עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

ס'- סמכות הורית

בונים את הסמכות ההורית שלנו על מערכת יחסים טובה ומכבדת. שזה אומר - נותנים במקביל גם חום וגם גבולות. ח"ג, ושיהיה שמח.
ס'- סמכות הורית

תוכן עניינים

בואו נדבר על סמכות הורית, או: "למה אין לי את "המבט" של אבא שלי?".

הרבה הורים אומרים לי "אני לא דיברתי ככה לאמא שלי" או "מספיק שאבא שלי היה מסתכל עלי…".  למעשה, אחת הסיבות העיקריות שמביאה אלי הורים להדרכה או לסדנת הורות, היא הקושי לייצר סמכות הורית ולשמר אותה. ויותר מזה, התחושה שבשביל להיות "סמכותי" אני צריך להרים את הקול, לחזור על עצמי "מיליון פעם" ואפילו להעניש.

ולמה זה קשה לנו?

כי אף אחד לא אוהב לחשוב על עצמו כצועק, כי כולנו רוצים אוירה טובה בבית, כי כולנו רוצים להרגיש שהילדים שלנו מכבדים אותנו, וגם  – כי פעם (לפני שהיו לנו ילדים) חשבנו שנהיה גם חברים שלהם וגם הורים סמכותיים.

אבל גילינו שזה לא כל כך עובד ככה…

כי סמכות הורית "של פעם", כזו עם "המבט", היתה יעילה מבחינת הצייתנות והכבוד (שלא לומר יראה), אבל הרבה פעמים היה לה גם מחיר. מחיר של פחות שיתוף, בוודאי בקשר לדברים הקשים יותר, לפעמים הסתרה (כדי "לא לפגוע"…), מחיר של ריחוק דור ההורים מחיי היום יום של הילדים.  

והיום, כשהמקום של הילד זז יותר למרכז חיינו, ואנחנו יותר מתחשבים בצרכים וברצונות שלו, רובנו רוצים להיות יותר שותפים (לא "חברים", כן?), ולדעת יותר מה הם עושים, וחווים, ומרגישים…   

אבל אז, לפעמים, ומרוב רצון להיטיב עם הילד, אנחנו קצת מאבדים את זה. לא קובעים גבולות, לא עקביים, לא יוזמים ומטילים את האחריות להחלטות על הילד . ואם זה לא טוב לנו, רק תחשבו כמה זה יכול להיות מפחיד לילד, וכמה זה לא הוגן לקחת ממנו את הסמכות ההורית הבטוחה, המגנה והמנהיגה שהוא זקוק לה.

אז מה כן עושים?

בונים את הסמכות ההורית שלנו על מערכת יחסים טובה ומכבדת. שזה אומר – נותנים במקביל גם חום וגם גבולות. ח"ג, ושיהיה שמח.  

"חום" פירושו שאנחנו מגייסים את הילד לשיתוף פעולה, מראים לו שמקומו במשפחה שלנו בטוח (גם כשאנחנו כועסים), שעזרתו נדרשת ומוערכת. בונים (בדרך של דוגמה אישית – מזמינה אתכם לקרוא שוב את האות ד')  תקשורת מקרבת ותומכת, כזו שמאפשרת לומר הכל : לחשוף רגשות ומעשים "רעים", לשתף ברעיונות בלי חשש שיזלזלו בנו, לשאול שאלות ולקבל מענה מכבד.

ו"גבולות" פירושו שאנחנו, ההורים, מייצרים מערכת כללים שתיתן ביטחון וחופש פעולה במסגרת ברורה. חושבים טוב מה אנחנו רוצים, ועל זה עומדים, בצורה מכבדת וברורה (ועכשיו – מוזמנים להציץ בג').

תדעו,

שסמכות הורית אמיתית מגיעה כשאנחנו נותנים את שני הדברים, באופן עקבי ובאהבה רבה.

ואם יש סמכות הורית מיטיבה, יש יותר סיכוי לס-בלנות, ס-ובלנות, ס-ליחה, וס-יפוק.  

ח"ג שמח לכם!

ועוד דברים ס-בבה בס' של הורות: סובייקטיביות, סבלנות, סובלנות, סיפוק, סרבנות, סימפטיה ו…

מה עוד? מוזמנים להוסיף, להביע דעתכם, לשאול שאלות, ולתרום תובנות. מחכה לקרוא! רוצים להצטרף אלי לדרך של שיתוף פעולה בין הורים לילדים, סמכות הורית מיטיבה ויחסים טובים?
מוזמנים לעמוד שלי ענת מישורי דרעי – הנחיית הורים , בחרו את הדרך שמתאימה לכם – סדנת הורות קבוצתית, מפגשים אישיים בקליניקה או בסקייפ, וצרו איתי קשר.
ענת מישורי-דרעי – הנחיית הורים, 050-5263693

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

הפלה כירורגית

ביצוע הפלה כירורגית בשבועות הראשונים של ההריון

עם התקדמות רפואה, נהלי הפלה כירורגית מוקדם יש ביקוש גבוה, והוא יכול להתבצע כעת סביב הזמן של האיחור בווסת הראשונה של המטופל (4 שבועות) ביעילות, עם סיבוכים מינימאליים, ואת רוב החולים חוזרים לפעילות השגרתית שלהם באותו יום.

ברית המילה – איך בוחרים מוהל?

כחלק מהיותו יהודי "כשר" הוא קיום טקס ברית המילה שאמור להתקיים (במידה ובריאותו תקינה) ביום ה- 8 מלידתו. מעבר למסורת הדתית, כיום רבים עורכים ברית מילה גם מסיבות בריאותיות ולאוו דווקא מסיבות דתיות.