עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

תפקיד המלווים בחדר לידה, ואיך לבחור את מלווים הנכונים?

רגע הלידה הוא רגע בלתי נשכח ומהלך הלידה כרוך בלחצים, התרגשות, כאבים וחששות ולכן חשוב מאוד להקפיד בבחירת המלווה הנכון שידע לתמוך ולחזק.
birth-

תוכן עניינים

מלווה חייב להיות אדם שהיולדת מרגישה פתוחה ומשוחררת לידו, מישהו שהיא לא תרגיש באי נעימות לידו או תתבייש ממנו.

רגע הלידה הוא רגע בלתי נשכח ומהלך הלידה כרוך בלחצים, התרגשות, כאבים וחששות ולכן חשוב מאוד להקפיד בבחירת המלווה הנכון שידע לתמוך ולחזק. 

כמה מלווים אפשר להכניס לחדר לידה?

ברוב בתי החולים ניתן להכניס 2 מלווים וזה בדר"כ בן הזוג ואמא/ חברה/ דולה ולמעשה כל מי שמרגישים מספיק קרוב אליו על מנת לעבור איתו את החוויה המרגשת.
מחוץ לחדר הלידה יכולים לחכות כמה אנשים שתרצו אך בתוך חדר הלידה יכולים להיות 2 מלווים. אפשר להחליף בין המלווים במהלך הלידה, מלווה אחד יצא ויכנס אחר במקומו. לא חייב להכניס 2 מלווים, אפשר גם רק מלווה אחד, העיקר שהיולדת תרגיש בנוח ובסביבה תומכת ושלווה.

איך לבחור מלווה נכון?

מלווה חייב להיות אדם שהיולדת מרגישה פתוחה ומשוחררת לידו, מישהו שהיא לא תרגיש באי נעימות לידו או תתבייש ממנו. כדאי ורצוי לבחור במישהו שמכיר את היולדת ברמה אישית טובה ומעמיקה, אדם אשר ידע לזהות, אפילו במבט, מה היא צריכה, או האם משהו מציק לה. מישהו שידע לומר את המילה הנכונה בזמן הנכון בכדי להרגיע אותה וגם ידע מתי לשחרר ולהניח לה כשהיא צריכה את זה. בתהליך הלידה אין ליולדת מקום להתעסק באי נעימויות או התחשבות באחרים, כדאי מראש לסכם מי היא רוצה שיהיה ומי היא לא רוצה שיהיה כדי למנוע אי נעימויות או מצבים שיטרידו אותה. מהלך הלידה כולל הרבה הליכים רפואיים פולשניים ולכן חייב שיהיה מלווה שידע לעמוד גם מול מראה של דם, הפרשות וכו'.

מה תפקיד המלווה?

  • רישום היולדת בבית החולים– בטרם הכניסה לחדר לידה, יידרש המלווה להגיע לקבלה במיון נשים על מנת לפתוח תיק אשפוז ליולדת. שם הוא יקבל אישור להכנס לחדר לידה וישאיר את הפרטים שלו לבירורים.
  • שליטה על הציוד של היולדת– המלווה חייב לדעת מראש מה הציוד שלה, מה היא הביאה ומה היא תצטרך במהלך הלידה, מהמסמכים של מהלך ההריון, לחטיף שבא לה לאכול, המטען ששוכב בתיק ועד לשמן שקדים לשלב הלחיצות.
  • הכלה– לא תמיד היולדת תהיה סבלנית ותהיה מודעת להתנהגות שלה, על המלווה לקחת בחשבון שגם אם היא תוקפנית או חסרת סבלנות, זה לא המקום לכעוס או לפתוח חשבונות. הוא חייב להבין שהיא עוברת תהליך לא קל ולחזק אותה ולתמוך בה לא משנה מה.
  • תמיכה פיזית– חשוב שהמלווה ידע ויכיר שיטות, תנוחות ומצבים שיקלו על היולדת בזמן צירים. השתתפות בקורס הכנה ללידה יכולה לתרום לנושא זה ולעזור לו לדעת על שיטות לעזור בזמן ציר כגון: מסאז', נשימות, מטליות חמות על הגב וכדומה.
  • דיבוב היולדת אל מול הצוות הרפואי– לא תמיד היולדת במצב שבו היא יכולה לדבר (פיזית ונפשית) ולכן כאשר היא פונה למלווה שלה, חשוב שידע מה היא צריכה ואיך אפשר לעזור לה ולהעביר את המסר לצוות הרפואי. אחד הדברים החשובים שיולדת צריכה הוא לדעת שהמלווה שלה ידאג לה גם מול הצוות הרפואי וידאג שהיא תקבל את כל מה שהיא צריכה מהם.
  • תמיכה רגשית– לומר מילה טובה, חיזוקים ומשפטים מעודדים אשר נותנים כוח להמשיך הם חלק חשוב בתפקיד המלווה. מילים נכונות יכולות לתת כוח גם בנקודות חולשה ובמקום של שבירה. במצב בו נמצאת היולדת, חיבוק, ליטוף ומילים חמות הם צורך הכרחי וחשוב.

למלווה יש חלק בלתי נפרד מתהליך חווית הלידה, חשוב להבין שעם כל המתח, הכאב והלחצים זהו תהליך מיוחד במינו שעוצמתי למלווה לא פחות מליולדת.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

בחירת מין הילוד – אפשרי? ,מוסרי? כל התשובות כאן

ישנן מספר תאוריות ברמה מדעית כזו או אחרת, בנושא היכולת שלנו לבחור את מין העובר. ראוי לציין שמבחינה רפואית ומוסרית הן שנויות במחלוקת. בסיסן של תיאוריות אלו הוא שהזירעונים הזכריים מהירים יותר אך עמידים פחות לעומת הזירעונים ממין נקבה ומתוך התיאוריות הללו צמחו מספר גורמים אשר יכולים להשפיע על מין העובר

לתת להם כבר עכשיו את המפתח אל האושר

מה שאני עושה עם הילדים שלי, זה ללמד אותם לראות את הדברים הקטנים האלה. אני מנסה להרגיל אותם לצורת המחשבה הזו כבר מהילדות, כדי שבמהלך החיים זה יבוא להם בקלות. והם יגדלו להיות אנשים מאושרים.

גמילה מחיתולים והקשר בטמפרמנט של הילד

לקראת תחילת תהליך הגמילה וכחלק מההכנה הנפשית שלנו ההורים לתהליך הגמילה שטומן בחובו התמודדות רגשית וגם פיזית לא פשוטה, אני מציעה שכל הורה יעצור ויחשוב רגע איך עד היום הגיב הילד שלו למצבים חדשים/מעברים/שינויים בהם נתקל בחייו

פליילסט לנשים בהריון

מוסיקה עשויה להרגיע את הנפש של התינוק, אפילו לפני הלידה. קולה של אמא יכול להיות כל תינוק צריך לשמוע.

אמא מחורבנת

מתוך יומנה של אמא מחורבנת

אתמול נשברתי ובכיתי. "אני אמא מחורבנת! למה עשיתי כל הילדים האלה ?! אני לא טובה בזה! ". הרבה פעמים אני מרגישה כך. אני מרגישה שההורות לא בשבילי. כל כך הרבה אחריות, בעוד שאני אדם ילדותי כל כך. כל כך מעט חופש וזמן לעצמי. אני צריכה להשקיע זמן ומאמץ על דברים שלא ממש בא לי לעשות, בזמן שאין לי זמן לעשות את הדברים שאני כן רוצה (כמו לשבת בשקט בשירותים …). זה מתיש.