך מאחר וקרני הרנטגן אינם בריאים לעובר ועלולים לגרום נזק.

"האם את בהריון? האם יש סיכוי שאת יכולה להיות בהריון?" אלו הן חלק מהשאלות שאיש הרנטגן (הרדיולוג) ישאל אותך לפני הצילום. למה זה חשוב? שאלות אלו נשאלות בכדי למנוע סיכונים אפשריים במידה ואת כן בהריון, מאחר והקרינה יכולה ליצור סיבוך לתינוקך המתפתח ברחם.

רנטגן היא אחת ההתפתחויות הגדולות ביותר שהמדע סיפק על מנת שאפשר יהיה לאבחן בעיות בריאותיות וזאת ע"י זיהוי מבנה פנימי או איבר בגוף. בדיקה זאת מתבצעת באמצעות גלי אור הפולטים קרינה שעלולה להזיק לנשים הרות.

מהו צילום רנטגן?

רנטגן היא בדיקה צילום במעבדה ומטרתה לקחת תמונות של המבנה הפנימי או איבר בגוף. לפני ביצוע הצילום את תתבקשי לעדכן בנוגע למצב הרפואי שלך, חלק מהשאלות נוגעות בהריון ומטרתם לשמור על בריאותך מאחר וקרני הרנטגן אינם בריאים לעובר ועלולים לגרום נזק.

מה ההבדל בין רנטגן לאולטרסאונד?

אולטראסאונד משתמש בגלי קול במקום בגלי אור (רנטגן) ולכן אינו מהווה סיכון בריאותי לתינוקך.

מחקרים מראים כי תינוקות שנולדו לאמהות שנחשפו לקרינה של רנטגן היו בעלי משקל נמוך יותר. כדאי מאוד להתייעץ עם רופא הנשים שלכן לגבי צילום רנטגן באזור הידיים או הרגליים, במידה ורופא מתעקש על הצילום.

לסיכום

את צריכה להיות יותר זהירה ולדאוג לא להיות חשופה לצילום מסוג זה. בדרך זו את יכולה למנוע את הסיכונים שהוא יכול ליצור למערכת הרבייה ולעובר שלך.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

לתת להם כבר עכשיו את המפתח אל האושר

מה שאני עושה עם הילדים שלי, זה ללמד אותם לראות את הדברים הקטנים האלה. אני מנסה להרגיל אותם לצורת המחשבה הזו כבר מהילדות, כדי שבמהלך החיים זה יבוא להם בקלות. והם יגדלו להיות אנשים מאושרים.

שבוע 2, טרימסטר ראשון

שבוע הראשון של ההריון – כל מה שצריך לדעת

עבור רוב הנשים, במיוחד עבור אלה שאינן מתכננות הריון, השבוע הראשון ואפילו השני יכולים לעבור ללא כל ידיעה.אצל הרבה נשים המחזור אינו סדיר ולכן אינן יודעות שהמחזור שלהן מתעכב בגלל ההריון.

אח חדש שמצטרף למשפחה שכבר קיימת

אח חדש בעצם מערבב את הקלפים מחדש. השינוי משפיע על כל בני הבית, על האחים וגם על ההורים.
אז אמא יקרה, זכרי שאת הכי טובה שאת יודעת, כנסי וגלי בעצמך.