עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

רכישות שאתם חייבים לערוך לקראת לידה

נחשפים לאין ספור רשימות מבלבלות? המלצות שאין להן סוף? לקראת הלידה, סביר להניח שלפחות חלק מכם מתמודדים עם שלל רשימות לידה סבוכות וארוכות – ושאתם לא ממש בטוחים מה חשוב יותר ומה פחות.
רכישות שאתם חייבים לערוך לקראת לידה

תוכן עניינים

כסאות בטיחות הם אחד הפריטים החשובים וההכרחיים שיש. למעשה, מדובר בכסא המלווה את הילד מגיל לידה ומורכב באופן קבוע ברכב. כדי להבין לאיזה כסא בטיחות תזדקקו, העדיפו לבדוק אילו כיסאות עמדו בהצלחה במבחני ריסוק, לאילו מותגים יש המלצות מוכחות וגם מה יתאים לתקציב שלכם ולגודל התינוק.

נחשפים לאין ספור רשימות מבלבלות? המלצות שאין להן סוף? לקראת הלידה, סביר להניח שלפחות חלק מכם מתמודדים עם שלל רשימות לידה סבוכות וארוכות – ושאתם לא ממש בטוחים מה חשוב יותר ומה פחות. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר! אם אתם מבצעים מעקב הריון לפי שבועות ומרגישים שהגיע הזמן לצאת לדרך ולהתחדש לקראת הקטן או הקטנה שבדרך – בואו להציץ בהמלצות שלנו, המאגדות כמה מהפריטים החשובים ביותר שכדאי להצטייד בהם.

כסאות בטיחות

כסאות בטיחות הם אחד הפריטים החשובים וההכרחיים שיש. למעשה, מדובר בכסא המלווה את הילד מגיל לידה ומורכב באופן קבוע ברכב. כדי להבין לאיזה כסא בטיחות תזדקקו, העדיפו לבדוק אילו כיסאות עמדו בהצלחה במבחני ריסוק, לאילו מותגים יש המלצות מוכחות וגם מה יתאים לתקציב שלכם ולגודל התינוק. לאחר שתרכשו את הידע התיאורטי, מומלץ לבחון את הכיסא גם בעצמכם ולהבין כיצד המנגנון שלו עובד. חשוב שיהיה לכם נוח ושיהיה לכם ברור כיצד לתפעל את הכיסא.

עריסה

בחודשיו הראשונים של התינוק, אנחנו מנסים ככל יכולתנו לדמות עבורו סביבה חמימה ונעימה – ממש כפי שהיה רגיל להיות בה בתוך הרחם. אז נכון שעריסה אינה תחליף לחלל המבורך של הרחם, אך הוא קטן מספיק כדי לשוות תחושה נוחה לתינוק. העריסה מיועדת לחודשי החיים הראשונים של התינוק, עד לגיל 3-5 חודשים לערך והיום יש אפשרות גם לרכוש או לשכור עריסה המתחברת למיטה באמצעות הסרת הדופן הרביעית והצמדתה למיטת ההורים.

עגלה

הרכב המלכותי של התינוק שלכם! עגלה היא בגדר ציוד חובה שכן היא תשמש אתכם לאורך השנים הראשונות של התינוק, במצבים שונים. כשרוכשים עגלה חדשה, נתקלים בשלל פרמטרים שכדאי לשים אליהם לב – בדקו מה מהם חשוב לכם. כך למשל, כדאי לבדוק את משקל העגלה, קלות הקיפול והפתיחה שלה, הגודל שלה כשהיא פתוחה, סגורה ומושב האמבטיה והטיולון, מידת העמידות של הגלגלים ובאופן כללי (חשוב בייחוד אם אתם מתגוררים ביישוב ובו דרכים עקלקלות) ופרמטרים נוספים מהסוג הזה. במקרה הזה המלצות של הורים שהתנסו בעצמם זה חשוב מאוד, אך חשוב לא פחות לבדוק בעצמכם את העגלה ולהבין האם היא נוחה לכם. 

ביגוד ראשוני

קשה לחזות באיזה משקל בדיוק התינוק ייוולד ומהו גודל הבגד שהוא יזדקק לו, אך כדאי לשער מראש ולהכין ביגוד ראשוני לתינוק. לרוב נרצה לשלב בין שתי מידות ראשונות: NB ו-0-3, כשהכלל המוביל הוא: התינוק זקוק בחודשי חייו הראשונים לשתי שכבות לבוש, שכן הוא לא מסוגל לווסת את חום גופו בעצמו. השכבות הללו יהיו שכבה ראשונה של גופייה (מכנסיים וגופיה ארוכה) ושכבה נוספת בהתאם למזג האוויר בחוץ. בעונות מעבר המשימה הזו נעשית מורכבת מעט יותר, שכן כדאי להלביש את הקטנים לפחות בתחילת חייהם בשכבה עבה יותר.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

סרבנות ילדים

התמודדות עם סרבנות ילדים

כנראה שבמקרה הטוב הם מעקמים פרצוף וברע בוכים וצורחים לזמן שנראה כמו נצח !!
כהורים זה ממש מתסכל. אתם לא יכולים להרשות הכל לילדים, זה דיי ברור. ועדיין, הידיעה שכשנגיד לא העולם כולו יחרב עליכם ותאלצו להתמודד עם בכי שאין לו סוף – ממש מרתיעה ולפעמים עלולה אפילו למנוע מאיתנו לסרב גם אם מדובר בעקרון שחשוב לנו מאוד.

בדיקות הריון

אילו בדיקות צריך לעשות לפני הריון?

מהרגע שהתבשרנו שאנו בהריון הדבר היחיד המשתווה בעוצמתו לשמחה היא הדאגה לגבי עתידו של התינוק/ת העתידיים. למזלנו אנחנו חיים בתקופה שבה ניתן לבדוק ולמזער את הסיכונים האפשריים למינימום ההכרחי.