עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

כיצד לעבור את תקופת ההריון בקלות?

הריון זה דבר מדהים ואחד הבונוסים הכי כיפים זה הקשר עם התינוק שלך, אז תהני מהבעיטות זו תחושה מדהימה!
כריות הריון צ'יל גליל מטר

תוכן עניינים

תזונה 

בחודשי ההריון המתקדמים התינוק גדל ומתחיל ללחוץ על איברים פנימיים בחלל הבטן. אחת המערכות המושפעות ביותר ממנח התינוק היא מערכת העיכול שחלקיה ממוקמים בכל חלל הבטן וכשהם נלחצים ההריונית מרגישה את זה היטב. צרבות ובחילות, למשל, הנפוצות כל כך בהריון, נגרמות לא פעם בגלל לחיצת העובר על הקיבה או על המעי, עד כדי כך שהמסתם שאמור לעצור את האוכל לחזור מהקיבה לושט נפתח מעט, מיצי קיבה חומציים עולים וההריונית סובלת מצרבת. הקאות נגרמות גם משינוי הורמונלי בגוף ונפוצות גם בתחילת ההריון. במקרה כזה ניתן להקל על ההריונית באמצעות תזונה נכונה. מזונות מתובלים, מטוגנים, חריפים או מעובדים עלולים להחריף את סימפטומי מערכת העיכול ולכן מומלצת תזונה ים תיכונית הכוללת קטניות בבישול עדין, ירקות ופירות. תזונה זו אף מסייעת בהחזרת את המשאבים שהעובר לוקח ממנו לגוף ההריונית.

שינה

אחד הדברים שמשתנים באופן הכי משמעותי בהריון הוא מנח הגוף. הבטן הבולטת החוצה, הגוף התופח או הנפיחות ברגליים,יחד עם מרכז הכובד שמשתנה, משנים את הגוף והוא צריך להתארגן מחדש. חגורות הריון, כריות הריון ואפילו כריות הנקה יכולות לסייע רבות הן בהקלת המשקל על הגב והרגליים והן על מנחי השינה. שינה לא רציפה או לא עמוקה משפיעה רבות על סדר היום, מצב הרוח ואפילו עלולה להשפיע לרעה על המשך ההריון ולכן מומלץ לצרוך שינה איכותית כמה שניתן, לאורך מספר שעות גבוה יותר מאשר במצב רגיל. 

התעמלות

הריון מכביד רבות על הגוף, על מערכת הלימפה, מערכת הדם ועל המערכת הקרדיו-וסקולרית ולכן מומלץ להניע את הגוף כמה שניתן. לנשים שלא עסקו בספורט לפני ההריון מאמץ גופני מוגבר עלול להיות מסוכן ולכן יש להתייעץ עם הרופא לפני התחלת שגרה של אימונים. גם אימונים קצרים במיוחד או אפילו הליכה פעמיים-שלוש בשבוע יסייעו להמרצת הדם, רענון הגוף והפחתת בצקות.

הורדת קצב

הריון הוא לא מחלה אך הוא בהחלט לוקח מהגוף משאבים חשובים כמו ויטמינים ומינרלים. לא משנה כמה שעות שינה ההריונית מצליחה לצרוך, הגוף עדיין יתעייף יותר מהר מהרגיל ולכן מומלץ להוריד את הקצב, להימנע מנסיעות לא חיוניות, מבילויים בתדירות גבוהה ומימים עמוסים. מומלץ להמיר את קניות האוכל והבגדים ברכישות אונליין, ללכת לישון מוקדם, לדאוג לאוכל מזין וזמין שיהיה בשלוף ולהשתדל להוריד עד כמה שניתן מתחים ולחצים. 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

רכישות שאתם חייבים לערוך לקראת לידה

רכישות שאתם חייבים לערוך לקראת לידה

נחשפים לאין ספור רשימות מבלבלות? המלצות שאין להן סוף? לקראת הלידה, סביר להניח שלפחות חלק מכם מתמודדים עם שלל רשימות לידה סבוכות וארוכות – ושאתם לא ממש בטוחים מה חשוב יותר ומה פחות.

לנשום

אתמול החלטתי לנשום

אתמול החלטתי לנשום, בדרך כלל היום נפתח ונגמר באותה נשימה, קמים בבוקר ובערב נרדמים בסלון כאילו הייתה סופת הוריקן בבית, אבל אתמול נשמתי, שניה לפני שנכנסתי לקחת את הילדה מחמותי, כן כן נשמתי ועוד פעם,