עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

זוגיות אחרי הלידה – זה לא מה שחשבתם

בכל שלב מהרגע שבו הם נולדים, אנו כהורים תוהים לעצמנו: מה השלב הבא? מה מותר כעת? מתי יהיה מותר משהו חדש? שלב הטעימות הוא שלב מענג שבו זוכים לראות את המפגש הראשוני של התינוק עם אוכל החדש לו (ובדרך כלל גם טעים לו) ולא חלב אם או תחליפי חלב.

תוכן עניינים

מריבות בקרב בני זוג לאחר לידה ראשונה, בתקופה הראשונה הם דבר שכיח ונפוץ. הרבה מריבות מתרחשות בגלל צד שלישי אשר נמצא הרבה בסביבה ואומנם עוזר אך לא שוכח לתת את עצותיו.

זה לא מה שחשבתי שיהיה

כל עוד הייתם רק שניכם, למדתם להכיר אחד את השנייה והיה ברור לכם איך להגיע אחד אל השנייה. עם השינוי החדש של הפיכתכם להורים, אתם לומדים להכיר אחד את השנייה מחדש כאבא ואמא. כל אחד מכם תמיד חשב איך הוא יהיה בתור הורה ומה הערכים והגבולות שעליהם הוא יגדל את ילדיו אך בבמחן התוצאה, הדברים קצת שונים. לא תמיד, האמא או האבא שחשבתם שתהיו זה מה שאתם בפועל ולא תמיד האמא או האבא שחשבתם שבן/בת הזוג שלכם יהיו זה מה שהם הפכו להיות בפועל. חשוב שתבינו שזה חדש גם לה וחדש גם לו, שניכם מסתגלים לתפקיד חדש שאף אחד לא לימד אתכם איך להתכונן אליו. נסו לא לשפוט אחד את השנייה ולנסות לעזור גם אם ציפית ממנו/ה להיות הורה אחר.

כולם מייעצים אך עושים רק בלאגן

מריבות בקרב בני זוג לאחר לידה ראשונה, בתקופה הראשונה הם דבר שכיח ונפוץ. הרבה מריבות מתרחשות בגלל צד שלישי אשר נמצא הרבה בסביבה ואומנם עוזר אך לא שוכח לתת את עצותיו. פתאום כולם מומחים וכולם מייעצים לכם ללא הפסקה. הבעיה מתחילה שמישהו מייעץ עצה אשר נוגדת את השקפתכם ותומכת בצד השני, מפה מתחילות הבעיות. חשוב מאוד לתת כבוד אחד לשנייה ולהבין ששניכם עוברים שינוי. אף אחד מכם לא "מחליט" אלא מקבלים החלטות יחד ומתייעצים.

אין הערכה לכל מה שאני עושה

הכי טבעי והגיוני שכל אחד ירגיש "שחוק" ועייף בתקופה הראשונה שלאחר הלידה. את: סחבת אותו 9 חודשים, היה לך קשה, ילדת, סבלת, את מניקה, לא ישנה, כל סידורי הבית באחריותך, את כל היום בסידורים וארגונים ואף אחד לא מבין אותך! אתה: שמעת קיטורים במשך 9 חודשים, התקפי בכי ועצבים, פינקת, דאגת, תמכת בהריון ובלידה, עשית כל מה שהיא רק ביקשה, ארגנת את כל הסידורים לקראת בואו ואתה עייף כי אתה לא ישן טוב או בכלל. הסיבות נמשכות ונמשכות מ- 2 הצדדים אבל אין רק אחד שצודק! שניכם עברתם תקופה לא קלה שעמוסה בחוויות ריגשיות ומטלטלות לטובה ולרעה. נסו לראות את התמונה מהעיניים של השני, נסו לחשוב מה הצד השני עובר, למה הוא ככה? איפה אני הייתי לא בסדר? זה קשה והכי קל זה להאשים אך בדרך האשמות, לא תשרדו..

מה עם קצת ספייס וחופש אחד לשנייה?

בתוך השגרה העמוסה והמתישה, לפעמים יש רצון לצאת לבד, בלי הילד/ה ובלי בן/ בת הזוג. לצאת עם חבר/ה לקפה או סתם לסיבוב לנקות את הראש. ככל שתפרגנו אחד לשנייה לצאת לבד, תשמרו קצת על הילד/ה ותשחררו את הצד השני לצאת לנשום אוויר ככה תקבלו בני זוג יותר רגועים ושלווים. לפעמים אפילו סיבוב של שעה לבד מחוץ לבית נותן כוחות שאין לתאר וגורם לנו להבין כמה טוב מה שמחכה לנו בבית.

איך נצא יחד? מי ישמור לנו?

פעולות פשוטות שהיו שגרתיות ולא מוערכות כמו ללכת לראות סרט או אפילו לצאת לשתות או לאכול משהו הפכו להיות נחשקות ולעתים בלתי אפשריות. פתאום אין לכם את החופש לצאת יחד, לבד, בכיף או אפילו עם חברים. ההרגשה שאתם תקועים ושהחיים כבר לא קלילים וכיפים יכולה בהחלט לתרום למתח בזוגיות. נסו למצוא סידור לילד/ה לכמה שעות פעם בשבוע וצאו, לא משנה לאן, צאו לבד, תשנו אווירה ותשתחררו.

סקס אחרי לידה? אולי, לפעמים..

זה טבעי ומוכר שבתקופה הראשונה עם בואו של התינוק יותר קשה למצוא את הזמן והכוחות לקיים סקס אחרי לידה. היא מותשת, עייפה, כואב לה כל הגוף, עוד לא חזרה לגזרה שלה, החלב מטפטף ללא הפסקה (אחרי כל זה אפשר לשפוט אותה?) ושלא נדבר על זה שאם כבר יש מצב אפשרי פתאום התינוק מתחיל לבכות. למרות כל הסיבות הללו, חשוב כן לנסות למצוא את הזמן להיות יחד. זה ברור שכעת המצב שונה ולמצוא את הזמן הפך להיות פרויקט בפני עצמו אך קיום יחסי מין הם חלק בלתי נפרד מזוגיות ולכן חשוב, גם עם עייפים, לנסות ולהשתדל למצוא את הזמן שבו זה אפשרי ולהיות שם אחד בשביל השנייה.

הזוגיות שאחרי הלידה היא אומנם לא הזוגיות שאליה התחייבתם אך היא בהחלט יכולה לצמוח ולגדול הרבה יותר ממה שהיא הייתה, זה תלוי רק בכ

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

שלום כיתה א'

מוכנות לכיתה א

אנחנו מנסים לגדל דור שהכל ילך לו "חלק" יותר. לפני לידה של אח או אחות אנחנו קוראים איך להכין את הילד ללידה, קונים ספרים, שרים שירים, נותנים מתנות ועושים הכל כדי להבטיח שהשינוי יהיה קל. כך גם לפני מעבר דירה, וכמובן לפני עליה לכיתה א'- לוקחים אותם למומחים, לקורסים של מוכנות, הולכים לקבל הדרכה איך להכין אותם, הכל במטרה להבטיח שהחוויה תהיה נעימה וקלה.