עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

הזרעה תוך רחמית – כיצד היא מתבצעת ומהם הסיכויים שלך?

הסיכוי להרות תלוי בגורמים רבים, העיקרים שבהם: גיל האם, גורם האי פריון, אורח חיים.גם אם הסיכוי בהפריית מבחנה גבוה מטיפול הזרעה הרי שהטיפול מורכב הרבה יותר, דורש מינונים גבוהים יותר של תרופות וכרוך בתופעות לוואי.
הזרעה תוך רחמית

תוכן עניינים

מקובל להתחיל בטיפולים בלי תוספות הורמונליות שונות המאיצות את תהליך הביוץ, על סמך קיומם שלתהליכי ביוץ המתרחשים בצורה ספונטנית.

מה הסיכויים להרות בטיפול הזרעה תוך רחמית?

הסיכוי להרות תלוי בגורמים רבים, העיקרים שבהם: גיל האם, גורם האי פריון, אורח חיים.גם אם הסיכוי בהפריית מבחנה גבוה מטיפול הזרעה הרי שהטיפול מורכב הרבה יותר, דורש מינונים גבוהים יותר של תרופות וכרוך בתופעות לוואי.

האם טיפול ההזרעה כואב?

פעולת ההזרעה הנה פעולה קצרה, הדומה במהותה לבדיקה גינקולוגית שגרתית. מעבר להיותה בדיקה "לא נוחה", הפעולה יכולה לעתים להיות מלווה בהתכווצויות קלות של שריר הרחם או הפרשה רבה יותר מהרגיל.

האם מותר לקיים יחסי מין לפני ואחרי טיפול הזרעה?

אם מדובר בבני זוג הפונים לטיפולי הזרעה תוך רחמית, אין כל סיבה לא לקיים יחסי מין במהלך החודש. אם כי ויתכן שתקבלו הוראה להימנע מיחסי מין כשלושה ימים לפני זמן הביוץ המשוער על מנת לשמר איכות גבוהה של הזרע.
אם מדובר באשה המשתמשת בתרומת זרע, אין לכאורה כל סיבה לא לקיים יחסי מין, למעט העובדה שקיום יחסים עם גבר פורה במועדים הקרובים לעת הביוץ עלול ליצור מצב של חוסר בהירות לגבי זהות האב.

מדוע צריך להשתמש בתרופות הורמונליות אצל אישה המבייצת גם באופן ספונטני?

מקובל להתחיל בטיפולים בלי תוספות הורמונליות שונות המאיצות את תהליך הביוץ, על סמך קיומם שלתהליכי ביוץ המתרחשים בצורה ספונטנית. במידה ולא קרה הריון לאחר תקופה של ניסיונות, מקובל להמליץ על שילוב קבלת הורמונים שונים להאצת תפקוד הביציות. הרעיון העומד בבסיס ההמלצה הינו ליצור עודף ביציות המגדיל את הסיכוי למפגש זרעון – ביצית, ולכן להשגת הריון. גם בטיפולים אלו קיים מדרג, בדרך כלל, מתחילים טיפול בכדורים, בהם קל יותר להשתמש. אם לא האישה הרה, עוברים לטיפולים בזריקות. משטר זה משתנה על פי גיל המטופלת ובהתחשב ברצונה.

האם יש סכנה לבריאותו של הילד בטיפול?

ההריון המושג בטיפול הינו ככל הריון רגיל אחר. הסיכון לבריאות הילוד זהה לסיכון בכל לידה. עצם ביצוע הזרעה תוך רחמית אינו מעלה את הסכנה לעומת הריונות אחרים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

לייעוץ זוגי להורים

למה כדאי לפנות לייעוץ זוגי להורים?

אין דבר מלחיץ יותר מלהיות הורה בפעם הראשונה. למרות שאנשים רבים עוברים שלב זה בחייהם, עדיין לא מעט הורים חדשים מתקשים לזהות את גורמי הלחץ הספציפיים עד שאלה מופיעים.

כיצד לשמור על עצמך בזמן ההריון

זהו זמן לשקול כיצד תוכל לטפל בכל מצב קיים מראש הדורש טיפול תרופתי, כגון דיכאון, סוכרת או אפילפסיה. אישה עם סוכרת, למשל, מסתכנת ללדת ילד עם מחלות לב וכלי דם או בעיות אחרות אם רמות הסוכר בדם שלה לא מבוקרות היטב לפני ובמהלך הריונה, אומר גב 'ריינולדס. בנוסף, תרופות נגד אפילפסיה מסוימים עלולות לגרום למומים אצל התינוק מפני שהם מתערבים