עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער – ADHD

כמעט כל הילדים ובני הנוער מגלים קושי בימינו לשבת לפעמים בשלווה, לשים לב ולשלוט על הפעולות והאמוציות שלהם. כאשר התנהגות כזאת הופכת לשגרה יומיומית, סיבה אפשרית אחת עשויה להיות ADHD - הפרכת קשב וריכוז.
הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער – ADHD

תוכן עניינים

ADHD הוא מצב רפואי, שבו ילדים ובני נוער מגלים קושי לפעול לפני שהם חושבים, מגלים קושי במיקוד וריכוז ולא יכולים לשבת בשקט הרבה זמן.

כמעט כל הילדים ובני הנוער מגלים קושי בימינו לשבת לפעמים בשלווה, לשים לב ולשלוט על הפעולות והאמוציות שלהם. כאשר התנהגות כזאת הופכת לשגרה יומיומית, סיבה אפשרית אחת עשויה להיות ADHD – הפרכת קשב וריכוז.

מהו ADHD?

ADHD הוא מצב רפואי, שבו ילדים ובני נוער מגלים קושי לפעול לפני שהם חושבים, מגלים קושי במיקוד וריכוזולא יכולים לשבת בשקט הרבה זמן. ילדים ובני נוער רבים מגלים קושי עם כמה מהפעולות הפשוטות והיומיומיות האלו, אבל בילדים ובני נוער הסובלים מהפרעת קשב, התנהגות כזאת היא מוגזמת לכל צופה מהצד ויש לה השפעה גדולה עלהיום-יום שלהם.

אצל ילדים הסובלים מהפרעת קשב, החלקים השונים של המוח לא מתקשרים אחד עם השני בצורה אופיינית. מסיבה זו, ייתכן שיש לילדים ובני נוער האלה קושי להביע רגשות בצורה מקובלת או לשלוט בהתנהגותם, כמו ילדים ובני נוער אחרים באותו גיל. עד לפני כמה עשרות שנים, ילדים אלו סומנו כמופרעים או "ילדים רעים"

ישנן שתי קטגוריות עיקריות של ADHD:

קשב: ילדים ובני נוער אלה מגלים קושי להתרכז ולשמור על פוקוס.

היפראקטיביות: ילדים ובני נוער עם סוג זה נמצאים בסערת רגשות, מגלים קושי להאט ולעתים קרובות יכולים לפעול אימפולסיבית גם בצורות מסוכנות.

ילדים ובני נוער שאובחנו עם ADHD שהסימפטומים שלהם לא מטופלים בצורה יעילה, נמצאים בסיכון גבוה יותר לדיכאון,חרדה, נשירה מוקדמת, טיפול עצמי בסמים, בעיות ביחסי אנוש, והתנהגות מסוכנת. לכן מאוד חשוב לזהות ולטפל בהפרעות אלו כמה שיותר מוקדם.

אם אתם חושדים שהילד שלכם בעל ADHD, כדאי לפנות לרופא הילדים אשר יפנה אותו לבעל מקצוע מתאים. אם ילדיכם מתחת לגיל שש,, הרופאים יהיו זהירים לגבי אבחון ADHD, בגלל שהרבה דברים משתנים בשנים אלו, שלא קשורים בהכרח להפרעה כזו או אחרת. אולם, אם ילדיכם בן שש שנים ומעלה,, יש לעקוב האם הבעיות הן מתמשכות והאם הם משפיעות בשני תחומי חיים לפחות בבית, בגן, בבית הספר, במשחק עם ילדים ובני נוער אחרים.

גם אם בעיות ההתנהגות של ילד הן חמורות, הן עדיין לא בהכרח יכולות להוות סימן לADHD. 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

מתנה ליולדת

טיפים לבחירת מתנה ליולדת

ידה של תינוק היא תמיד אירוע שמצפים לו רבות. כאשר אישה שקרובה אלינו בקרבה משפחתית או חברית יולדת תינוק אנחנו יכולים להרגיש התרגשות גדולה מאוד ואושר שלא יודע גבולות.

ניקוי ספות

איך לנקות את הספה מלכלוך של ילדים?

אחר הצהריים של הורים לילדים צעירים יכול להראות כמו משימה מאתגרת עד כדי בלתי אפשרית. כל ילד זקוק למשהו אחר. הצרכים שלהם משתנים, ותלויים בגיל של הילד.

התמודדות ילדים קטנים עם אובדן

אובדן של אדם אהוב ומוכר או של חיית מחמד, הוא תמיד דבר כואב ולא משנה מה הגיל שלכם. לילדים קטנים אשר טרם גיבשו את האישיות וכלים להתמודד, אובדן יכול להפוך לטראומה שתשנה את מסלול חייו. מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לילד להתמודד עם אובדן?