עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

צ'- צא ולמד

הורות מודעת היא אחד האתגרים הגדולים שלנו, ודרך חשובה ויעילה להתמודד עם האתגר הזה היא ללמוד מהניסיון שלנו.
צ'- "צא ולמד"

תוכן עניינים

[vc_row][vc_column][vc_custom_heading source="post_title" font_container="tag:h1|text_align:right" use_theme_fonts="yes" el_class="titelh1"][porto_block id="6734234" name="אב-הורות"][vc_column_text]הנה מחשבות על ביטוי שאהוב עלי: "צא ולמד". קבלו בבקשה:   

  1. "צֵא וּלְמַד":

כמו במקור (הגדה של פסח, למי שזוכר) , בעצם נאמר כאן: "בואו נבין מה קורה כאן". ובשבילי, כהורה: "בואו נראה מה למדנו מהעניין הזה". למה זה קשור?

החיים שלנו בנויים מהרבה עניינים, התרחשויות ואירועים קטנים, חלקם מתוכננים וצפויים וחלקם פחות. כשאנחנו מגיבים ופועלים, הדברים "מתגלגלים" -לפעמים כמו שרצינו והרבה פעמים לא. לפעמים התכוונו לטוב ויצא ויכוח, רצינו שיהיה "כיף" ובסוף הילדים בכו, רצינו להראות למתבגר שאנחנו "מגניבים" ויצאה פדיחה ועלבון…  בקיצור, משהו הפך ל"עניין" לא נעים, שהשאיר את כולם כועסים או פגועים ובתחושה לא טובה. קורה!

אז מה עושים כדי שלא יקרה שוב? "יוצאים ולומדים". שזה אומר – בואו נחשוב, מה אפשר להסיק מהמקרה הזה? איך אני יכול למנוע את חזרתו? מה אפשר לעשות אחרת? ואני מבטיחה לכם שאם תשקיעו חשיבה – יהיו לכם תובנות ו"הצעות לשיפור", כל אחד לפי הסיטואציה ולפי דרכו.  

תאמרו: "חכמת הבדיעבד". נכון!

 

אבל אם לא נחשוב ונלמד, זה יקרה לנו שוב ושוב… ואם ננסה להבין מה קרה כאן ומה אפשר ללמוד להמשך, רוב הסיכויים שהפעמים הבאות יהיו מוצלחות יותר.  

תאמרו: "זה קשה לחשוב כשאני כועס". גם נכון!

אז תחשבו על זה אח"כ, כשתירגעו. ובהזדמנות זו נזכיר שגם הילד לא יכול ממש לחשוב כשהוא כועס…

הורות מודעת היא אחד האתגרים הגדולים שלנו, ודרך חשובה ויעילה להתמודד עם האתגר הזה היא ללמוד מהניסיון שלנו. להבין מה היה טוב ולחזק אותו, ומה היה פחות טוב ולשנות אותו. ובשביל זה צריך לחשוב – שוב ושוב – לאן אני מכוון, מה עשיתי ומה אני יכול לעשות אחרת כדי להתקדם לשם. צאו ולימדו.

  1. "צְאוּ וְלמְדוּ":

למדו את הילדים. דוגמה אישית, זוכרים? כשהילדים שלכם יראו שאתם עושים את העבודה של "צא ולמד", כלומר חושבים, מסיקים מסקנות, ומנסים לשפר – הם ילמדו את הדרך הזו מכם. כשתאמרו להם: "אתם יודעים מה? חשבנו על מה שקרה והבנו ש…", הם לא יחשבו ש"נכנעתם" או "ויתרתם", ולא ייפגע כבודכם, אלא להיפך – הם יראו שאתם חושבים עליהם (ובכלל), ולא "סתם אומרים". ולא רק שהם יכבדו אתכם על זה, אלא ילמדו מכם את היכולת לחשוב, להסיק מסקנות, לתקן ולהתקדם.  

  1. "צְאוּ וְלִמְדוּ":

לפעמים, כשזה קשה, ואנחנו מוצאים את עצמנו כועסים על הילדים ובעיקר על עצמנו, מסתכלים על היומיום והאווירה בבית וחושבים שרצינו טוב יותר –  אפשר פשוט לצאת וללמוד, פשוטו כמשמעו. לצאת מדלת אמותינו, וללכת ללמוד, להתייעץ, לקבל הדרכה. יש מגוון אפשרויות: מפגשים אישיים, סדנה להורים או  הרצאות נקודתיות על נושא שאתם מתלבטים בו. תזכרו שאף אחד לא נולד עם הכשרה להורות, ושרוב ההורים שמסביבכם מתמודדים עם אתגרים דומים ומתלבטים פחות או יותר באותן שאלות (מי שלא מאמין שיבוא לסדנה…). אז מה יותר הגיוני מלצאת וללמוד? צְאוּ וְלִמְדוּ.

  1. ומשהו אישי על "לצאת וללמוד" בכלל:   

אני אוהבת ללמוד. תלמידה כזו… נהנית להרחיב את הדעת, להעשיר את "ההארד דיסק" שלי בדברים חשובים (וגם פחות חשובים, מודה), להזיז את גלגלי המוח… כל סוג של חשיפה והתנסות הוא מעניין ומבורך בעיני (טוב, נו, לא אשקר  – חוץ מספורט…). זה יכול להיות חוג יצירה שבועי, קריאה, האזנה להרצאה מוקלטת תוך כדי טיול עם הכלבה, יציאה מהבית להרצאה, קורס או סדנה…

נכון, יש שנים שזה קשה יותר, אבל המאמץ משתלם, באמת. ולא רק לי. כי כל דבר ש"ממלא" אותי, משמח ומעשיר את מי שאני כאדם – מאפשר לי "למלא" ולהעשיר את מי שהילדים שלי הם, כבני אדם.

צ-ודקת?   

ועוד דברים צ-והלים בצ' של הורות: צמיחה, צניעות, צחוק, צעקות (קורה), ציפיות, צייתנות, ציונים ו…

מה עוד? מוזמנים להוסיף, להביע דעתכם, לשאול שאלות, ולתרום תובנות. מחכה לקרוא![/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner el_id="tbnames"][vc_separator color="custom" style="solid" show_icon="yes" accent_color="#f7f7f7"][vc_column_text]רוצים להצטרף אלי לדרך של שיתוף פעולה בין הורים לילדים, סמכות הורית מיטיבה ויחסים טובים?
מוזמנים לעמוד שלי ענת מישורי דרעי – הנחיית הורים , בחרו את הדרך שמתאימה לכם – סדנת הורות קבוצתית, מפגשים אישיים בקליניקה או בסקייפ, וצרו איתי קשר.
ענת מישורי-דרעי – הנחיית הורים, 050-5263693[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space height="64px"][/vc_column][/vc_row]

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

אח חדש שמצטרף למשפחה שכבר קיימת

אח חדש בעצם מערבב את הקלפים מחדש. השינוי משפיע על כל בני הבית, על האחים וגם על ההורים.
אז אמא יקרה, זכרי שאת הכי טובה שאת יודעת, כנסי וגלי בעצמך.

רכישת סמרטפון לילד שלכם

הסמארטפון הראשון שלי

אחרי שנכנעתם והשתכנעתם לרכוש לילד סמארטפון בפעם הראשונה, כי "לכולם כבר יש" (וגם כי חשוב לנו לשמור איתם על קשר), זה הזמן לעשות את כל הבירורים, להשוות ולבחור נכון את הסמארטפון הראשון.