עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

כיצד לשמור על השגרה גם בתקופת החגים

תקופת החגים, הבאה עלינו לטובה, מביאה איתה חוסר איזון מובהק בין ימי הלימודים לבין ימי החופשה. כאן אסביר לכם איך ניתן לשמור על השגרה גם בתקופה זו.
תקופת החגים

תוכן עניינים

אחד הדברים החשובים במסגרות הוא המפגשים החברתיים בין ילדים בני אותו הגיל. במהלך מפגשים אלה, הילדים לומדים כיצד להסתדר עם בני גילם ועם כל המורכבויות והאתגרים, שיהפכו אותם בעתיד לבוגרים בעלי מיומנויות חברתיות תקינות ובריאות.

זיג וזג

עוד לא הספקנו להתאושש מהחופש הגדול והנה, כבר מגיעה לה תקופת החגים. למעשה, כמעט אין שבוע שלם במהלך כל החודש, שבו הילדים נמצאים במסגרות שלהם ואנחנו בשלנו: יום לימודים ואז יומיים חג ואז עוד יומיים לימודים ואז סוף שבוע… התוצאה היא, שחופשת סוכות היא החלק הכי שגרתי בחודש הזה. בדיוק כפי שהשגרה חשובה לנו, המבוגרים, היא חשובה לילדים שרק עכשיו נכנסו למסגרת אחרי תקופה ארוכה של חופש ובעיקר לאלו, שנכנסו למסגרת חדשה.

שעות שינה

למרות האתגר, אחד הדברים החשובים בחופשים הוא שמירה על שעות השינה עד כמה שאפשר. לדוגמה, גם אם אתם חוזרים מאוחר מארוחת החג ובלית ברירה הילדים הולכים לישון מאוחר, עדיין חשוב להעיר אותם בשעה סבירה בבוקר. כך הם ישמרו על השגרה של השעון הביולוגי שלהם, יהיו עייפים בשעות הרגילות ויתעוררו בשעות הרגילות וזמן ההסתגלות יהיה קצר יותר.

מפגשים חברתיים

אחד הדברים החשובים במסגרות הוא המפגשים החברתיים בין ילדים בני אותו הגיל. במהלך מפגשים אלה, הילדים לומדים כיצד להסתדר עם בני גילם ועם כל המורכבויות והאתגרים, שיהפכו אותם בעתיד לבוגרים בעלי מיומנויות חברתיות תקינות ובריאות. כמו כן, שמירה על קשר עם החברים מהמסגרת מאפשרת לילדים, בדומה לשמירה על שעות השינה, הסתגלות קלה יותר הן לחופש והן לחזרה למסגרת.

פעילות גופנית ומוחית

גם המוח וגם הגוף שלנו זקוקים לשגרה פעילה, גם בזמנים בלתי שגרתיים. ומי מאתנו לא מכיר את המבטים הבוהים בכל סוגי המסכים? עבור ילדים רבים חגים באמת מהווים יום חג, משום שאז הם זוכים לבלות שעות רבות יותר מהרגיל מול המסך. לכן חשוב להציע להם פעילויות, שישלבו פעילות גופנית ומוחית ושיהיו מאתגרות ומהנות ויגרמו להם לרצות עוד. למעשה, לעתים לא צריך יותר מאשר יציאה לרכיבה קצרה על האופניים או משחק בחוץ עם החברים כמו גם משחק משפחתי שיאתגר את המחשבה.

מסגרת חלופית

בשונה מהחופש הגדול, במהלך חופשות של החגים גם ההורים לא עובדים ונמצאים עם ילדיהם וכך יכולים לשלוט טוב יותר על השגרה של החופש וליצור שגרה חלופית. לדוגמה, ניתן לקבוע לו"ז יומי או שבועי ואפילו ניתן לבצע זאת במהלך מפגש משפחתי משותף, לתלות ולקשט אם הילדים הם צעירים ובמידה ולא, ניתן לתכנן את הלו"ז במשותף בדומה לתכנון של יום עבודה של המבוגרים.

אם כבר יציאה מהשגרה

אם יוצאים שוב מהשגרה, אז כדאי גם ליהנות מזה! למעשה, לפני השמירה על השגרה, חשוב ליצור חוויות ילדות משפחתיות וחיוביות. לדוגמה, מפגשים עם המשפחה המורחבת, יציאה לטיולים, שיחות עמוקות, הכרת התחביבים של בני המשפחה וכך הלאה. כך תוכלו לשלב את כל הטיפים וגם ליהנות עם המשפחה ובסופו של דבר – רק לחכות לחופש הבא!

חן-דולה | דולה ומדריכת הכנה ללידה

אתם מוזמנים לעמוד הפייסבוק שלי:

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

להיות אמא / תמר מור סלע

הוא מגולל בפנינו את כל צדדיה של האמהות. את האהבה המופלאה לצד הכאב המייסר, את הרגעים הגדולים של ההורות לצד היומיום. זה לא ספר הדרכה להורים, ואין בו דרך אחת נכונה לאמהות, או מודל אידאלי, כי אם אמהות חיות ונושמות – אמיתיות – כמו שאנחנו. ולכן אני כל כך אוהבת אותו.

בעיות פוריות

בעיות פוריות – כל מה שרצית לדעת על פוריות

מה הגורמים העיקריים לבעיות פוריות בקרב גברים ונשים? זוגות רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות שונות המונעות מהם להביא ילדים לעולם. למרות שהסטיגמה הרווחת היא כי הבעיה נובעת בדרך כלל מהאישה, מחקרים מראים לנו שבעיות פוריות קיימות שווה בשווה בין גברים ונשים. בעשרים אחוז מהמקרים, שני בני הזוג סובלים מבעיות המונעות מהם להיכנס להריון.

לייעוץ זוגי להורים

למה כדאי לפנות לייעוץ זוגי להורים?

אין דבר מלחיץ יותר מלהיות הורה בפעם הראשונה. למרות שאנשים רבים עוברים שלב זה בחייהם, עדיין לא מעט הורים חדשים מתקשים לזהות את גורמי הלחץ הספציפיים עד שאלה מופיעים.